Vink - DustFire

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.468
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
sadà\exposadà - DustFire

gemaakt in maschine, met 2 x reaktor (blocks/modular) en 1 x voltage modular. zelfgemaakte patches from scratch. de voltage modular klinkt meer als een synth, en drijft vooral op de SEM filter en de RC24 reverb, met diep lage tail. de drums komen uit de enige expansion die ik ooit heb ik gekocht, drums natuurlik wel zelf "ingespeeld", en wat ekstra effekten..
1 reaktor patch is een drone, die gelijk speelt wanneer geladen, en daarom gesampled, en loopt dus als een sample... 1 reaktor patch speelt "live", toybox sequenzer, en een multi-break point envelope (de laatste maakt de variatie, door de rate te veranderen... goed eigenlik een simpele patch, maar complex gemaakt..).
daarna, voor de vocals, door cubase 10 pro gejaagd. op de vocals staat de FET76 van arturia als insert, de reverb is een SP2016 als een send. simpel, doeltreffend.

dat was de techniek, die volledig verweven was met het gevoel. repetitief wederom. dus emerge yourself. play load!

 
Gij durft nogal ! Ga en reinigd uw handen. Dit is muzikale blasfemie. :halleluja (my vote sir)
 
Ik ben zelf onbekend met dit genre muziek, maar vind de sounds wel erg gaaf. Dat duistere sfeertje is ook tof.
 
Sommige leden hun inzending is altijd reikhalzend uitkijken, zoals deze kerel :)
Ik heb geen idee hoe je zoiets maakt maar ik zou zo live komen kijken.
 
Ik kruip terug het verleden in langs de duistere gedrochten die mijn leven passeerden, en nu staan we sàmen in een half lege zaal, met alleen een stroboscoop aan de muur, een frisse pils in de hand en een massa dopamine in mijn brein. En dan Sadà Exposadà.. man, nu ik zou in mijn broek schijten, haha :-) STEM!
 
Zeer herkenbare associatie van @e-Gloomy-nations, het publiek achterin de zaal en naderhand snel naar de disco! :D Kom, ik beluister hem nog een keertje. Dat wel!
 
Ah Vink... altijd weer spannend welk geweld er voorbij komt :D. Maar deze is eigenlijk heel chill, hier kan ik zeker wel wat mee! Vocals zijn goed, opbouw en mix ook dik in orde. Hoor ik NI Kinectic Metal of zijn dit eigen brouwsels? Lekker in any case Vette track, lekker duister en blijft boeien tot het eind!
 
Het klinkt allemaal erg duister en onheilspellend.
Werd echt deze track 'ingezogen'.
Vind dat je dit buitengewoon knap hebt gemaakt.

dank je, jeroen, altijd fijn wat je over mijn werk zegt. blij dat het werkt, dat je er werd ingezogen.

Doet mij van ver aan Deutch Nepal denken, en aangezien ik een fan van Deutch Nepal ben, vind ik dit ook zeer goed!

Deatch Nepal ken ik niet (zoveel muziek.. ga het zeker luisteren), dank voor het grote kompliment.

Gij durft nogal ! Ga en reinigd uw handen. Dit is muzikale blasfemie. :halleluja (my vote sir)

ja blasfemie! flipperkast industrial.. (zoals een vriend het noemde. alleen het woord flipperkast.) en je heerlikke woorden drijven mij verder op...

Bijzonder gemaakt. Alleen idee dat dit een intro is naar nog iets anders.

kan ik me goed voorstellen, ik moet nog 2 albums samenstellen, simpel voor bandcamp, gratis. dan zal een plek vinden. het heeft iets opens, het is niet als een intro gemaakt. wellicht wel een intro naar een andere vorm van muziek maken. technisch gezien.. dank!

weer een sublieme scheut duisternis zoals ik van je gewend ben in deze uitstekend gemixete postapocaliptische soundscape :okdan:

postapokalyptisch! yeah! een sublieme scheut duisternis uitgeschonken door reine handen ("citaat"je van hölderlin).

in de schaduw ben ik mest, in de wolf
bron uitgeschonken door reine handen de geschaalde plooi.


("citaat" uit eigen werk, haha)

dank voor je heerlikke woorden.


Ja, het doet inderdaad wel iets denken aan Deutsch Nepal en dat is een compliment. Het is in elk geval weer een fijn nummer! :okdan:

ik ervaar het als een kompliment. en dank! fijn dat je het een fijn nummer vind. met avatar naam (of hoe noem je het) moet dat wel...

Ik ben zelf onbekend met dit genre muziek, maar vind de sounds wel erg gaaf. Dat duistere sfeertje is ook tof.

dank! blij dat je zo open kan staan, het in je op kan nemen.

