KwaaieGems - The 4th Meadow

Dit is gewoon perfect voor als themesong van zo'n Duitse serie van vroeger, bij de aftiteling op het einde.
Doet me hier erg sterk aan denken die vibe van die track.
 
Beter kwaliteit dan kwantiteit, moet je maar denken ;) (ben zelf ook van die mening). Dit stuk steekt knap in mekaar met mooie klanken (hobo klank ben ik favoriet van en dan die arpjes die je speelt op de piano/percussieve synthklank :{). Muzikaal gezien ook knap gecomponeerd ... ik doe het je niet na. In het begin vind ik het wel jammer dat de bas mono in je gezicht komt (inclusief de reverb), maar nu ben ik echt aan het muggenziften.

:okdan:

:doei:
Danny
 
Beter kwaliteit dan kwantiteit, moet je maar denken ;) (ben zelf ook van die mening). Dit stuk steekt knap in mekaar met mooie klanken (hobo klank ben ik favoriet van en dan die arpjes die je speelt op de piano/percussieve synthklank :{). Muzikaal gezien ook knap gecomponeerd ... ik doe het je niet na. In het begin vind ik het wel jammer dat de bas mono in je gezicht komt (inclusief de reverb), maar nu ben ik echt aan het muggenziften.

:okdan:

:doei:
Danny

Dat heb je goed gehoord, Danny. Ik vond het zelf ook vrij irritant. Echter, in stereo verdronk de bas m.i. te veel in de andere instrumenten. Een oplossing zou misschien zijn om de bas in de eerste vier maten stereo te doen en, zodra de rest erbij komt, terug te schakelen naar mono. Iemand ervaring mee?
 
Dat heb je goed gehoord, Danny. Ik vond het zelf ook vrij irritant. Echter, in stereo verdronk de bas m.i. te veel in de andere instrumenten. Een oplossing zou misschien zijn om de bas in de eerste vier maten stereo te doen en, zodra de rest erbij komt, terug te schakelen naar mono. Iemand ervaring mee?

Als je de bas zelf eens mono hield maar de galm stereo? Ik denk dat je daar al een heel eind mee verder komt :eureka:. Maar het is een knap en muzikaal sterk nummer ... Daar doet die bas niets aan af :okdan:.. ik hoop dat het je flink wat stemmen op gaat leveren :eureka:.

:doei:
Danny
 
Muzikaal een dikke plus, laat ik dat vooropstellen. Maar er is iets aan je track dat ik totaal niet trek. Misschien associeer ik het met een demotrack die ergens onder een vaste knop op een D-5 zit of zo. Het lijkt op een gegeven een beetje of je elke derde maat een nieuw geluid introduceert dat dan later niet meer terugkomt. Misschien vergis ik me. Ik denk dat je prachtige compositie veel en veel beter tot z'n recht komt als je je beperkt tot minder verschillende instrumenten. Volgens mij moet dat wel kunnen. Nu kom ik niet in de muziek en gaat het verhaal aan me voorbij. Het goede nieuws is dat ik tot nu toe volgens mij de enige ben die er zo over denkt :).
 
Hartelijk dank voor de feedback, Dr van Lansberg! Het hele stuk bestaat uit zeven of acht afzonderlijke sporen, best bijzonder dat het qua instrumentatie dan toch nog als "van de hak op de tak" kan worden ervaren :D. Ik ga er eens goed voor zitten om uit te zoeken waar dat aan zou kunnen liggen...
 
De mix en balans in deze track is echt heel goed, ook al is de 'stijl' ook zeker niet mijn soort thee (ik hou van veel te sterke earl grey, zonder suiker, waar dit meer een rooibosje is :P).
Af en toe voelt het iets te veel als een "GM-demo" (wat ik van de Dr ook net lees), dat het een beetje van de ene naar de andere sound gaat. Iets meer 'thema' en duidelijke 'lead' sound/melodie had dus wel gekund.
Voor mij is het einde ook veel te abrupt, had best nog een minuut of wat 'finale' aan kunnen zitten denk ik.
 
Back
Top