rdilago - Late Night Drive

rdilago

Ouwe rot
Lid sinds
30 mei 2009
Berichten
1.712
Locatie
Leek
ben nu helemaal ín de ban van SynthWave/ChillWave ... en mijn inzending voor dit jaar is dan ook in die stijl.
veel hardware synths gebruikt (oa Bit99 voor de bass, CS-10 voor wat effecten, drums doe ik eigenlijk altijd met samples in ableton.

Altijd weer leuk en leerzaam om mee te doen.

 
Lekker nummer hoor! na 1:30 zou het wel fijn zijn als er een modulatie kwam, omdat je daar naar lijkt op te bouwen. je bouwt als het ware een soort spanning op die nooit tot een echte resolutie komt. Na een tijdje Am en F kan je bijvoorbeeld naar Gm7 - C etc.. had leuk geweest!
 
Leuk dat je veel hardware synths hebt gebruikt. Klink lekker, heeft inderdaad de synthwave sfeer. De samples geven een leuk televisie serie effect. Zou nog iets meer afwisseling/solo in de lead kunnen hebben.
 
Dank voor de feedback! 1 vd belangrijkste redenen waarom ik meedoe- goede , bruikbare kritieken. Kan ik weer wat mee. Want alleen op je zolderkamertje is het moeilijk (blijkbaar) om een voorstelling te maken of het uberhaupt aan te horen is ;-)
 
80ties!!!! Heerlijke synth wave, erg mooie productie hoor. Ik vind het altijd wel knap als iemand met ogenschijnlijk simpele thema's toch een heel dik nummer weet neer te zetten. Top track!
 
80s 80s en nog eens 80s.
mooie track maar hij mag wel wat meer moduleren. Is nu wat eentonig. Maar wel een dikke sound :okdan:
 
Lekker sfeertje inderdaad. Alleen de 'perrcussie-interlude' die nu rond 2:10 begint, zou voor mij een half minuutje eerder gemogen hebben (en dan wellicht vlak voor het einde in gewijzigde vorm nog een keertje). De totale track is dan iets korter, afwisselender en zal de gemiddelde luisteraar over de volledige lengte boeien.
 
Mij zegt SynthWave/Chillwave niets, wel onderschrijf ik de kwalificatie van veel commentatoren dat het doet denken aan de synthmuziek van de '80 jaren vorige eeuw. Het blijven hangen in 2 akkoorden maakt het geheel wat saai. Een (soort van) refrein introduceren door naar even andere akkoorden te gaan zou het nummer behoorlijk upliften. Wel mooie sounds, dat wel, en heldere mix!
 
Leuk nummer maar had voor mij wat gevarieerder/creatiever gemogen, volgens mij hoor ik maar 2 wisselingen van akkoorden. Daardoor duurt het nummer ook te lang voor me.
 
Variatie, of gebrek daar aan ;-) is het euvel. Ga ik zeker aan werken. Dank u allen voor de feedback.
 
Back
Top