Avid/Eucon drama 3.3.2 (Windows)

EmBee1972

Ingeburgerd
Lid sinds
18 februari 2015
Berichten
63
Na een hele hoop gedoe om mijn Avid Control op de site van Avid te registreren, was dat eindelijk maar dan toch gelukt en kon ik de nieuwste Eucon drivers (3.3.2) downloaden. Dit was nodig, aangezien ik mijn versie van Cubase graag naar 8.5 wilde upgraden en die accepteert alleen de nieuwste versie.
Gisteravond heb ik dan ook alvast 3.3.2 geïnstalleerd en dat was het begin van een drama; daar waar 3.1 gewoon de ethernet poort herkende waar de Avid control op aangesloten was, ging dat nu niet meer. Sterker nog, Eucon zag de poort niet eens. Op internet gezocht en daar stond dat alle Eucon software verwijderen, opnieuw installeren en herstarten soelaas kon bieden, wat ik dan ook gedaan heb. Helaas kwam ik toen in de hel van een eindeloze reeks foutmeldingen, BSOD's en uiteindelijk een onhandelbare pc terecht.

Na veel geklooi de pc in veilige modus op kunnen starten, maar er bleek zoveel aan de hand, dat een nieuwe installatie van Windows 8.1 (64) de beste optie leek. Uiteraard ben je dan veel dingen kwijt, maar goed, dan is alles wel weer in orde.
Vandaag dus vooral bezig geweest om alles weer te installeren en het meeste staat er weer op.

Maar wat nu?
Ik durf Eucon 3.3.2 niet weer te installeren, bang dat hetzelfde weer gebeurt. Echter heb ik intussen wel een Cubase 8.5 versie op de pc staan, die -tot nu toe- prima draait. Het kan toch niet zo zijn dat de nieuwste Eucon versie de zaak zo instabiel maakt? Echter vrees ik van wel: internet staat vol met klachten van gefrustreerde mensen die met onbruikbare apparatuur zitten en Avid het liefst morgen nog failliet zien gaan, vanwege slechte drivers.

Iemand van jullie die iets vergelijkbaars heeft gehad, maar daar een oplossing voor gevonden heeft? Ik hoor het graag....
 
Tussen hoop en vrees toch nog eens de software geïnstalleerd en verdomd, hij doet het! Geen idee waarom het de eerste keer dan allemaal zo mis ging, maar het is nu weer klaar en de control werkt vlekkeloos samen met Cubase. Soms....

Topic kan dus op slot.
 
Tot dusverre werkt de Avid control prima en ik begin er ook enigszins in thuis te worden. Ondanks dat de mogelijkheden enorm zijn, vind je er toch redelijk snel je weg op/in.

Wel een vraag: ik werk met Cubase 8.5 en de artist werkt uitstekend met de software, alleen zit ik met een erg traag jog wheel. Nu ben ik daar niet de enige in heb ik al ontdekt op internet, maar de tips die ik geprobeerd heb, inclusief die uit de handleiding om een eigen key-command aan te wijzen (up/down pijltoets), lopen tot nu toe op niets uit.
Iemand enig idee wat ik moet doen om een fatsoenlijk jog wheel te hebben, waarbij ik niet tijden moet draaien om een stukje verder in mijn track te komen?

Het jog wheel doet het dus wel, maar traag. Tips van harte welkom. Die op internet helpen niet....
 
Back
Top