Payt - Some Life

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Dit jaar probeer ik het ook maar weer eens. Hier mijn poging om iets electro-achtigs te maken, maar dan wel met wat pop-sensibilities. Veel plezier ermee!

Synths: Voornamelijk System 8, en TR-8 drums. Verder ook wat analoog gepruttel van de JD-XA.

 
Hoi Robi! Kijk da's een leuk begin :) Dank voor je commentaar!
 
Tof gedaan met al die (harmonische) variaties. Ik vind de vocoder ook erg tof.
 
Thanks people.. natuurlijk wil ik de lyric delen :) De titel is letterlijk te nemen, en betekent dan 'iets levends' of eigenlijk 'iets echts'. Aan de andere kant betekent het zoiets als 'Wat een leven', als commentaar op de huidige toestand waarin we ons bevinden.

Ok de tekst:

This is some life that I'm living in
What is the point, don't know where to begin
Glory to cash, hail to your career
I wish you all the best, I am staying here

Give me some life
Give me some love

Is anyone home? Turn off your phone
Pay all your bills, Buy all your frills
Cradle to grave You'll be a slave
Comeon and grind, Jampack your mind

Put all your trust in your God above
Ascend into heaven, fly like a dove
How about abundance, magic and sex?
Life is so confusing and way too complex

Give me some life
Give me some love
 
Zeer nette productie met erg veel variatie elementen. Leuk vraag en antwoordspel.
Old skool vibe maar in een modern jasje! Deze track klinkt gewoon helemaal productie klaar, maw kan je zo uitbrengen.
op gedaan! :okdan::halleluja
 
Goede track. Mooie vocoder, vocals, groove, .. Alle positieve zaken zijn genoemd. Paar kanttekeningen. Melodie klinkt hier en daar wat minder strak door attack lijkt het. Zoals op 3:48 en 3:55. Ik hoor in mijn hoofd hier en syncopatie op de melodie die ik er in zou willen maar er niet in zit.
Soort break tussen 2:09 en 2:50 klinkt lekker.
 
Dank voor de responses! Ytse: Ik zie het als een goed teken dat je dingen in de muziek hoort die er niet in zitten. Ik heb dat ook vaak als ik naar muziek luister. Dat gezegd hebbende was het wel de opzet om dit nummer een beetje 'leeg' en gefocused te houden.. maar voel je vrij om er bij te spelen wat je wilt ;)
 
Gaat maar door met 80s inspired tracks...:D
Dees is wel erg mooi, early electro. Mooi gemaakt :okdan:
 
Onmiskenbaar Kraftwerk, maar idd in een modern jasje. Daarmee prima op z'n plek bij deze Synthforum Contest. Super synthesizer track, maar naar mijn smaak door bepaalde niet zo originele geluidsmodulatiekeuzes wel erg nadrukkelijk synthesizer. Maakt het in mijn oren ook wat te onrustig, maar zeker een goede inzending voor deze contest.
 
Lekkere track, er valt voldoende te beleven (qua variatie), lekker heldere productie, goed onderscheidbare sounds, kortom yes!
 
Inderdaad Kraftwerk, en dan misschien wel hun betere werk... Heel mooi in balans allemaal. En de geluiden staan allemaal zo lekker op de voorgrond ook. Heel goed!
 
een goede synthese van een jaren 70 "retro synth elektro". Dit zou iets kunnen zijn dat royksopp in een nostalgische bui zou kunnen gemaakt hebben.
 
Back
Top