Cosmic Dreamer - Behind The Veil (Ft. Lies De WIlde)

CosmicDreamer

Sonic Passionado
Lid sinds
29 januari 2005
Berichten
964
Locatie
Hasselt, Limburg, Belgium
Dit is een nummer dat ik al een tijdje in de stigers had staan, en we dit jaar heb kunnen afwerken. Het is geinspireerd op het videospel Watch dogs en heb het een moderne interpretatie van een "80s disco" vibe / film muziek mix proberen te geven!

 
Last edited by a moderator:
Mooi nummer! Zit goed in elkaar, en doet idd an de 80s denken. Mooie vocals ook, dus complimenten aan Lies!
 
Het nummer wordt heel mooi gedragen door de zang van Lies en de melodie loopt lekker. (Zou zo in een EDM nummer kunnen passen). De backing ook gaaf en zit tussen 80's en nu in en geeft het nummer pit. Het nummer heeft een duidelijke structuur en goed in balans gemixt. Vote!
 
Wauw. Gelukig is het geen EDM geworden. Hekel aan.
Alweer een stem
 
Ok. Best te pruimen. Al vind ik haar wat 'braafjes' zingen. Dat kan je oplossen met een emmer galm. Verder goeie arrangementen. This one gets my vote.

Thx allemaal voor de positieve vibe. En ja, Het ding met lies is dat ze nogal een fluwelen stem heeft, wat het ook wel uniek maakt en ook een beetje het contrast opzoekt met deze "synthwave". Ik heb daar ook een clip voor ogen waarin ze met een lange rode jurk in een zwart wit omgeving van het rauwe chicago rond loopt. Daar speelt de setting van het nummer zich af. Diegenen die watch dogs gespeeld hebben weten misschien dat zij voor mij de representatie is van de familie die het hoofdpersonage heeft verloren in het verhaal.
 
Goed gemaakt, zitten leuke stukken in deze track. En vindt het ook braafjes. Had van mij wel iets heftiger gemogen. Nummer blijft wel hangen :okdan:
 
Super goed gedaan! Ik houd helemaal niet van dit soort muziek en synthpop maar dit is toch wel 1 van de betere inzendingen.
 
mooie track, goeie productie, inderdaad wat te braaf (gezongen vooral, weinig emotie) , zal wel hoog eindigen verwacht ik.
 
Heel verrassende track, een mix van dance, 80ties, pop, rock :). Ik vind het goed gemaakt, maar de song zelf vind ik niet zo pakkend, maar da's dus meer een smaak ding. Mix is verder prima en ook de opbouw van je track is goed. Vocals zijn ook goed, maar mag je wel iets meer aankleden met effecten, mist nu wat body, tis wat te ingetogen gezongen, volgens mij mag je in zo'n track best ff uitpakken met wat bombastische uithalen.
 
Het mooie vind ik dat de zangeres geen reverb of effecten nodig heeft om iets te verhullen. Ze is echt goed! Dus dat cleane vind ik wel mooi. De harmonie in het refrein klinkt prachtig. Ook muzikaal mooi gedaan. Al mag het nog wat meer knallen, bijv tijdens het laatste refrein. Wat meer aanzwellende synths ofzo. :)
 
Back
Top