Wouters - Hoekhuis IV

Wouters

Nieuwkomer
Lid sinds
6 april 2013
Berichten
18
Locatie
Antwerpen
Een tune onder de alias LY Foulidis, live opgenomen op 4 sporen cassette.

 
ik mis niks. ik mag dit. klinkt goed. een arpeggiator werkt erg goed voor sommige geluiden, niet alles lijkt me uit een arppeggiator te komen... maar het zijn wel de opvallende geluiden. erg mooie geluiden, met soms heel subtiel het filter wat open? of resonantie? goed; verrassend mooi.
 
Fijne collectie geluiden, het begint mooi en werkt op naar een mooi nummer en is dan helaas ineens afgelopen. Daar zou van mij wel een mooie break mogen komen, plus een sluitstuk.
 
Lekker arpje, de sound van die intro synth had wel wat "mooier" gemogen, iets te droog nu, net wat meer (of misschien andere met wat meer ritme/dynamiek) reverb zou denk ik wonderen doen. Lekkere bass die er later inkomt. Mooi samenspel van melodieen, track is precies lang genoeg, wel wat abrupt einde.
 
Het kabbelt een beetje door, dat vind ik wel mooi. Het einde komt net op tijd, voordat het gaat vervelen. Prima.
 
Mooie ontwikkeling van vrij mechanisch/star gesequencede loopjes dat steeds meer groove krijgt naarmate er meer elementen bij komen die om elkaar heen gaan draaien en weer eigen patronen gaan volgen. Neutraal genoeg voor op de achtergrond maar tegelijkertijd meeslepend als je aandachtig luistert. Mooi!
 
Hmm ja.. de geluiden vind ik fijn, en de song heeft ook een fijne 'feel', maar het ontwikkelt zich niet echt als een song. Meer een leuke jam!
 
Weet niet word er niet echt warm van. Zit niet echt melodie en richting in.
Leuke jam maar mis coordinaten
 
Een van de beste voor mij, deze. Wat een prachtige synths en melodieën. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het geheel zonder beat was geweest, ik denk - maar ja, kwestie van smaak - nóg mooier. :-)
 
Fijne collectie geluiden, het begint mooi en werkt op naar een mooi nummer en is dan helaas ineens afgelopen. Daar zou van mij wel een mooie break mogen komen, plus een sluitstuk.

Mee eens. Idd fraaie mix van geluiden gebruikt. Galm op de snare vind ik af en toe te sterk in contrast met de andere geluiden. Waar heb je die arps mee gemaakt?
En ja, het stopt te plotseling. Band vol?
 
Terry Riley-achtig en dat kan ik wel waarderen. Een soort minimal music dus, die eigenlijk veel langer hoort te duren omdat dan de hypnotiserende werking beter tot z'n recht komt. Maar dan horen er ook ritme- c.q. accentverschuivingen te zijn. Die zijn er nu niet (geloof ik), en dat maakt het wat eentonig.
 
Bedankt voor alle reacties!
Om op een paar opmerkingen te reageren: Het was inderdaad niet echt de bedoeling om hier een "liedje" van te maken. De invloeden voor dit project zoek ik meer bij kosmische muziek (Harmonia, Cluster) en inderdaad de minimalisten (Riley, Reich, etc).
Op het einde was de band inderdaad vol, zoals zaphod opmerkte, ik vreesde dat het nummer verloren was! Ik ben het ook met bijlevel eens dat het wat kort en statisch is uitgevallen.
En voor de gearheads: de synth aan het begin is een Minibrute, de bas een Doepfer MS-404 en de rest een klein modulair systeem. Drum samples komen uit de iPad, met de onwaarschijnlijk goede Patterning app. Daarmee stuurde ik ook de meeste synths aan, met een beetje Beatstep Pro in de modular. De arp is een combinatie van 2 monofone sequences van verschillende lengte, de random arpeggiator van de Minibrute kiest telkens een van die twee noten.
En voor wie meer lust, dat is er:
https://obusrecords.bandcamp.com/album/hoekhuis
 
Back
Top