Nieuwe update voor Spark

Mail van Arturia vanmiddag: er is een nieuwe Spark update versie 2.4

ik kreeg de e-mail ook, ze waren al een tijd bezig teneinde de bugs aan te pakken. het is vooral een bugfix update, of louter.

het hoort niet geheel onder updates, maar wilde nog melden, dat ze ook nieuwe sound banks hebben voor de spark, dat melden ze iig op de home page. ze zijn alle 3 gratis en aardig bruikbaar. er staan meerdere gratis sound banks overigens. en aantal betaalde op deze pagina (naar benee scrollen!). heb ze allen geïnstalleerd, de gratis banks, en zoals al gezegd aardig bruikbaar, en zelfs zeer inzetbaar in bepaalde gevallen.

https://www.arturia.com/products/drums/spark2/overview#mod-presets-banks
 
@Vink, bedankt dat je nog even vermeld dat er gratis packs zijn want ik deed even snel de update.
Wat me verbaast is dat je het over 3 packs hebt terwijl ik nu in totaal 7 nieuwe packs heb geinstalleerd?
De eerste 3 in het rijtje zijn free en dan krijg je techno die geld kost maar verderop in de rij zijn er nog een paar weer free.
 
@Vink, bedankt dat je nog even vermeld dat er gratis packs zijn want ik deed even snel de update.
Wat me verbaast is dat je het over 3 packs hebt terwijl ik nu in totaal 7 nieuwe packs heb geinstalleerd?
De eerste 3 in het rijtje zijn free en dan krijg je techno die geld kost maar verderop in de rij zijn er nog een paar weer free.

wat onduidelijk verborgen in mijn bericht inderdaad; " er staan meerdere gratis sound banks overigens". het is onuidelijk vanwege dat ze op de voorpagina van de site, er 3 uitstallen, die moeten nieuw zijn, maar er zijn er meerdere, andere, oudere? gratis.

je moet inderdaad even alle sound packs af, om te kijken welke gratis zijn. ik heb alle gratis packs eveneens geïnstalleerd. 7 packs die ik zeer bruikbaar vind, op 1 na... wellicht dat die ene wel eens naar boven komt drijven, als noodzakelijk...

ze hebben de pagina flink aangepakt, ze willen het toch meer aandacht geven, al is het niet veel... ik zie overigens niet meer de sparkLE op dezelfde pagina. maakt niet uit, voor mij. ik gebruik de oudere controller, die erg prettig is, meer dan...

EDIT: er is nu een aparte pagina voor de sparkLE.
 
wat onduidelijk verborgen in mijn bericht inderdaad; " er staan meerdere gratis sound banks overigens".

Ja, je hebt gelijk, m'n aandacht ging vooral naar het cijfer 3.
Ik heb ook die oudere controller net als jij trouwens.
Het valt me mee dat nu na zoveel tijd er van Arturia uit nog steeds aandacht wordt besteed aan het Spark gebeuren, mooi van ze!
 
Ja, je hebt gelijk, m'n aandacht ging vooral naar het cijfer 3.
Ik heb ook die oudere controller net als jij trouwens.
Het valt me mee dat nu na zoveel tijd er van Arturia uit nog steeds aandacht wordt besteed aan het Spark gebeuren, mooi van ze!

ik heb die oudere controller gekocht, 2e hands natuurlijk..., juist vanwege een "diskussie" hier over die controller. het leek me wel eens fijn een dedicated controller te hebben. ik vind 'm echt perfekt. hij is net echt....

over spark, zijn de meningen zeer verdeeld, maar ik vind de vintage drum kits erg goed. de andere ook, maar die zijn gemaakt, voor precieze doeleinden. en soms zeer bruikbaar.

wel kun je een drumkit zo instellen, dat ie niet meer lijkt op het origineel... ook 'geinig'...

en sinds kort, "bouw" ik mijn eigen drumkits, rustig aan, met zelf opgenomen samples. een proces dat niet zo makkelijk lijkt, als ik eerst dacht, een goed afgestemde drumkit, is een bepaalde wijze van denken, die ik zelf nog verbeteren moet...

de spark is een onmisbaar onderdeel in mijn setup...

en ja, inderdaad, fijn dat ze toch nog aandacht blijven besteden aan de spark. en met de oude controller, ik herhaal, is het een feest (ook van lichtjes).

met maschine 2, of battery 4 (die ik beide heb), kan je veel meer, maar mij bevalt de werkwijze van de spark. en de x/y controller!
 
Die Spark LE controller kan je ook op iSpark aansluiten op de iPad... hebben jullie daar ervaing mee? Ik las steeds dat mensen op het Arturia forum klaagden dat de pads op de controller niet gelijk liepen met de app.... een bug dus. Is dat nog steeds?

Ik lees over Artuaria altijd over gezeik met de encoders.. draaien niet goed qua waarde (acceleration setting).. is dat ook gefixt?

