Hermax - Less is more Movement 8

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Een stukje muziek gecomponeerd op geheel klassieke wijze en daarom ook met de "klassieke orkest instrumenten" opgenomen. Enkel een klein vleugje synthesizerklanken toegevoegd. Er mag een beetje peper en zout bij elke gerecht zijn hé? 8~
Alles live ingespeeld met de familie Roland: Juno DS-88 en Integra-7. Sommigen vonden het een beetje te kort, maar de compositie is wat ze is, ik vond het genoeg, en voor deze contest lijkt het mij zelfs beter dat ik niemand te lang laat ophouden bij het beluisteren... :engel:

Veel succes aan alle inzendingen!

 
Haha ik kom van het productiegeweld van Geomasonic, en dan is dit ook wel weer verfrissend.. gewoon droge acoustische (groot deel) muziek, zoals het bedoeld is. Mooi man! Heb er van genoten!
 
Mooi gecomponeerd stuk en goed gespeelt. Het uplifting stukje (vanaf 0:57 tot 1:20) vind ik wat minder passen, doet wat mij betreft af aan de rest van het stuk, je bent hier een verhaal aan het vertellen, maar dat mag van mij best in zijn geheel droevig blijven.
 
Ja! Dit is gewoon heel mooi! :) Het hoeft niet altijd experimenteel en vernieuwend te zijn. Het mag wel, maar het hoeft niet. De mogelijkheden met een klassiek instrumentarium zijn nog lang niet uitgeput.
 
Mooi compositie, als er een piano in voorkomt heb je me al voor 50% :)
 
Als je dan weet hoe hij opneemt: volledig handmatig, spoor per spoor op een TASCAM multitrack. Dus geen sequencing, geen quantizing, (geen clicktrack?) ... alleen maar inspelen! Daar kan ik alleen maar super super super veel respect voor hebben :halleluja. Misschien wel dé meest complete inzending van dit jaar.

:doei:

Danny
 
een breekbare soundtrack voor het moment waar ons hoofdkarakter in een drama film de waarheid te horen krijgt over een raadsel in zijn verleden
 
Prachtig stukje muziek, prima instrumentatie. Ik weet niet of het door je opnametechniek komt, maar bij mij komt alles hard (qua geluid dan ;-)) binnen, zonder (dynamische?) nuances. Bij zo'n gevoelige compositie zou ik dat wel verwachten. Ik kan er eigenlijk niet de vinger op leggen waarom dit zo overkomt. Mss om te beginnen de piano wat meer op de achtergrond? Ik zie wel dat mijn metertjes aardig in het rood komen af en toe...
 
Prachtig hoe je dit kon maken. hiervoor moet je echt een muziekant zijn.
Ik vond er nix aan. Dit is iets dat door een orkest in een oude schouwburg moet gespeeld worden. Daar zou ik hiervan zeker kunnen genieten. Spijtig genoeg niet in mijn bunker studio.
 
Back
Top