Talames - Les Milieux Presque Plus Mélodieux

Talames

Ingeburgerd
Lid sinds
10 januari 2016
Berichten
87
Locatie
Brussel
Hallo allemaal,

Een Volca FM, tb-03, Doepfer Dark Energy en MFB-Tanzbar, ondersteund en aangestuurd door Ableton.
Met als resultaat: een trage (109 BPM) house track die vooral gemaakt is met het doel mensen zin te geven om te bewegen!
Niet te veel elementen en niet te veel technisch vernuft.
Alleen compressie op de kick, om veel ruimte te laten voor het algoritme om te masteren.

Ik ben zeer benieuw naar jullie commentaar, vorig jaar vond ik die zeer nuttig.

Hopelijk veel luisterplezier,
Piet

 
De eerste minuut had je mij helemaal! Erg pakkend intro met coole sound. Daarna vanaf dat de beat erin komt ging het ineens een hele andere kant op, veels te uplifting to my taste. Jammer, je geluiden en mix zijn op orde, maar de track zelf (en dan met name de beat denk ik) vind ik minder goed gelukt en qua thema is deze track ook echt wel te lang.
 
Ik mis van alles.. Sorry, ik ga recht toe recht uit zijn : ik heb constant liggen gapen uit verveling, hij is heel erg lang en er worden zeer weinig geluiden gebruikt. Ik heb het dan liever weer wel uplifting. Succes ermee toch.
 
Hoi Piet.. je nummer heeft goede elementen (bass line),maar de boel klinkt wel een beetje boomy.. Probeer eens wat low cut op de kick (alles onder de 50hz er af, bv). Verder miste ik wat lijn in je nummer. het is een soort van raar vraag en antwoord spel, maar om de 1 of andere reden werkt het voor mij niet echt.
 
de track is inderdaad chill, een soort van aanzet, zoals je zegt. wel mooie geluiden, zit goed in elkaar. boomy kan ik nu niet beoordelen, niet de eerste keer dat ik het luister, maar luister nu op een koptelefoon, die de bas wat overdrijft. volgens mij had bij de eerste keer luisteren daar geen last van, nu ook niet echt.

heeft een fijne sfeer, maar grijpt -helaas- me niet werkelik. de track heeft zeker potentie, wellicht wat meer uitwerken, en dan in het subtiele. toch met plezier geluisterd.
 
Ik snap hem geloof ik niet. Voordat je mij aan het dansen hebt moet je met een hele duidelijke 1,2,3,4 beat komen. In de stukken zonder bas drum ben ik die volkomen kwijt en weet ik niet hoe ik moet tellen. Ik wordt steeds op het verkeerde dansbeen gezet, om het zo maar te zeggen. Het zal wel aan mij liggen.
 
Fijne Plastikman-achtige vibe. De sounds gaan goed samen. Dat synth-basje (die aan het eind ook solo nog even klinkt) lijkt wel wat out of sync met de rest. Of is dat bewust? Hoe langer ie duurt lijkt de track wel wat stuurloos, zonder duidelijke richting naar een climax toe. Toch vind ik de hele groove erg lekker.
 
Ik mis van alles.. Sorry, ik ga recht toe recht uit zijn : ik heb constant liggen gapen uit verveling, hij is heel erg lang en er worden zeer weinig geluiden gebruikt. Ik heb het dan liever weer wel uplifting. Succes ermee toch.

Mee eens. Dansbaar? Nope! Je zegt: "Niet te veel elementen en niet te veel technisch vernuft.", maar tevens ontbreekt het aan zout in de track waardoor hij muzikaal wat flauw overkomt.
 
Mooie stevige synthesizer geluiden. Maar te weinig ontwikkeling tijdens het nummer. Ineens kreeg ik het gevoel van een computer gegenereerde compositie. Alles heeft iets willekeurigs. Op zich dus wel weer knap om zoiets te maken!
 
Er zitten zeker mooie elementen en patronen in. Voor mijn gevoel is dit nog een paar stapjes verwijderd van een track maar het kan natuurlijk ook dat ik je bedoeling niet begrijp. Ik vind dat je een aantal zeer mooie klanken gebruikt en er zit heel veel potentie in. Meer dan je er nu (voor mijn gevoel) uit haalt. :okdan:
 
Dit mist wel iets voor mij, misschien een bridge met vocoder, of een goeie solo er door, het klinkt een beetje als een "begeleidingspartij" voor iets wat niet komt, op zich heeft het wel een funky beat maar ... het mist iets
 
Geluiden zijn vet. De goede ideeën heb je ook. Nu nog uitbouwen. De track klinkt voor mij nog teveel als een lang intro of lange break. Maar het basismateriaal is er om een heel vette productie te maken wat mij betreft.
 
Het doet mij goed om een productie te horen die niet dicht gesmeerd is! Ik zou een paar stukken inkorten, maar meer niet. Het nummer heeft een zekere lichtheid die me doet denken aan Piyojo en Fyoelk. :yamaha: Meer!
 
Back
Top