Zaphod - Beruehrung

Erg mooie track vol mooie sounds. Hoewel de mix mooi breed is vind ik de levels van sommige geluiden onderling wel wat groot en kan de track nog wel wat 'sprankelends' gebruiken, iets wat ik overigens zelf ook nog niet onder de knie heb. Anyway, prima vol te houden die 10 minuten :okdan:
 
Ik begon gelijk meewarig naar mijn wavestation te kijken, wat is het toch een lieve synth,
al (te) lang niet angeraakt ;{
Vocoder ook mooi toegepast. Bassdrum vond ik wat minder in het gehoor liggen.....

Bedankt voor je reactie! Mijn wavestation melde op een gegeven moment dat hij de patch niet kon saven omdat de battery low was. "Welke patch saven, daar ben ik toch helemaal niet mee bezig?!", dacht ik nog, en toen waren ze allemaal weg ! Dus ook die voor deze track. DRAMA!!! Ik was ff helemaal van de wereld af. Dat er diezelfde dag een pc kapot ging, maakte me niets uit, die kan worden vervangen, maar die patches .... Korg heeft er kennelijk niet over nagedacht wat er zou gebeuren als de battery na jaren leegraakt en wat je dan zou moeten doen om je patches niet kwijt te raken.
 
Laatst gewijzigd:
Ik hou wel van het ritme, de klanken, de sfeer... maar ik vind het wat te lang duren en ik mis wat variatie als ik 10 minuten lang moet luisteren.
 
Ik vind 'm erg goed, werkt hypnotiserend! Jammer dat de drumovergangen relatief abrupt zijn, komen er nogal snel in. Als je die veranderingen langzamer c.q. subtieler had aangebracht was het helemaal perfect geweest. De drum had ook wat helderder in de mix mogen zitten, maar klink sowieso erg muzikaal. Vooral in het begin een sterk Pink Floyd gevoel en dat is dus nooit verkeerd. Ik denk bij een vocoder altijd aan stemvervorming en dat hoor ik nergens. Wat doet de vocoder in dit nummer? De 10 minuten waren overigens zo voorbij!
 
Ik vind 'm erg goed, werkt hypnotiserend! Jammer dat de drumovergangen relatief abrupt zijn, komen er nogal snel in. Als je die veranderingen langzamer c.q. subtieler had aangebracht was het helemaal perfect geweest. De drum had ook wat helderder in de mix mogen zitten, maar klink sowieso erg muzikaal. Vooral in het begin een sterk Pink Floyd gevoel en dat is dus nooit verkeerd. Ik denk bij een vocoder altijd aan stemvervorming en dat hoor ik nergens. Wat doet de vocoder in dit nummer? De 10 minuten waren overigens zo voorbij!

Bedankt voor je reactie. Ja, veel mensen denken bij een vocoder vaak aan stemvervorming, maar je kunt er ook andere dingen mee doen. De vocoder is gebruikt om een geloopte synth-pad te moduleren met een drumloop. Het resultaat ervan vormt het belangrijkst ritme-element in deze track als je de 'reguliere' drum en andere percussie even wegdenkt. Omdat de filterkoppelingen per maat veranderen, verschuiven de accenten die de drumloop maakt in de synth-pad. Als je naar dit youtube filmpje kijkt https://www.youtube.com/watch?v=u_tcVmCJ_R8&t=99s, wordt het wel duidelijk.
 
Gaaf om weer eens een track van je te horen. Brengt me terug naar oude MUC bijeenkomsten. Mooie geluiden maar ook qua melodie zit je track goed in elkaar. Ik zag iemand de track zoet noemen. Maar vond dat door de akkoorden juist niet zo. Op 11 seconden gingen de strings al links waar ik rechts verwachtte en dat soort randjes houden een track voor mij interessant.
Het ritme ligt me wat minder. Iets te standaard en het ligt niet heel mooi in de mix. De hihats missen top-hoog en de kick heeft te veel mid-laag en te weinig sub en staat te hard naar mijn smaak. Maar dat zijn details.
 
Ooit heb je eens een snippet "Stratus" gepost. Ik vond toen heel knap hoe je met een WS EX heel dicht in de buurt van Vangelis kwam. Bij dit nummer is dat minder aan de orde, maar jouw tapijtjes klinken weer mooi vol en weelderig. Van de percussie ben ik minder fan, maar het geheel is toch heel sferisch :okdan:

:doei:
Danny
 
Ooit heb je eens een snippet "Stratus" gepost. Ik vond toen heel knap hoe je met een WS EX heel dicht in de buurt van Vangelis kwam. Bij dit nummer is dat minder aan de orde, maar jouw tapijtjes klinken weer mooi vol en weelderig. Van de percussie ben ik minder fan, maar het geheel is toch heel sferisch :okdan:

:doei:
Danny

Dank, dank. Goh, 'Stratus', dat is lang geleden! Ik weet nog dat ik dat in 1 keer heb ingespeeld en blij was dat de sequencer stond op te nemen. Waar dat stuk vandaan kwam, mag Joost weten.
 
het is een soundtrack om je weg te laten voeren in een soort synthy trance
 
Mooie synth sounds en opbouw. Drumtrack vind ik wat rommelig/richtingsloos. Op zich niet zo heel erg want melodisch gebeurd er genoeg, alleen die "pok bassdrum" trekt toch mijn attentie ongewild naar de drum.
 
Ik heb hem helemaal af geluisterd :D. In beginsel vind ik het een heel mooie track. Dat repetitieve en hypnotiserende spreek me absoluut aan. De technische kant maakt hem voor mij wat minder aantrekkelijk. Ik mis diepte, de mix is nogal vlak naar mijn smaak.
 
Zo zou ik mijn tracks ook maken in het midden een beetje te lang mss Leuk
 
Back
Top