Is de app nu al fullscreen?

Dat mensen zo blij zijn met bugfixes snap ik, maar ik vind ook dat ze dat gewoon moeten fixen.. ik vind dat tegenwoordig zoveel apps met bugs worden opgeleverd.. de gedachte hierachter zal wel zijn ‘snel op de markt brengen want dat brengt inkomsten binnen.... de rest fixen we nog wel eens.... hoogstwaarschijnlijk....misschien...’ Het geld is iig al binnen....
 
Die Spark LE controller kan je ook op iSpark aansluiten op de iPad... hebben jullie daar ervaing mee? Ik las steeds dat mensen op het Arturia forum klaagden dat de pads op de controller niet gelijk liepen met de app.... een bug dus. Is dat nog steeds?

Ik lees over Artuaria altijd over gezeik met de encoders.. draaien niet goed qua waarde (acceleration setting).. is dat ook gefixt?

Is de app nu al fullscreen?

Dat mensen zo blij zijn met bugfixes snap ik, maar ik vind ook dat ze dat gewoon moeten fixen.. ik vind dat tegenwoordig zoveel apps met bugs worden opgeleverd.. de gedachte hierachter zal wel zijn ‘snel op de markt brengen want dat brengt inkomsten binnen.... de rest fixen we nog wel eens.... hoogstwaarschijnlijk....misschien...’ Het geld is iig al binnen....

over de eerste vraag, ik heb geen spark LE, alleen de oude controller en geen iPad... (spark 2 kan je ook apart van de controller kopen, ik heb m ergens "2e hands" gekocht, de spark licentie.)

ik heb nooit gemerkt dat de waarden niet klopten, automation gaat ook perfekt, zonder dat de waarden vreemd zijn.

de app (windows) is verre van fullscreen, de gui is nog altijd gepiel. maar ik heb er bijna geen last van.

dat er een bugfix is, louter een bugfix is natuurlijk niet echt eeen groot wonder. maar er is er een, na jaren...
NI (b.v. FM8, guitar rig) heeft ook apps "af" zijn. wellicht ziet arturia spark als af. wellicht loopt spark ook niet zo goed. ik weet het niet.

ik heb geen problemen met de zgn. beperkingen van de arturia spark, voor mij is het een volwaardige drumkomputer, uitbreidbaar zonder problemen..., als standalone én als plugin.

dat zijn meer terzijdes. als app voor iPad, wellicht dat anderen er ervaringen mee hebben hier, op het SF forum.
 
Die Spark LE controller kan je ook op iSpark aansluiten op de iPad... hebben jullie daar ervaing mee?

Ik heb er geen ervaring mee.
Maar als je zoiets overweegt dan bestel je 'm toch bij Bax.
Kan je 60 dagen proberen en als de dingen niet lekker lopen dan stuur je 'm retour.
 
Ik heb er geen ervaring mee.
Maar als je zoiets overweegt dan bestel je 'm toch bij Bax.
Kan je 60 dagen proberen en als de dingen niet lekker lopen dan stuur je 'm retour.

Nah, dat doe ik liever niet.. Ik stuur enkel iets terug als het echt totaal tegen valt - ondanks dat ik dingen echt goed uitzoek voor ik het koop. Bij 'effe een tijdje uitproberen' moet je er toch goed op letten dat er totaal geen sporen op dat ding te vinden zijn, zelfde geldt voor de verpakking etc. Ik heb er geen zin dat men het product vanwege krassen etc niet meer terug wil nemen....

Maar die iSpark app heeft problemen met het synchroon laten lopen tussen app en de controller, ik heb het her en der gelezen oa op het Audiobus form. Ik zie ook dat de app maar 1 echte update heeft gehad na lancering, en dat is inmiddels 2 jaar geleden.. dus laat maar zitten..
 
Nah, dat doe ik liever niet.. Ik stuur enkel iets terug als het echt totaal tegen valt - ondanks dat ik dingen echt goed uitzoek voor ik het koop. Bij 'effe een tijdje uitproberen' moet je er toch goed op letten dat er totaal geen sporen op dat ding te vinden zijn, zelfde geldt voor de verpakking etc. Ik heb er geen zin dat men het product vanwege krassen etc niet meer terug wil nemen....

Maar die iSpark app heeft problemen met het synchroon laten lopen tussen app en de controller, ik heb het her en der gelezen oa op het Audiobus form. Ik zie ook dat de app maar 1 echte update heeft gehad na lancering, en dat is inmiddels 2 jaar geleden.. dus laat maar zitten..

