Apollo82 - Nightcaller

Apollo82

Stamgast
Lid sinds
26 augustus 2019
Berichten
275
Locatie
Gent
Na een voorzichtige deelname vroeger (volgens het archief in 2004), probeer ik het na 15 jaar nog eens :D

Ik hoop dat jullie het geduld hebben om de track door te komen, want de opbouw hoort er nu eenmaal bij. Ik probeer met m'n nieuwe digitale setup nog de juiste draai te vinden, maar deze track vond ik zelf al behoorlijk goed. Dank ook voor de leuke comments hier op synthforum.

Het is een echte synthforum inzending, want buiten 1 bassdrum sample en een koebel sample zijn het allemaal synthesizers. Met software vind ik het makkelijker om gelaagde geluiden te maken, voor de arp intro zitten er bv. 3 tracks over elkaar. Dat heb ik in deze track meermaals toegepast. Afmixen heb ik me nooit erg in verdiept, maar dat komt er nu wel eens van denk ik.

M'n bandnaam is nu "The Lost Kids", dat klinkt indrukwekkender, net alsof het een heel orkest is, maar er is dus effectief slechts 1 bandlid. :doei:

 
Mooi werk! Lekker synthie, zoals het hoort :) Mooie opbouw, mooie sounds, en lekkere analoog klinkende brei die toch gecontroleerd klinkt. Fijne track!
 
vind het een mooie track, goeie opbouw en sfeer.
 
Top! Kan zo onder een Sci-Fi gezet worden. Lekker als de beat wordt ingezet. De zoemende mug rechts in mijn oor aan het einde vind ik overigens niet zo passen :) Verder een prima inzending.
 
Idd, prachtige geluiden en leuke arp's.
Ik mis wel wat diepgang in dit nummer. Het kabbelt allemaal heel leuk door, maar ik mis een verhaal ofzo.
 
Het is zonder twijfel veel meer dan ik ook zou kunnen. Het is mooi ook. En toch is het niet uber. vraag me niet hoe of wat. De stem heb je in élk geval dik binnen.
 
een stukje filmmuziek dat wel zou passen in een GOEDE terminator sequel waar Arnold en zijn vrienden zich naar een nieuw spektakel begeeft !
 
Die koebel had voor mij persoonlijk niet gehoeven! Wel een mooi en spannend nummer. Inderdaad SF film soundtrack.
 
Bedankt voor de talrijke commentaren en de tijd die genomen is om naar m'n track te luisteren. Ik begin er zowaar hoop uit te putten dat er een aantal stemmen zullen uit voortkomen.

Aangezien jullie de tijd namen, neem ik ook de tijd om te antwoorden:

@ Robi. Bedankt. Ja als meeslepend ervaar ik het zelf ook dat was ook de bedoeling.

@ Danny. Ja arp's, dat is zo wat m'n ding altijd al geweest. Vroeger was dat een moeilijke, synths zonder midi, of zelfs CV, moeilijk sequencers te vinden, ... Nu kan je dat softwarematig tot in de puntjes plannen en je hebt ook andere goedkope tools zoals een beatstep en keystep. Oblivion, ook dat is m'n ding, scifi films en series.

flyweight. Het hypnotiserende effect komt denk ik door het toepassen van de delay die op verschillende tijdstippen zich herhaalt.

@ payt. Wel grappig dat je het woord analoog gebruikt. Dat spul heb ik namelijk vroeger helemaal afgezworen, gek werd ik ervan. M'n synths stonden meer dan eens maanden stil wegens defecten. Enkel door de mogelijkheden die een volledig digitale omgeving hebben, ben ik terug begonnen. Werkelijk alles in deze track komt uit VST's. Het was ook niet specifiek mijn bedoeling om iets analoog klinkend te maken, alhoewel ik vaak detune en FM gebruik.

@rdilago. Sfeer is voor mij heel belangrijk in een nummer, dus ik ben blij dat je dat onthouden hebt

@ Geomasonic. Het is dan ook een inzending voor synthforum. ;) Dit zijn de gebruikte: dexed, TAL un-o-62 (3 maal), Synth1 en Massive

@ seyor. Ik vreesde dat de beat wat te simpel zou zijn, maar dat was echt het enige wat ik erbij kreeg. Dat LFO geluid op het einde stond verkeerd gepand. Samen met nog een ander foutje heb ik dit gecorrigeerd.

@ The Big Ear. Diepgang is wat moeilijk, omdat er een bepaalde opbouw is die vrij traag gaat en dat is helaas wat m'n stijl. Ik neem de opmerking wel zeker mee.

@ klinkske. Toch al 1 stem :D Het heeft voor mij ook dik 20 jaar geduurd voor ik iets van dit niveau heb kunnen maken, dus het is nooit te laat. Ik voel me wel bevrijd in een volledig digitale omgeving. Vroeger wou ik ook teveel dát nummer maken binnen een bepaalde stijl, maar dat heb ik volledig laten varen (zal de ouderdom zijn).

@ GentleG. Het verhaal kan misschien komen van de andere nummers die er rond gebouwd gaan worden binnen dezelfde stijl. Dat is een beetje het opzet.

@ CosmicDreamer. Ik denk dat Arnold inmiddels wel op pensioen kan, maar ik zie het zeker als compliment. :mega:

@ ohtar. De koebel is een knipoog naar Synrise van Goose. Dat is een band die ik al lang volg, omdat we weleens gesprekken hadden over synthesizers vroeger. Het geeft voor mij ook wat tegengewicht, maar klopt het had zeker zonder gekunnen.
 
Heerlijke geluiden en het lijkt steeds naar de climax van een 80s anthem te gaan maar dat blijft dan jammer genoeg uit. Lekkere mix ook. Een dikke solo (waarom moet ik aan een scheurende sax denken?) erover zou het helemaal afmaken. Cowbells zou ik eruit halen, die zijn zo schel en a-tonaal vergeleken met de rest dat ze onaangenaam afleiden. Die driftende toon aan het einde doet het ook niet echt voor me. Verder prima sfeer en heb tot het einde met plezier geluisterd.
 
Mooie sfeer zet je neer, doet me wel erg sterk aan iets denken, kom er niet op. Het kan aan mij liggen, maar de eindmix heeft denk ik toch nog wel wat aandacht nodig, klinkt hier en daar wat overstuurt (teveel compressie?) en over de koptelefoon vind ik de synths net ff te hard gepanned, klinkt wel heel open zo, maar ook wat onnatuurlijk. Fijne opbouw in je track en erg mooie sounds die je gebruikt. Als de mix iets beter is, dan is het echt een heel gave track.
 
Mooie pure synth track. Had zo bij de begintitels van een scififilm uit de 80s gekund. Hij bouwt in de eerste paar minuten heel goed op, wat mij betreft had dat in de laatste minuten nog een tandje extra gemogen, wat bombastischer zelfs. Maar hoe dan ook genieten hoor.
 
Back
Top