Reason 10.3 - BIG performance update !

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
https://www.propellerheads.com/blog/reason-103-is-here

Propellerhead Reason heeft een belangrijke (langverwachte) update gehad: 10.3
De audio engine is grotendeels herschreven, met flinke verbeteringen voor met name VST, maar ook Rack Extensions en zelfs de standaard modules van 18 jaar geleden.
Winst komt vooral tot zijn recht bij buffers groter dan 64 samples.

Wat gebruikersquotes van het interweb:
- Going from 14 instances of Izotope neutron to be able to run 61 in 10.3 is sweet !!!!
- Native and Re devices got a 10 to 50% performance improve !

Click image for larger version  Name:	10-3.jpg Views:	2 Size:	40,0 KB ID:	3679770
 

Attachments

  • 10-3.jpg
    10-3.jpg
    40 KB · Bekeken: 148
Ja super fijne update! Daar waar VCV Rack niet was te combineren met Reason dmv the bridge plugin. Werkt het nu in Reason 10.3 als een zonnetje, soepel en smoooovvv!
Niet eens 1 dsp streepje in Reason met deze vrij behoorlijke patch in VCV.



Errug blij met deze update!
 
ik ben benieuwd of voltage modular nu ook werkt, binnen reason 10.3, maar ben benieuwd.
nooit last gehad van de performance problemen, werk amper met vst's binnen reason. ik rewire reason meestal.

maar fijne update, en als DAW is ie zeker niet verkeerd, kan ik m beter gebruiken...
 
Pas geïnteresseerd en er wordt een 10.3 naar mij gesmeten!Een beetje meer gaan doordringen in de kern van m'n hoofd zeker?Maar ik hou stand.Moed Sinew,dit kaartenhuisje gaat nog niet instorten:-).
 
Sinew, ik ken het gevoel maar al te goed. Reason is uitgegroeid tot een geweldige, veelzijdige DAW en kennelijk nog steeds licht voor de CPU. Ooit gekocht als pre-order toen mensen zoals ons lekker gemaakt werden met prototype afbeeldingen en een progress bar (nog X maanden tot de release...) op hun website. Tot en met versie 2.5 voornamelijk gebruikt als instrumentenrack via ReWire samen met Cubase, maar doordat ik ook altijd VST plugins interessant heb gevonden, raakte m'n aandacht te verdeeld. Reason biedt mij eigenlijk teveel dan goed voor mij is. :D Tegenwoordig werk ik alleen met Maschine op Windows 32 bit. Versie 10.3 zou ik dus niet eens kunnen gebruiken, omdat het alleen op 64 bit draait, al ben ik best benieuwd hoe Maschine als VST in Reason te gebruiken is. Houd je sterk, Sinew! 8)
 
Lins en rechts lees ik dat reason geen volwaardige daw(nog)is,dat het meer op de instrumenten gebasseerd is.Hoe schatten jullie dat in?Ik zou het eigenlijk invoegen in studio one.
 
Wat maakt iets een "volwaardige" DAW?
Voor mij is het simpel:

- 3rd party AU/AAX/RTAS/VST instruments zijn te gebruiken
- 3rd party AU/AAX/RTAS/VST fx zijn te gebruiken
- audio track recording/playback is mogelijk
- MIDI track recording/playback is mogelijk

Reason kan nu al deze dingen, dus zou ik het een volwaardige DAW noemen. In de tijd van Reason 3 waar je alleen nog maar je interne racks had en je met NNXT audio tracks moest faken - toen nog niet nee.

Wat zijn jouw eisen voor volwaardigheid, sinew1958? :)
 
Wat maakt iets een "volwaardige" DAW?
Voor mij is het simpel:

- 3rd party AU/AAX/RTAS/VST instruments zijn te gebruiken
- 3rd party AU/AAX/RTAS/VST fx zijn te gebruiken
- audio track recording/playback is mogelijk
- MIDI track recording/playback is mogelijk

Reason kan nu al deze dingen, dus zou ik het een volwaardige DAW noemen. In de tijd van Reason 3 waar je alleen nog maar je interne racks had en je met NNXT audio tracks moest faken - toen nog niet nee.