Hey F5.. zoals beloofd in de PB.. videootje gemaakt.. (sorry voor het meetikken met de voet :D en het slechte geluid maar mijn ipad kon niet echt harder..)
De grid loopt gewoon in sync mee.. maar de pads indiceren wel wat vreemdig soms.. soms lichten ze dan niet op.. (misschien ook underpowering??)
Maar belangrijker is dat de grid in sync loopt (vind ik dan..) echt helemaal top deze app samen met de Spark Controler!!
Waarschijnlijk is het gewoon dat ze dat van de pads bedoelen.. Of misschien toch een update gedaan??
Ow.. en in ga er ook gewoon vanuit dat de SparkLE hetzelfde gaat reageren.. weet niet wanneer ik em in huis ga hebben maar laat het je nog weten.. ;)

 
Laatst gewijzigd:
Hey F5.. zoals beloofd in de PB.. videootje gemaakt.. (sorry voor het meetikken met de voet :D en het slechte geluid maar mijn ipad kon niet echt harder..)
De grid loopt gewoon in sync mee.. maar de pads indiceren wel wat vreemdig soms.. soms lichten ze dan niet op.. (misschien ook underpowering??)
Maar belangrijker is dat het gewoon in sync loopt.. echt helemaal top deze app samen met de Spark Controler!!
Waarschijnlijk is het gewoon dat ze dat van de pads bedoelen.. Of misschien toch een update gedaan??
Ow.. en in ga er ook gewoon vanuit dat de SparkLE hetzelfde gaat reageren.. weet niet wanneer ik em in huis ga hebben maar laat het je nog weten.. ;)



Leuk, mis alleen nog de zang!:)
Mooi voor je want zo heeft die oude controller ook in je nieuwere producties z'n funktie.
In het clipje op de Arturia site staat dat ie ook met de LE gewoon werkt.
In ieder geval heb ik er niets aan want op de oude ipad2 werkt de app niet, maar ik had 'm waarschijnlijk niet gekocht want ik doe ongeveer niets meer met m'n ipad.
 
Hey Willem.. ja, in mijn zoektocht naar apps die samen met een controller werken kwam ik ineens bij iSpark uit.. en in dit draadje gelezen over de vertraging.. Dacht gewoon eens kijken of die ouwe het er ook op doet.. en ja hoor.. :)
Het is overigens wel de bedoeling dat ik de comactere SparkLE ga kopen.. want met de VDM gaat het wel hard met de ruimte als het mee moet in de koffer.. ;)
 
Ja, de oudjes doen het nog best ;)
Die oude kostte je al niet de hoofdprijs en die LE die kost je ook niet de kop en secondhand al helemaal niet, etui zit er ook bij en je bent weer helemaal bij de tijd :)
 
Hey F5.. zoals beloofd in de PB.. videootje gemaakt.. (sorry voor het meetikken met de voet :D en het slechte geluid maar mijn ipad kon niet echt harder..)
De grid loopt gewoon in sync mee..

Cool! Maar wat ik zie is dus de Spark controller die de Spark app aanstuurt, en die is weer gesynced aan Korg Gadget?
 
Cool! Maar wat ik zie is dus de Spark controller die de Spark app aanstuurt, en die is weer gesynced aan Korg Gadget?

Yep, de Spark app loopt gewoon mee in de achtergrond.. Ik wilde nog iets extra's naast Gadget om spontane ritme wijzigingen in een scene (van Gadget) te kunnen bewerkstelligen.. en dat lukt aardig met de combi Spark + de hardware..
Inmiddels ook de SparkLE in huis. Hetzelfde inconsequente gedrag van de leds onder pads.. maar de grid loopt ook hier gelukkig snaarstrak mee.. :)

De app mist wel wat op de computer versie. De modulaire synthese ontbreekt.. En ook hier weer geen optie om losse tracks of bars uit een ander pattern te kopiëren.. Maar het programmeren gaat natuurlijk zoals op een ouwe Roland TR, waar we dit soort funkties nooit gemist hebben.
Gelukkig zit de bar-dupliceer functie er wel op.. wat wel zo handig is als je een 16 step loop bv naar 32 of 64 steps zet, voor het uitwerken van wat accentjes.. Maar is ook hier weer alleen via de controller te doen.. op de app moet je dus dan alle steps weer handmatig inproggen..

Verder is de herschaling niet in orde.. op de iPad 2018 bv is beeldverhouding anders waardoor de onderkant in het GUI nu wegvalt..
Maar als sampler werkt het zeer ok.. speelt ook stereo samples af maar aan de andere kant is een stem monofoon en zijn het er maar 16.. ach ja.. het past wel een beetje in het beeld van al die andere toys die tegenwoordig uitkomen met 8 stemmen of nog minder.. dat schijnt creativiteit bevorderend te zijn :D
 
tja, dat is wel een beetje het probleem met apps... Er lijkt nog niet echt een standaard te zijn voor 'dingen die werken' en 'dingen die niet werken' qua app design. Iedere app maker doet dingen op zijn manier.... Soms mist basic stuff als een undo functie, soms mist een optie om data te kopieren naar een ander pattern.. Je weet het pas als je de app koopt, demo versies heb je amper op iOS.
 
Back
Top