Cosmic Dreamer - Behind The Veil (Ft. Lies De WIlde)

Die zangeres doet mij ook denken aan Silver, knap gemaakt nummer.Heeft zo'n beetje een eurovisiesongfeel vind ik met die variatie aan stijlen.
 
Tof nummer, doet me denken aan toen ik nog langs de grens van België woonde en radio c-dance luisterde, had ie zo na een track van Silver opgezet kunnen worden :). Ik heb hier wel het idee dat er een hoop laag mist, alsof er een eq op mijn mixer nog dicht staat (wat niet het geval is...)
 
Het mooie vind ik dat de zangeres geen reverb of effecten nodig heeft om iets te verhullen. Ze is echt goed! Dus dat cleane vind ik wel mooi. De harmonie in het refrein klinkt prachtig. Ook muzikaal mooi gedaan. Al mag het nog wat meer knallen, bijv tijdens het laatste refrein. Wat meer aanzwellende synths ofzo. :)

in't algemeen heb ik het principe aangenomen van niet te veel galm overal op te zetten want dat zou de mix in dit nummer echt te druk maken, dus zorg ik ervoor dat er een vleugje galm op de accenten komen, op bepaalde woordjes die ze zingt. Ik vind dat subtieler om doen.
 
Tof nummer, doet me denken aan toen ik nog langs de grens van België woonde en radio c-dance luisterde, had ie zo na een track van Silver opgezet kunnen worden :). Ik heb hier wel het idee dat er een hoop laag mist, alsof er een eq op mijn mixer nog dicht staat (wat niet het geval is...)

ik probeer de bas regio's zo plat mogelijk te houden, zodat mensen zelf hun eq kunnen tweaken naar believen, soms een beetje psycho accoestiek erdoor voor dat buik effect lichtjes te incinueren maar ik hou niet van een te overdreven bassregio, zeker als je ook moet comprimeren moeit zich dat met de hoge tonen
 
Die zangeres doet mij ook denken aan Silver, knap gemaakt nummer.Heeft zo'n beetje een eurovisiesongfeel vind ik met die variatie aan stijlen.

Origineel was dat refrein dus zonder dat 80s gevoel, maar ik vond dat leuk om het contrast van die rauwe synth bass met haar lieve stem wel best aangenam, (was gewoon een experiment toen ik door nexus presets aan het zoeken was),
 
Die zangeres doet mij ook denken aan Silver, knap gemaakt nummer.Heeft zo'n beetje een eurovisiesongfeel vind ik met die variatie aan stijlen.

ik ga met haar (als ze nog zin heeft tenminste) nog een aantal andere nummers maken, zij is heel veelzijdig kwa technieken, en ik moet mss wat betere art direction geven :P
 
Zeer goede productie / opbouw :halleluja
Misschien wat braafjes

één van de reden waarom ik haar zo wilde horen zingen is om het een beetje te laten afsteken tegen de krachtige synthwave bass, dat heeft dan iets uitnodigends, in functie van het hoofdpersonage waarover ze zingt, die in de donkere mafia een lichtpuntje zoekt van verlossing in een vriendin die hem helpt wraak te nemen op de killers van z'n familie. (in lijn met het spel Watch Dogs, waar dit een fan song voor is)
 
Knap stukkie werk, totaal niet mijn muziek maar toch met plezier naar geluisterd!
Dat basgeluid is echt zo massief, doet me denken aan een preset van de M1 als ik het goed heb.
Zelf niet gehad dus kan er ook totaal naast zitten 8)
 
het is een preset uit synthwave expansion van nexus, die ik gedemonteerd heb om dus de kick en de bass en snare apart te kunnen mixen.
 
Mooie track. Niet helemaal mijn smaak, maar is prima te pruimen. De mix vind ik wat dunnetjes overkomen. Dit nummer had ook door Madonna ingezongen kunnen worden. Mooi.
 
Back
Top