tbn - Nightmare

Die snare had ik al ff een tijdje niet meer gehoord, lekker! Mooie vocals en goede opbouw van de track, alleen de mix kan wel beter in balans. Volumes lijken niet helemaal te kloppen, fx teveel op de voorgrond, drums te ver naar achteren, betere eq-ing/panning, eea zit elkaar teveel in de weg.
Wel erg leuke gevarieerde track, met een betere mix kan dit zomaar een topnummer worden.
 
heeft een bizondere sfeer, het voelt heel dichtbij, lekkere drums, mooie sounds, vocals sluiten muzikaal heel mooi aan. ik luister dit nu voor de 2e keer, op een andere installatie, de mix klinkt op deze installatie niet zo rommelig, zoals ik het de eerste keer wat ervaarde. wellicht moet je het nummer meerdere keren afspelen, waardoor de diepte van deze specifieke mix pas werkelik ervaren wordt. (het is de installatie waar ik zelf op mix...) (zal nog eens op mijn andere set afspelen. het kan zijn, dat een mix geheel anders wordt ervaren op een ander systeem. goed dat terzijde.)
mooi!
 
Lekkere sfeer in deze track. Ik heb alleen het idee dat de breakbeat een beetje in de weg zit en op het eind klonk de harde panning van de dubbele vocal heel vreemd op mijn koptelefoon. Zou volgens mij met nog een avondje (of twee) werk wel echt een toptrack kunnen worden.
 
Muzikaal zit hij goed in elkaar. De mix ben ik minder enthousiast over en de stem staat regelmatig te hard en drukt de beat en pads weg. De beat wil ik ook voelen en dat is nu niet het geval. De vocal kan er goed bij, maar is niet altijd zuiver. Voor een defintieve track mag die nog even door de autotune. Maar knap dat je dit in één avond voor elkaar krijgt. Met wat finetunen wordt het echt een prima track.
 
De eerste 30 seconden zijn geweldig, daarna wordt het een beetje een rommelig. De basis staat als een huis (zang, pad), maar de rest vecht om een plekje inde mix. net ff te rommelig allemaal. Bij 2:30 klinkt het al weer wat meer open, maar ik zou de drums nog steeds aanzienlijk versimpelen denk ik.
 
Ik vind die superzenuwachtige drums totaal niet passen bij de rest van de vrij rustige track en zeker niet bij de vocals.
 
Ik vind die superzenuwachtige drums totaal niet passen bij de rest van de vrij rustige track en zeker niet bij de vocals.

Mee eens. Er gebeurt op de achtergrond qua drums erg veel, m.i. iets te veel, dat trekt meer aandacht dan ik van een achtergrond zou verwachten. Dan hebben we ook nog die noise sweeps, al met al lijkt het wel alsof je alle mogelijke effecten in een en dezelfde track hebt willen proppen. Van mij mag dat wat minder. Ik vind het wel grappig dat de stem af en toe ergens anders in het geluidsbeeld staat.
 
Thx voor de feedack!

Het nummer kwam tijdens het opnemen tot stand: we vonden die dubbel-tempo dubbeling van de drum en de twee zanglijnen op links en rechts aan het einde eigenlijk juist bijdragen aan de dystopische "nightmare" feeling. (Terwijl de zanglijn op zichzelf eigenlijk juist wat liefelijk is in relatie tot de tekst).
 
Muzikaal, harmonisch :okdan:
Mix verdient veel meer, en ik zou graag eens een trage Massive attack versie horen
 
Ik vind het op momenten wat te veel bij mekaar. Less is heel vaak more zonder dat het minimal wordt hoor.
Vind het daardoor soms onsamenhangend en minder goed op elkaar afgestemd en dat zal het mixen ook moeilijker maken wat je duidelijk kan horen.
 
Ja, een nachtmerrie waarin je opgejaagd wordt door de drums en aanverwante trawanten! Zoals je zelf al aangeeft is dan de zang wat te lief. Ik vind de zang wel goed, maar had wat meer op de achtergrond (en meer galm?) gemogen en dan wat onheilspellende kreten er doorheen mixen. Het lijkt mij overigens geweldig om zo een nummer te maken met een gastzangeres in je studio en je synths! Ik heb er met plezier naar geluisterd.
 
het opzet van het nummer is niet slecht maar ik vind dat de drums tijdens haar zang (terwijl dat toch de focus moet zijn) wat te hyperactief op de voorgrond komt.
 
Zo jammer van de mix...... klinkt ook een beetje doffig/niet in balans.
Als de mix wel okay was geweest zeker een nette opzet..... maw, hier kan je veel meer uithalen imo.
 
Klopt, klinkt als een nachtmerrie. :dubbel:;) Ik vind de vocals wat basic waardoor het niet iets toe voegt. Met de dubbele stem wordt dat wel wat beter. Drums zijn ok. Die mogen best wat meer naar voren in de mix.
 
Ik had ook geen problemen met de snelle drum. Af en toe wel met de schelle geluiden, zoals bv die LFO, die is soms erg aanwezig. Inderdaad knap dat je dit in een avondje in elkaar hebt geflanst. :)
 
Back
Top