Wat zijn jouw eisen voor volwaardigheid, sinew1958? :)

Een goede workflow.En VST ondersteuning.
 
Een goede workflow.En VST ondersteuning.

vst ondersteuning zit vanaf 10.3 echt goed... de workflow, ik rewire reason meestal, maar gebruik m ook om nummers te maken, voor mij is de workflow best prettig.
je kunt een trial version downloaden overigens... kun je zelf testen, zag op kvr, m goedkoop aangeboden worden, als ie er nog staat..

het leuke met vst plugins, je kunt elke parameter die aan de host wordt doorgegeven, moduleren, met cv... beperkt tot 8 cv parameters, uit mijn hoofd, of zoiets...
in een cabinet (een vorm van stapelen van rack extension, de devices native voor reason, en vst's) kan er meer, ik heb cabinets nog weinig gebruikt, maar maakt reason zeer flexibel.
 
Werken jullie toevallig met de BCR2000? Bij mij werkt deze niet meer goed sinds 10.3. Heb het ook tijdens de betatestfase gemeld aan PH echter nog niet veranderd.
Wanneer je bijvoorbeeld de BCR in versie 10.2.2 en voorgaande versies koppelde aan de mainmixer, nam deze automatisch de instellingen (posities) van de knoppen op de mixer over.
Bij 10.3 zijn deze volledig anders, dus in plaats dat je pan knop bij het koppelen in het midden staat, staat deze nu helemaal links na het koppelen.
Ook de andere instrumenten en effecten hebben hier last van. Helaas hierdoor genoodzaakt bij 10.2.2 te blijven voor nu en hopen dat ze nog een fix uitbrengen voordat er een nieuwe release uitkomt.
Vanuit mijn optiek hebben ze de beta iets te snel omgezet naar de officiële update.
Op o.a reasontalk zie je toch steeds meer klachten voorbijkomen in relatie tot hardware. Qua performance wel een goede update, verschil is zeker wel merkbaar.
 
Werken jullie toevallig met de BCR2000? Bij mij werkt deze niet meer goed sinds 10.3. Heb het ook tijdens de betatestfase gemeld aan PH echter nog niet veranderd.
Wanneer je bijvoorbeeld de BCR in versie 10.2.2 en voorgaande versies koppelde aan de mainmixer, nam deze automatisch de instellingen (posities) van de knoppen op de mixer over.
Bij 10.3 zijn deze volledig anders, dus in plaats dat je pan knop bij het koppelen in het midden staat, staat deze nu helemaal links na het koppelen.
Ook de andere instrumenten en effecten hebben hier last van. Helaas hierdoor genoodzaakt bij 10.2.2 te blijven voor nu en hopen dat ze nog een fix uitbrengen voordat er een nieuwe release uitkomt.
Vanuit mijn optiek hebben ze de beta iets te snel omgezet naar de officiële update.
Op o.a reasontalk zie je toch steeds meer klachten voorbijkomen in relatie tot hardware. Qua performance wel een goede update, verschil is zeker wel merkbaar.

ik heb een bcr 2000 staan, netje ingepakt, wordt nog eens weer ingevoegd, of als back-up controller, doe m nooit weg. ik heb er nooit met reason mee gewerkt. dus daar kan ik niets over zeggen.

wel werkt de nektar panorama p1 zoals ie moet werken en de novation's die ik heb.

er is een site voor de bcr 2000 en reason, niet alleen specifiek voor de bcr 2000, kan m ff niet zo snel vinden, maar even snuffelen of zoeken op reasontalk dan zal je het wel vinden.
een speciale mapping of mogelikheden voor bcr 2000 en reason, nooit bekeken, ik zit al te goed met de panorama p1, de enige controller, buiten een keyboard, die je nodig hebt voor reason 10.
 
Back
Top