Dr van Lansberg - Alternate Dimensions

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Een stukje uit een droom, uit het hart. Geen lounge of strandmuziek deze keer, maar iets wat ik het liefst maak en niet perse door anderen mooi gevonden hoeft te worden (maar het mag natuurlijk wel). Het gaat over vervlogen tijden en heimwee naar plekken waar ik nooit geweest ben. Of misschien ook helemaal niet...

 
Lekker intro, dat ook zeer luchtig klinkt.
Vanaf ca 1.52 komt er een fijn tempo ook in, vervolgens een break en daarna (vanaf ca 2.38 ) gaat het weer helemaal verder 'los'.
Op mij maakt deze track een hele vernieuwende en ook verfrissende indruk.
Vind de synth-klanken erg subtiel en de drums erg onderhoudend.
 
Dit is een knap stukje muziek en ik heb er een concurrent bij. (LOL :luv:) Toch ook een woordje kritiek. Ik vind je intro zo goed dat ik het jammer vind dat het bij het invallen van de drums een beetje in elkaar zakt. Je bouwt zo mooi op tot 1:04 en dan zou het eigenlijk poeten exploderen !! In plaats daarvan hou je in en dat mag (anticlimax) maar dan verwacht je de uiteindelijke big bang op 2:06 maar daar blijf ik op m'n honger zitten...
Toch is de rest van deze track knap staaltje "ik weet wat ik doe". Doet me soms wat aan Trevor Horn denken (Seal) en dus my vote sir ! :okdan:
 
Ja mooie opbouw.. echt geweldig.. en dan... bleek het weerlicht aan de horizon te zijn van een bui die de andere kant op gaat, en inplaats daarvan stijgen we langzaam op voor een vlucht langs waaiend gras en wuivende bomen.. of zoiets. Ach ja da's het mooie van goede muziek he. Heb er van genoten meneer van Lansberg!
 
Eind jaren 90 vibe, mooi, veel afwisseling :okdan:
Iedereen moet dit wel helemaal van A tot Z luisteren :beard:

Misschien wat luchtig en licht, maar goed, dat is meer een smaak ding :)
 
tsja, toch niet helemaal mijn ding. Vind het niet zo fijn lopen eigenlijk, lijkt inderdaad meerdere nummers in 1 gemixt.
 
Dit is een knap stukje muziek en ik heb er een concurrent bij. (LOL :luv:) Toch ook een woordje kritiek. Ik vind je intro zo goed dat ik het jammer vind dat het bij het invallen van de drums een beetje in elkaar zakt. Je bouwt zo mooi op tot 1:04 en dan zou het eigenlijk poeten exploderen !! In plaats daarvan hou je in en dat mag (anticlimax) maar dan verwacht je de uiteindelijke big bang op 2:06 maar daar blijf ik op m'n honger zitten...
Toch is de rest van deze track knap staaltje "ik weet wat ik doe". Doet me soms wat aan Trevor Horn denken (Seal) en dus my vote sir ! :okdan:

Ja,vond ik ook,zeer mooie opbouw om toch wat op m'n honger te blijven zitten.
 
And back to the 90-ties :D. Weer mooi geproduceerd, nix op aan te merken, maar daarmee doe ik je te kort, is gewoon steengoed gemaakt. Ik vind de track zelf wel een beetje braafjes, het wordt nergens echt spannend, het kabbelt van het één in het ander, meer als een mix dan één track. Die snare vanaf 5:20 snap ik niet zo goed, qua klank vind ik die niet bij de rest passen.
 
ik vind het leuk hoe je contemporary synthgeluiden plots mengt met een dubstep beat en het toch zuiver en clean houdt. De tegenstelling tussen wat gangbaar is bij EDM kan niet groter zijn (maar dat is positief bedoeld, omdat het stuk voorheen ook heerlijk "op weg" was naar deze climax.
 
mooie geluiden en toffe sequences en zeer goed geproduceerd, maar daar zit'em voor mij het probleem: is mis wat 'lef', een beetje non-comformiteit, een beetje anarchie, chaos en mayhem...
 
Typisch Bobski geluid maar dan net even anders.

Doet me aan eind jaren 90 trance denken (moet steeds aan een Magix sample pakket denken die een oud collega van mij die gebruikte toen hij ook muziek wou leren maken) *gewoon dit bij mij opkwam vanwege de sound.

Zou zo maar voer voor een paar typische Bob tracks kunnen zijn, maar nu lijkt het gemixt in een best of mix... Mis een beetje de richting in het verhaal deze keer (en ook weer niet)

Ja, wederom weer mooi gemaakt en wederom weer jou stijl 8~

Boldog karácsonyt :kroon:
 
Tijdens de eerste minuut dacht ik jaaa dit is heerlijk, laat dit eeuwig duren! Soort van Berlijnse beatloze techno in de stijl van Barker. Daarna gaat de track andere richtingen op en pakt ie me net wat minder. Ik vind m wel heel fijn geproduceerd, lekker wollig en creamy.
 
Back
Top