Sommige leden hun inzending is altijd reikhalzend uitkijken, zoals deze kerel :)
Ik heb geen idee hoe je zoiets maakt maar ik zou zo live komen kijken.

wow, klinske, mooie woorden. hoe ik t doe, ik moest zelf ook even kijken, voor de beschrijving.. en begreep even niet waarom de "live" reaktor, 2 geluiden veroorzaakte... niet al te veel modules, maar ik patch nogal "door", veel feedback, modulatie, die weer wordt gemoduleerd en weer terug gaat naar die eerste modulatie. goed nu ben ik het zelf al kwijt. haha. ik weet wat ik doe. dat wel. maar na een tijdje heb ik hetzelfde gevoel.
maar "reikhalzend", de eerste keer dat dat hier hoor, voelt goed.

en live... wie weet ooit... (wanneer mijn angsten wat overwonnen zijn)

Ik kruip terug het verleden in langs de duistere gedrochten die mijn leven passeerden, en nu staan we sàmen in een half lege zaal, met alleen een stroboscoop aan de muur, een frisse pils in de hand en een massa dopamine in mijn brein. En dan Sadà Exposadà.. man, nu ik zou in mijn broek schijten, haha :-) STEM!

haha, ja die sfeer! ja heerlik! dat bestaat niet meer, of wel? goed zo, nu in je broek schijten, dat is t doel! haha. gaan we samen eens doen.....

Wat een sfeer weer, geweldig!

wow, dank je voor je groot kompliment!

Totaal niet mijn ding dit, maar het zit wel zeer netjes in elkaar :okdan:

dank! kobuz! dit is zeker niet ieders ding, hoeft ook niet. dank voor het luisteren, en ik ben vooruit gegaan, het zat vroeger niet altijd netjes in elkaar. al klinkt het even "vreemd".

Zeer herkenbare associatie van @e-Gloomy-nations, het publiek achterin de zaal en naderhand snel naar de disco! :D Kom, ik beluister hem nog een keertje. Dat wel!

haha! ik ben blijven plakken in een bepaalde tijd, en zal dat nooit verlaten.............
 
Ah Vink... altijd weer spannend welk geweld er voorbij komt :D. Maar deze is eigenlijk heel chill, hier kan ik zeker wel wat mee! Vocals zijn goed, opbouw en mix ook dik in orde. Hoor ik NI Kinectic Metal of zijn dit eigen brouwsels? Lekker in any case Vette track, lekker duister en blijft boeien tot het eind!

Ah had je introductie tekst niet gelezen, cool gedaan dan!

kinetic metal heb ik ook, ik heb komplete ultimate 11.., maar kan daar niet zoveel mee. gebruik ik (nog) niet. eigen brouwsel dus. reaktor is een leuke playground, al gebruik ik m allleen via blocks/racks. dieper ga ik nog niet. voltage modular eveneens, maar daar komen meer synth achtige sounds uit, geen probleem. genoeg soft modulars... dat is de "absolute" playground voor mij. al gebruik nog immer synths, die steeds meer modular gaan klinken... zoals ik ze nu programmeer, haha.
ja, vreemd genoeg, zit hier een chill factor in, het is een zekere zin een dead can dance geïnspireerd nummer. in de verte dan... daarom heb ik ook een speciale expansion gekocht, louter voor de drumkits. ik heb vaak mijn eigen drumloops, of drumsamples, maar prefab drumkits gebruik ik wel vaak, wel zelf ingespeeld, en effekten (hier zit een cabinet en meer overheen). het andere brouw ik zelf, gewoon vanwege het plezier dat het me geeft, en het is de bron van nummers. want meestal zijn haast zelfspelende geluiden.. de laatste tijd niet zo veel meer, moet ik meer zelf spelen (al was dat al vaker, zelfs in het begin het geval, maar dan kon ik het nog redden vanwege dat de sounds al zo gemaakt waren, dat ik geen toon kon misslaan, haast...). maar de bron van een nummer is of een drumloop/sequenze of een sound. bij dit nummer ging het wat gelijk op, de drums en de reaktors. ik heb erg opgelet dat ze elkaar versterken, al is de reaktor sequence een vreemde.. en de drumpattern iets mank, maar dat is vaker bij mij, dat mag ik graag.

goed genoeg.

vocals zijn er veel later er bij gekomen, en waren gelijk goed. wel wat fragmenten er uit geknipt...

door maschine heb ik beter leren arrangeren, en dat transponeer ik ook naar cubase of ableton of reaper of reason...

dank je voor heerlikke woorden! vette track en dat het blijft boeien. yeah!

EDIT: "altijd weer spannend welk geweld er voorbij komt", haha, zo.... dat doet me deugd.
 
:D:D:D Dit soort 'fuck alle regels' muziek kan ik erg waarderen. Het doet me denken aan iets wat ik nooit heb meegemaakt maar wel had willen meemaken. Een of andere vage act op een vaag feest op de ADM of Ruigoord of zo...
 
Fijn sfeertje.. doet aan 1 of ander duister ritueel denken. Heb geboeid geluisterd!
 
Back
Top