Fifth Bot - Don't Look Back

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Hey, deze track is vers van de pers, gemaakt dus voor deze contest. Ik werk eigenlijk bijna nooit met vocals, dus voor dit jaar leek me dat een mooie uitdaging. Ik heb eerst het merendeel van de track gemaakt en er daarna vocals bij gezocht en het weer verder passend gemaakt. Helaas had ik maar de beschikking over een serie one-shots, dus dat brengt toch wel wat beperkingen met zich mee. Maar met een beetje passen en meten en met behulp van Melodyne (gaaf spul!) en Output Exhale heb ik er toch iets van een geheel van kunnen maken. Het resultaat is een dance track met een knipoog naar de 90ties, een beetje humor en uiteraard synths in de hoofdrol :P.

 
Heel erg zwevend nummer, van genoten, maar ik mistte wel wat variatie, en de mix zelf kon ook wat beter (zie de luidheid van de main syth op het eind). Maar ik heb er wel van genoten. Succes :)
 
Mooi gelukt nummer :) het doet idd denken aan de 90s of begin 2000, rond die tijd. Nette mix!
 
Aanstekelijk en 90s en cheesy en retro :)
Ik krijg er wel een glimlach van op m'n gezicht :okdan:
Mag inderdaad wat meer variatie en betere balans, maar ach, dat mag de pret niet drukken 8)
 
Gentlemen, thnx voor het luisteren en jullie feedback!

e-Gloomy-nations & GentleG jullie opmerking over variatie snap ik, maar was wel een bewuste keuze deze keer. Ik vind zelf dat ik mijn tracks meestal te vol prop met allerlei toeters en bellen, zowel qua thema's als geluidjes. Deze keer heb ik er juist mijn best voor gedaan om niet in die valkuil te trappen en me te beperken wat dat betreft (en had misschien zelfs nog minder gekund).
De variatie is er wel, maar zit nu meer subtiel verwerkt in modulatie, noot wisselingen, glitches en andere ritmische variaties. Maar... dat is dus idd subtieel gedaan en zal na 1 keer luisteren dus wellicht niet opvallen.

Thnx again!
 
het kabbelt maar door en de vocals missen wat samenhang in de track. verder best aardig
 
fijne track, mooi geheel. Samples vind ik echter niet zo sterk, doet mij denken aan Magix Music Maker sample cd's. Komt wat te ''gerpogrammeerd'' over.
 
het kabbelt maar door en de vocals missen wat samenhang in de track. verder best aardig

Ai, kabbel de kabbel, dat hoor ik wel een vaker. Tja, tis idd niet de meest fantastische, nog nooit gehoorde en wauw wat een plotwendingen heeft die, track geworden nee. Zo was die ook niet helemaal bedoelt. Ik had een synth partijtje, dat mee aan wat 90ties stuff deed denken, dus ben daar verder mee aan de haal gegaan om juist die sfeer/era engiszins te benadrukken (maar dan wel met een modern tintje).

Die vocals, daar heb je helemaal gelijk in, het zijn ook echt allemaal losstaande, niet bij elkaar horende one-shots, dus om daar iets samenhangends van te bakken was pittig (en dit is eigenlijk ook mijn 1e echte poging iets met vocals te doen.)

Bedankt voor het luisteren en je feedback!
 
fijne track, mooi geheel. Samples vind ik echter niet zo sterk, doet mij denken aan Magix Music Maker sample cd's. Komt wat te ''gerpogrammeerd'' over.

Ok, dank je wel!

Kan je iets specifieker zijn wat je bedoelt met die samples?

De enige samples die ik gebruikt hebt zijn de vocals van de mannelijke en vrouwelijke zang (tenminste, ik denkt niet dat je de onderliggende drum samples van de maschine kits bedoelt).

Misschien bedoel je misschien die vocal vullingen tussendoor? Die zijn misschien wat standaard en komen uit Output Exhale, die zijn wel sample based, maar daar zit wel een speciale vocal synth engine achter (maw kan je van alles aan tweaken)

Voor de resst heb ik gebruikt:

Moog Subsequent 37
Maschine
Kick 2
U-he Diva
Output Exhale

Alles is verder zelf ingespeeld en in Ableton verwerkt.
 
Het nummer zou veel sterker zijn als je echt een vocale lijn had opgezet. Nu zijn het steeds wat flarden zonder betekenis. Ja, 'walk away' (en dus don't look back, begrijp ik ;-). Dat is jammer, want het nummer "leeft" best wel (idd subtiele variaties) en een goede vocale melodielijn had er dan een sterk nummer van gemaakt.
 
Het nummer zou veel sterker zijn als je echt een vocale lijn had opgezet. Nu zijn het steeds wat flarden zonder betekenis. Ja, 'walk away' (en dus don't look back, begrijp ik ;-). Dat is jammer, want het nummer "leeft" best wel (idd subtiele variaties) en een goede vocale melodielijn had er dan een sterk nummer van gemaakt.

Hey, dank je voor je feedback. En ik geef jullie gelijk, ik geef het zelf eigenlijk ook al aan in mijn begeleidende tekst.

Als ik nog een keer iets met vocals ga doen ga ik zorgen dat ik een echt song te pakken krjig, maar ja da’s best wel lastig om aan te komen. Heb wel eens op Looperman gekeken, maar over het algemeen vind ik dat maar bagger, en als er dan niet geschikts tussen is het meestal verzopen in de fx.

Kritisch publiek, maar ik verwacht hier ook niks anders, niet eerlijke feedback heb je niks aan. ;):okdan:
 
Dit hoor ik wel als main stage track in een game waar je in een nachtclub binnen komt om op zoek te gaan naar een bepaald personage, coctail serveersters om je oren zoevend, strippers op de main stage, en verder veel volk waar je door moet navigeren om je doel te bereiken.
 
Dit hoor ik wel als main stage track in een game waar je in een nachtclub binnen komt om op zoek te gaan naar een bepaald personage, coctail serveersters om je oren zoevend, strippers op de main stage, en verder veel volk waar je door moet navigeren om je doel te bereiken.

Haha, leuke comment, thnx!
 
Lekker :W

Ook een beetje hoop dat hier ook een minder ingehouden versie van gaat komen :P (laten we zeggen een dikke dansvloer knaller incl zwevend middenstuk)
Heeft soms wat weg van Jaimy Principle :okdan::okdan::okdan:
 
plezant nummer. maar springt er niet boven uit... Er zijn reeds goede opmerkingen gemaakt door de luisteraars voor mij, niets additioneels toe te voegen ;-)
 
Lekkere retro track, voert me terug naar de jaren 90, op een goeie manier. Er had misschien een wat minder cleane clap of snare onder gekund, om hem wat 'viezer' te maken. Heel fijn die lead synth vanaf 3:30!
 
Back
Top