Kobuz - Practise

kobuz

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2012
Berichten
3.268
Locatie
Eindhoven
Yes, mijn eerste deelname aan de contest! Deze track is een resultaat van een aantal workshops die ik de laatste weken heb gevolgd en die ik graag met jullie deel. Helemaal mooi dat het met de contest kan. Veel plezier met luisteren 8)

Gear in deze track: Sequenced, mixed en 'mastered' in Ableton. Drums door analog rytm (plus extra 909 sample), pads/strings door prophet rev2, virus b en streichfett. Acid lijntje door Mam MB33 en wat bass door de subsequent 37.

 
Ik vond hem heel erg goed, op 1 minpuntje na.. De kick klonk te "lomp" en te eentonig, je zou'm wat hebben kunnen automaten. Voor de rest met plezier naar geluisterd. :)
 
Ok in het begin lijkt het of je en gabber nummer wil maken, en dan volgt er allerlei meer geraffineerd spul wat niet in een gabber nummer past.. lol. Ik zou die kick er lekker uit gooien en er een meer puchy iets voor in de plaats zetten, met een groovy bass line. Maar wel interessant probeersel!
 
Zo die knalt er gelijk ff lekker in, nice kick! Dikke techno plaat, vind het zelf altijd een erg lastig genre, het is moelijk om een dikke minimale sound (en track) neer te zetten zonder dat het gaat vervelen. Maar daar heb jij zo te horen geen last van :P. :dj:
 
Dat begin hakt er lekker in.
Dit is een lekkere dansbare track; toffe acid-invloeden ook.
Ideaal ook voor feestjes.

Thanks! Ik zou dit graag eens in een donkere techno kelder of mooie indutriele hal willen horen. Daar is het stiekem wel voor gemaakt :)

Ik vond hem heel erg goed, op 1 minpuntje na.. De kick klonk te "lomp" en te eentonig, je zou'm wat hebben kunnen automaten. Voor de rest met plezier naar geluisterd. :)

Ok in het begin lijkt het of je en gabber nummer wil maken, en dan volgt er allerlei meer geraffineerd spul wat niet in een gabber nummer past.. lol. Ik zou die kick er lekker uit gooien en er een meer puchy iets voor in de plaats zetten, met een groovy bass line. Maar wel interessant probeersel!

Thanks beide, ja die kick... Ik be nog wat zoekende naar mijn 'eigen sound' en laat me door een hoop verschillende dingen inspireren, waaronder techno met heftige kicks. Het is nie de eerste keer dat ik iets over de kick hoor, de volgende keer eens kijken of ik daar wat mee kan.

Zo die knalt er gelijk ff lekker in, nice kick! Dikke techno plaat, vind het zelf altijd een erg lastig genre, het is moelijk om een dikke minimale sound (en track) neer te zetten zonder dat het gaat vervelen. Maar daar heb jij zo te horen geen last van :P. :dj:

Bedankt man! Juist wat je zegt vind ik ook erg lastig dus een mooi compliment :)
 
Ondanks de harde beuk, waar ik alsmaar minder mee heb,
Heeft het nummer voldoende opbouw en variatie om me tot het einde geboeid te houden :okdan:
 
lekker trackje Kobuz
 
een soort kabbeltrance waarvan ik enkel kritiek heb op de kick die mss een beetje te uitgesproken tonaal klinkt voor de partijen die je wil ondersteunen, maar drijft verder wel heerlijk weg.
 
Aardig begin, maar na 1 minuut heb je bijna alles al gehoord dus dit nummer duurt 6 minuten te lang naar mijn idee.
 
Duurt voor mij te lang. Ben er ook niet uit of het de bedoeling is om hierop te dansen, te chillen of de gazet op te lezen...
Wel prima geluiden (minus die kick) en OK mix.
 
kobuz Lekkere beuker Kobuz.... Had zelf een iets andere kick genomen (een iets minder lompe beuker) *het neemt nu teveel attentie weg van de rest wat gewoon superstrak is. :okdan:
 
Ondanks de harde beuk, waar ik alsmaar minder mee heb,
Heeft het nummer voldoende opbouw en variatie om me tot het einde geboeid te houden :okdan:

lekker trackje Kobuz

Lekker zeg Paul. :okdan:

een soort kabbeltrance waarvan ik enkel kritiek heb op de kick die mss een beetje te uitgesproken tonaal klinkt voor de partijen die je wil ondersteunen, maar drijft verder wel heerlijk weg.

Aardig begin, maar na 1 minuut heb je bijna alles al gehoord dus dit nummer duurt 6 minuten te lang naar mijn idee.

Duurt voor mij te lang. Ben er ook niet uit of het de bedoeling is om hierop te dansen, te chillen of de gazet op te lezen...
Wel prima geluiden (minus die kick) en OK mix.

kobuz Lekkere beuker Kobuz.... Had zelf een iets andere kick genomen (een iets minder lompe beuker) *het neemt nu teveel attentie weg van de rest wat gewoon superstrak is. :okdan:

Bijzonder!

Thanks allemaal! De kick is wel echt een element dat voor een aantal flink in de weg zit, nog meer aandacht aan gaan besteden dus.

Als er in het dorp verderop een feest is hoor ik diep in de nacht steeds alleen deze kick :P. Jammer, maar het verpest echt je nummer. Nieuwsgierig: wat voor workshops heb je precies gevolgd?

Bij de mannen van Studio Waveworks. Een aantal 1 op 1 sessies gefocussed op wat ik wil leren. Voor mij was dat de workflow waarin je werkt en de verschillende stappen daarin. Heel erg leerzaam en een aanrader wat mij betreft.
 
Ik vind die kick helemaal niet storend in het geheel, doet me erg denken aan de early nineties. Nummer is ook heel mixbaar met platen uit die tijd.
 
bij 2e maal luisteren gaat de kick je niet zo dwars zitten (wel flink opgepompt is, maar heel netjes opgepompt), er gebeurt veel in dit nummer, wat ik erg mooi vind. mooie geluiden. wellicht vind ik de drumgeluiden te herkenbaar, niet alle, en niet altijd; wat je na 2:00 even doet, werkt erg goed. ik moet dit meerdere keren luisteren, voordat ik voel wat ik er van vind, maar merk dat het sterker wordt, na een 2e keer luisteren.
 
Back
Top