Von Naphoven - Broken Planet

Mooie atmosferische achtergrond, stemmetjes klinken erg goed en haarzuiver, maar de distortion op de beats is niet zo mijn ding. 1 minuut voor het einde lijkt het wat in te zakken, de lead pakt het dan wel weer op gevolgd door de Reij van Joffren, maar zou die lead ook net iets eerder kunnen komen?
 
Prima nummer, mooie geluiden gebruikt! Prima mix! Compositie is prima, maar had van mij wel iets spannender gemogen.
 
Wat een professioneel geheel, alles klopt! Mooi intro en daarna prachtige powerdrums. Werkt zeer visueel ook. Ik neem aan dat de damesstemmen uit een blikje komen, of heb je die ook ge"field recorded"?
 
Dank weeral voor alle reacties!

Ik neem aan dat de damesstemmen uit een blikje komen, of heb je die ook ge"field recorded"?

Die komen inderdaad uit blik, ik heb in deze track Heavyocity Vocalise 1 & 2 gebruikt, evenals Liberis Angelic Choir van 8dio. De arrangementen zijn wel origineel, het zijn geen one-shot phrases ofzo.
 
Wat betreft de opmerkingen over de compositie, ik voel nooit zo'n behoefte om structuren aan te brengen of 'verhalen' te vertellen. Mijn streven is altijd meer om een sfeer of gevoel over te brengen en dan bij voorkeur iets waar je in kunt verdrinken en verdwalen, dus veel lagen met vaak repeterende patronen en weinig veranderingen in toonsoort. Voor deze inzending ben ik voor een vrij conventionele en compacte opbouw gegaan, maar nog leuker vind ik het om zoiets als dit gewoon een kwartier te laten meanderen en langzaam van plek naar plek te laten bewegen. Echter, ik weet dat maar weinig mensen daar het geduld voor hebben dus vandaar deze tussenvorm.
 
Vond je nummer van vorig jaar toch wat ietjes beter.Opgewekter.
 
Goed zeg! Zeer goede productie ook, er zit een bepaalde diepte in het laag die ik indrukwekkend vind… Ook mooi gebruik van de vocals.
 
Dit is echt geschikt voor een scene in de ochtend op een pas nieuwe ontdekte wereld, het personage zet zijn eerste stapjes in het onderzoek en komt allerhande vreemdsoortige wezens en planten tegen,
 
Ja net een filmscene waarbij het hoofdpersonage wegvlucht van een tragisch gebeuren en wegmijmert naar wat de afgelopen weken allemaal gebeurde. Hij scheurt trouwens in een oude Ford Mustang Route 66 af.:D Knappe track.
 
Mooie track er gebeurt een boel moois! Doet me beetje aan the Orb denken :peukie:;)
Ik had wel de neiging de bas even wat verder open te draaien.
 
Dank weer. The Orb is wel een oude favoriet van mij, dus ik vind het zeker niet erg daarmee vergeleken te worden :D
 
En ook dit is een inzending waar ik naar uit heb gekeken. Helemaal mijn smaak. Vervoerend en meeslepend.. Hij zit alleen wat schel in de mix naar mijn smaak.

Waar haal je die vocal samples nou eigenlijk vandaan?

nog leuker vind ik het om zoiets als dit gewoon een kwartier te laten meanderen en langzaam van plek naar plek te laten bewegen

Doen! En dan met die bass de richting aan geven.

EDIT: Ik lees net je toelichting op de vocals. Thanks.
 
Bedankt voor alle opmerkingen in deze draad en jullie stemmen. Volgend jaar hopelijk weer van de partij :okdan:
 
Back
Top