WAREHOUSEGROOVE - AF-MMXIX

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Lid sinds
21 juli 2010
Berichten
3.656
Locatie
Budapest Magyarország
Tijdnood, te veel verschillende dingen/richtingen, creatief op een dood spoor, chronisch slaap tekort, vrouw midden in haar examens, geen enkel stukje muziek afgemaakt dit jaar, weinig forum tijd gemaakt en dan komen de feestdagen weer en kijk je toch wat er gaande is......

"Nee, ik doe niet mee, heb niets gebakken dit jaar" :W

En dan start je toch je oude systeem weer op op een (eigenlijk niet) vrije zondag, deur dicht, koptelefoon op, hersenen flink afstoffen, geen verhaallijn om te vertellen, geen thema (eerdere bouwsels hadden een thema/diepere verhaallijn)...
Vraag ik me af hoe ik iets ooit gemaakt heb.... een proces dat ergens begon en evalueerde.... nieuwe melodielijnen, creëren van drones/atmosferen, snijden en bewerken van geluiden... en het is nooit af of perfect.

Toch (geheel onverwacht) dus een verse inzending...
Wens iedereen vanuit de Hongaarse heuvels alvast fijne, gelukkige en gezonde feestdagen toe. :mega:

 
Last edited by a moderator:
Toffe track, springt idd zo wat van hot naar her, maar het nummer blijft wel een geheel. Knap gedaan!
En nu nog tijd vinden om naar de andere 63nr te luisteren }:|
 
The Big Ear Bedankt voor het luisteren en je reactie :kroon: Ik ga wel tijd vinden om de andere inzendingen te beluisteren en te beoordelen (extra grote koffie mok daarvoor in de kast heeft) :koffie: Luister dan ook iedere dag een stukje en maak notities in het beruchte boekje :D en luister dan alles nog een keer (om het zeker te weten) Dus dat komt goed helemaal :geslaagd: * vrouwlief gaat na de Kerstdagen weer in studeermodus (lekker rustig) :D
 
oe wat een goed begin! heeft een SF sfeer (Science Fiction, voor de duidelikheid), jungle achtige ritmes stuwen en heel subtiel leg je lagen sounds erop. mooie break, heel subtiel.
de sounds zijn sowieso erg goed. mag het "knip & plakwerk" wel, én is een konsistentie. heerlik afwisseling van sferen.

je hebt het op een koptelefoon gemaakt, maar het klinkt (zoals altijd) beter op luidsprekers.

luister het nu voor de 3e keer, op een betere koptelefoon. een veel betere... ik ga brabbelen over luistertechnieken... in de bas zit een soort grein, die je niet hoort op een goedkope koptelefoon, op een zeer goede koptelefoon wel en high end luidsprekers.

m.a.w. er zit een muzikale rijkheid in elk geluid. ik moest wat wennen aan de jungle achtige ritmes. maar heb met gesloten ogen zitten luisteren voor de vierde keer, voelde ik het. erg goed.

(even een terzijde, jungle achtige ritmes maakte heel lang geleden met hammerhead, gemaakt door een nederlander, is volgens mij naar steinberg gegaan, toentertijd, vanwege die "drumcomputer", was daar heel geschikt voor, even wat nostalgie. ik ben wat moe, en mijn chromecast zit moeilik te doen, daarom naar koptelefoon, uiteindelik maar de htpc aangezet, dat werkt. als ik moe ben ga ik ook brabbelen..)

het begin is alsof je in een SF film wordt meegesleurd... (ik draai op goed volume, betonnen pand...) en de ritmes, de geluiden, die bas.... sja.. wow.
 
vink Dank je voor je zeer uitgebreide uiteenzetting, je meerdere keren analytisch beluisteren en wederom weer je mooie woorden :halleluja

Koptelefoons die ik gebruikt heb zijn AKG Q701 (en omdat deze niet lekker zit vanwege de ribbels op de hoofdband) een AKG K601, toen alles "klaar" was dit op de huisset afgespeeld via *Amphion Argon 3 (eerste model)
Ik hoorde dat ik het een en ander qua levels moest veranderen. (heb dus wel een soort van cross reverence gebruikt) Verder studerende vrouw met rust gelaten :geslaagd:
 
Ik vind dit wel tof! Beetje spooky sfeertje, maar lekker opzwepend.

Ik luister alles KZ AS10 in ears en het klinkt te gek hier. De ruimte in de track (gebruik van reverb?) vind ik ook super mooi gedaan.
 
Ja schud het maar weer uit je mouw!
Zit toevallig net constant met metalheadz in het verkeer, prachtig is dat :walker:
Deze stem staat vast :halleluja
 
tragmadat: Metalheadz :P Dat compliment steek ik in m'n zak :halleluja Uit m'n mouw schudden? eh, was dat maar waar..... *note aan mijzelf: zoek shirt dat je aan had ten tijde van creatie :D :mega:
Dank je Trag voor het luisteren en je schrijfsel :okdan:
 
Pakkend begin, vet intro scene van een nieuwe SciFi, ik ga er ff lekker voor zitten. Verassende jungle beat die er dan inkomt, lekker aan gevuld met wat dubby sounds. Erg originele track die blijft boeien!

Edit haha, nice vink , where on the same page!
 
kobuz: Dank je wel voor het luisteren en je reactie :okdan: (leuk dat je het fris vindt) :D *Niet de meest toegankelijke muziekstijl heb (gekozen) wel blij dat je het mooi vindt :mega:
 
Back
Top