Innisten - Seattle

Innisten

Krucial Moal
Lid sinds
31 januari 2009
Berichten
398
Locatie
Roosendaal
HH, en weer de track die ik wilde posten niet af....
Deze dan, maar: de vocals zijn schaamteloos gejat en niet erg geschikt voor haastige luisteraars.
Voor de rest: veel luisterplezier gewenst.

 
Wat een heerlijk intro en leuke titel ook.
Seattle is voor mij een absolute inspiratie op muzikaal vlak (met ondermeer Hendrix, Pearl Jam, Soundgarden, Alice in Chains, Nirvana etc).
Om even bij deze track te blijven; vind deze erg sferisch en spannend.
Het verveelde me absoluut niet.
Ondanks dat deze toch 7 minuten is.
Knap zoals je de spanning erin gehouden hebt.
 
Ok ik ga er ff voor zitten :) Mooi gitaarwerk, lekker sfeertje.. Pad sound is idd wat statisch en net iets te ver op de voorgrond.
 
Erg pakkend begin, mooie gitaar bovenop die drone. Erg mooie productie, dikke mix en ook originele keuzes qua sounds en opbouw, minimaal en aan de lange kant, maar gaat toch nergens vervelen, dikke prima dus! :okdan:
 
Prachtige geluiden en sfeervol gemixed. Dat klopt allemaal. Ik mis wel een beetje richting en opbouw. Was dan ook nieuwsgierig hoe je hem zou afsluiten en dat is met een fade-out. Als traditionele liedjesman mis ik daar de staart. Maar sferisch dik in orde en als intro van een mix-cd teken ik ervoor. De toon is meteen gezet. :okdan:
 
Dank voor de positieve reacties en kritieken.
Een paar re-reacties vanuit mij:

Ik heb de afgelopen jaren een verzameling van religieuze spoken words / zang als basis voor een aantal nummers genomen.
In de stijl van "global underground heb ik die dan vervolgens vernoemd naar een stad die ik er mee kon associeren.
Vorig jaar heb ik "Lhasa" gepost voor de contest en nu dus Seattle.
De tekst is een gebed in een native american taal. Seattle was, behalve de naam van de stad die een belangrijke rol in de soundtrack van begin jaren 90 speelde, natuurlijk de naam van de naamgever van de stad: chief Seattle.

Drone wat te hard/statisch en eind niet helemaal netjes?
Klopt 8). Ik kan dat helaas niet meer aanpassen.
Is een beetje het gevolg van mijn/onze werkwijze. In dit geval realtime spelen, realtime arrangeren met Ableton, en realtime mixen naar twee sporen.
Deze take was absoluut de beste, maar het eind had wel beter gekund. De drone hadden we echt nodig om in de flow te blijven.
 
Mooi, rustgevend nummer, like the guitar. Klinkt super op mijn installatie!! Vind het geheel wel iets te lang duren.
 
Mooi,ja in de pad had ik wel een paar akkoorden verwacht,die de gitaar kon ondersteunen.
 
Dit lijkt wel een amalgaam van een achtergrond muziek voor een western gekruist met een laboratorium experiment :)
 
Ik vind het idee en de sfeer op zich heel erg goed. Het sluit nauw aan bij zaken waar ik zelf weleens naar luister (bv. de gitaren van Alexi Murdoch en de soundtrack van rabbit proof fence van Peter Gabriel). Maar er zit voor mij te weinig variatie in en behoeft wat meer input, je geeft het zelf al aan dat het niet af is, dus zeker afwerken!
 
Improviseren op een 1-toon-drone doet het altijd goed, dus hier ook. Mooi gitaarwerk, zeer rustgevend, net zoals meneer de indiaan z'n zang en de dame. Toch zou het goed geweest zijn als je op een bepaald moment de boel had doorbroken met een climax: lekkere indianendrums en een paar pakkende akkoorden met bijbehorende melodie. Nu is er steeds het gevoel van spanning, maar die bouwt niet ergens naar toe op. Los van mijn welgemeende adviezen :), een prima nummer hoor!
 
Mooi, je verhaal achter deze track. Ik zie een roadmovie voor me, of iets als Into The Wild. Of Dead Man, ook met zo'n mooie soundtrack (van Neil Young). Een spirituele trip. Ik vind 'm, ondanks de lengte, het hele nummer boeiend blijven. Prachtig gitaarwerk. Mooi!
 
Voor mij is het ook een overgang in een film, een sfeerbeeld. In die zin vind ik het heel misterieus en niet monotoon. Wel vind ik het niet echt muziek die je zo zou luisteren, dan zou ik er andere elementen aan toevoegen maar daar gaat het hier niet over. Nice hoor.
 
Back
Top