Club Mayz - Gabriel (Alt. End Theme)

Club Mayz

Stamgast
Lid sinds
8 juli 2018
Berichten
142
Locatie
Antwerpen - België
Inzending voor Synthforum Contest 2019.

Voor de kortfilm, Gabriel Descending door Alexander Deprez, heb ik een soundtrack gemaakt.
Dit is een nummer daarvan.
(Dit is de video clip, gemaakt met beelden uit de film)

Het nummer is ontstaan na het maken van een patch op de Yamaha DX7.
En dat is fijn.

Grt,
M

 
Last edited by a moderator:
Hmm.. lekker sfeertje. Interessante geluiden ook, en de boel ontwikkelt zich tot een mooi soort van climax. Heb er geboeid naar geluisterd, hoewel ik persoonlijk voor een ander soort kick zou gaan ;)
 
Ik vind het heel indrukwekkend hoe mensen van een trage aanhoudende klank toch luisteraars gekluisterd kunnen krijgen. o dat zou ik graag kunnen. Dit is pure cream enkel in het begin dacht ik daar even anders over met die kick(?) - de laatste 2 min45 ben ik niet zo wild van die lead. Doet me denken aan een plaat waarvan het gat niet mooi in 't midden is geboord.
Stem
 
Beeldend! Er schiet meteen van alles door mijn hoofd. Fijne geluiden ook. De reverb op de percussie vind ik wat veel, daardoor verdwijnt het wat op de achtergrond. Melodietje op 4:30 is misschien ook wat eenvoudig. En je kunt hem misschien iets meer aankondigen. Maar het geluid is heerlijk en die flutter maakt hem af. Tof gedaan. Ik zie dit zit zo onder een film en dat versterkt het nog meer :halleluja
 
Mooie sfeer creëer je, lekker muziekje om mee weg te dromen. De valse synth vind ik niet storend. Nummer had voor mij wel wat meer complexiteit mogen hebben.
 
Het begint veel belovend maar is uiteindelijk veel te repetitief. Weinig dynamiek.
en die beat voegt ook vrij weinig toe.
 
Wel duidelijk dat die dX7 patch belangrijk is ;-). Ik vind 'm te overheersend, waardoor er te weinig ontwikkeling in het 1e deel zit. De afwisseling door introductie van deel 2 is welkom, maar ook daar te veel herhaling, naar mijn smaak. Desondanks vind ik de sfeer van het hele nummer wel goed te pruimen!
 
Mooi melancholish begin, doet me aan iets van Royksopp denken! Meeslepende vocals zouden het hier ook vet op doen verwacht ik. Spannende geluiden hier en daar, de reverb is soms net wat te veel. Vet als die tokkel bass erin komt op 3m, mooi gemaakt!
 
mooie sferische ambient track, goede diepe onweersound als ondergrond. wel jammer dat het fm geluid van het eerste deel af en toe lijkt te kraken?
lekker basje komt er inderdaad in. de kick matcht voor mij ook niet. al met al lijkt het me inderdaad een mooie onderseuning voor een stuk film
 
Hallo iedereen.

Merci voor te luisteren en de reacties.

Zal ik de track eens zonder kick uploaden? Voor mij is m’n kick prima, maar ik ben benieuwd wat jullie ermee zouden doen.

Grt,
M
 
Ik trek dit wel erg goed! Erg mooi gemaakt. Die lead aan het einde had voor mij juist nog wel wat spannender (en valser:P) gemogen!
 
Heel tof! Erg goede opbouw. Ik vind de reverb op zich mooi passen bij de sfeer. Had wel een andere kick gekozen denk ik, maar ik vind m niet heel storend. De synth bij 4.40 zou ik iets minder heftig laten ontsporen qua detuning.
 
perfecte begeleidin voor een donkere scene, en een spannend traag moment waar een of andere gangster probeert weg te sluipen van zijn rivaal die hij nog geld moet en die achter hem aan zit :p

En het einde doet mij ook erg denken aan de soundtrack van "de dag", die een heerlijke analog synthy OST heeft. (zeker een aanrader als je die serie ooit te pakken kan krijgen in Nederland)
 
Back
Top