GentleG - Back in line

De eerste twee maten van het pianootje deden me een beetje denken aan Tears for Fears ;).

Ik sluit me in principe aan bij enkele andere comments als het gaat om je vocals. Het zwabbert. Ja. Maar... ik denk dat je daar heel erg goed je voordeel uit kunt halen. Het past namelijk wonderwel uitstekend bij de directheid van je track. Het enige wat je nog zou moeten doen in mijn optiek, is het zwabberen juist benadrukken en uitbuiten, opdikken, meer grommen. Alsof het je allemaal niets meer interesseert. Volgens mij kan dat heel goed werken.
 
Ik heb het gevoel dat alles heel erg ver weg zit. Maar weinig in de track dat je echt grijpt en mee neemt. Dat van de droge piano valt wel het meeste op, daar zou prima een beetje galm of een delaytje overheen kunnen.
Het einde vind ik ook erg abrupt. De gitaren die in de verte scheuren is wel heel tof, mogen van mij nog wat meer 'bewegen' in de ruimte (panning etc.).
 
Eigenlijk hou ik wel van imperfecte zang (zie de vorige inzending, van flyweight) maar dit is net iets minder overtuigend. Misschien nog eens proberen in een andere toonsoort? :L (Waylon adviseerde dat laatst in The Voice, steeds een stapje hoger en het werkte!)

Niettemin gebeurt er wel wat gedurende het nummer, vooral naar het einde toe ging ik het waarderen.

Een ander probleem vind ik het themaatje meteen al vanaf het begin, dat lijkt nogal sterk op die grote hit van Elbow :r en dan houdt het voor mij op. Geen stem van mij dus, maar wel nieuwsgierig naar een volgende track van Attica.
 
Back
Top