Klinkske - What Is Sound Anyway??

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.570
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik doe niet vaak multitrack maar deze was wel tof om maken. De samples zijn niet allen clean en soms start 't anders dan ik verwacht... maar wie me kent weet dat ik hekel om in een DAW te liggen vlooien waarom 't is wat 't is. Dus sit back and let the trip guide you.

Beter een inzending in de hand dan geen hand, toch. Alles is hardware behalve de vocals die heb ik van YT

 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
lekker experimenteel. Goed concept. Beetje gewaagd zelfs....
Toffe geluiden, leuke samples. Het mist wat samenhang. En het duurt mss iets te lang.
 
Ah leuk is dat niet Suzanne Ciani? Je hebt een fijne beat.. lekker experimenteel allemaal!
 
Lekker experimenteel, minimaal maar toch pakkend genoeg. De mix is niet helemaal in balans heb ik het idee. Sommige elementen te prominent (te hard, teveel gepanned etc.). Piano geluid klinkt als een Korg M1, beetje te gedateerd voor mij. Zitten rytmisch leuke dingen in. Zeker origineel gedaan, maar is voor mij wel net wat te live allemaal, mag toch net wat meer productie overheen, mist wat "glue".

Edit: haha, ik schrijf eerst mijn eigen commentaar voordat ik de rest lees, maar "experimenteel" komt dus wel terug hier :P
 
Ja plan was er een live dub mee te maken maar wie weet komt dat nog ooit.
en u won de jackpot. M1 it is
 
Deze track begint met fijne en ook strakke drums.
Er zitten ook andere interessante elementen in.
Vanaf ca 2.00 begin ik het steeds spannender te vinden.
Echt een verrassende track, die je behoorlijk op het 'verkeerde been' kan zetten.
Maar uiteindelijk is het eindgevoel bij mij hierin zeker wel prima.
 
Vet zeg. En dat zonder baslijn is erg knap.
heb genoten van de trip. Fijne sound ook.
Lekkere tape delay:P
 
Ik word te oud voor dit soort muziek denk ik want ik herken dit niet eens als muziek. Geen akkoordenschema, geen opbouw. Helemaal niks. Voor mij zijn dit een aantal geluiden die achter elkaar op een hoop zijn gegooid en ik kan er geen kop of staart in ontdekken. Ik had graag een positievere reactie gegeven hoor, echt waar, maar ik kan het niet mooier maken dan het is.
 
Het nummer lijkt eigenlijk een beetje op een soundtrack bij een bepaalde filmscène. Dus de dames kletsen daarin semi-wetenschappelijk over wat geluid is en jij hebt daar de begeleidende, in dit geval elektronische experimentele, soundtrack bij gemaakt. Alleen op deze manier kan ik je nummer plaatsen en dan vind ik het helemaal niet slecht.
 
Ik word te oud voor dit soort muziek denk ik want ik herken dit niet eens als muziek. Geen akkoordenschema, geen opbouw. Helemaal niks. Voor mij zijn dit een aantal geluiden die achter elkaar op een hoop zijn gegooid en ik kan er geen kop of staart in ontdekken. Ik had graag een positievere reactie gegeven hoor, echt waar, maar ik kan het niet mooier maken dan het is.

Helemaal niet erg. Als ik relatief makkelijk succes wou had ik iets anders gepost. Ik was veel
benieuwder naar dit.

Inspiatie haalde ik uit oude 80’s platen zoals ‘how much are they’
Dit was ook lang niet af. Moet toegeven de ie nu zelfs minder boeit na compressie en edits dan ervoor.
ik wou iets met n sfeertje maken dat je ontvoert. En dan kan ik me vinden in t film muziek commentaar.
 
Ik vind deze wel interessant. Filmmuziek is al genoemd. Tussen twee andere juiste geplaatste tracks zou deze passen als soort mix. Misschien op een album. Later nog een keer luisteren.
 
Experimentele soundscape trip waar je gerust nog enkele vervolg songs bij zou kunnen breien en het zou niet vervelen in dezelfde stijl,waarvan dit dan deel 1 is.Een afwisseling van dreigende stukken en rustigere met meer melodie. Ik zeg maar wat.
 
Dank allen. Ja dat dreigende meespelende ver/af-wachtende, dat voelde ik bij 't maken ook. Piano is zeker soms te luid. Zoals ik al eerder zei is dit een niet af project dat ik snel even wat ozone gaf in de daw en niet meer kritisch beluisterd heb erna. Het is wat 't is: mijn deelname. Ik was heel benieuwd naar comments, had maar weinig positiefs verwacht, ben al héél blij met jullie reacties. Ben heel bewust dit gaan posten ipv iets meer standaards. Ik voel me al gewonnen in MIJN doel: motivatie vinden voor de volgende ;)

En inderdaad, de sounds werken samen met de vocals zoals iemand opmerkte, uiteraard hadden die nog veel beter kunnen geedit worden. In de eerste versie die ik op SC smeet zijn ze eeuwig loopend van a tot z (ik denk dat 't doel ze later te gaan gebruiken als multitrack => terug naar de hardware mixer als eerste dub mix tryout, na 't zien van wat Prince Fatty tutorials. (jaja wees zeker benieuwd en kijk even wat YT je oplevert als je 'm opzoekt)


In een nog grotere droom resample ik geluiden en scratch ze via timecode vinyl terug in de blend, maar of dat ooit gaat gebeuren en ik dat dus durf laten horen, geen idee :D
 
Interessante track! Ik vind het leuk dat de tekst van de sample enigszins betrekking heeft op het karakter ervan. Het pianootje stoort soms een beetje inderdaad, ik vraag me af hoe het geklonken had als je die er helemaal uit had gelaten of misschien had vervangen door iets lichters.
 
vermits dit een multitrack opname is kan ik die piano gerust wijzigen. Komt er nog wel een keertje van na zulke fijne reacties
 
Back
Top