Arturia V Collection 4

Met enige twijfel toch ook net besteld. Moest 149 betalen.. Ben wel benieuwd naar Vox.. de Wurlitzer vonnik 'n beetje tegenvallen maar een orgel moet wel lukken lijkt me :D
 
Net de boel in een clean install en nieuwe PC weer moeten activeren. Ze hebben geen eLicenser meer sinds V4. Nu heb ik dus nog 3 activeringen over.

Heb al een mailtje gestuurd naar arturia. Vorige mail werd erg traag beatwoord (na 4 weken) maar daar zat de kerst en oud en nieuw tussen.

Ik vraag me af of ik nu nog maar 3 levens over heb (als je een PC her-installatie een leven zou noemen)... of dat het om 5 activaties op verschillende PC's gaat???
 
Net de boel in een clean install en nieuwe PC weer moeten activeren. Ze hebben geen eLicenser meer sinds V4. Nu heb ik dus nog 3 activeringen over.

Heb al een mailtje gestuurd naar arturia. Vorige mail werd erg traag beatwoord (na 4 weken) maar daar zat de kerst en oud en nieuw tussen.

Ik vraag me af of ik nu nog maar 3 levens over heb (als je een PC her-installatie een leven zou noemen)... of dat het om 5 activaties op verschillende PC's gaat???
gatver
zulke praktijken kende ik alleen van IK Multimedia
 
Net de boel in een clean install en nieuwe PC weer moeten activeren. Ze hebben geen eLicenser meer sinds V4. Nu heb ik dus nog 3 activeringen over.

Heb al een mailtje gestuurd naar arturia. Vorige mail werd erg traag beatwoord (na 4 weken) maar daar zat de kerst en oud en nieuw tussen.

Ik vraag me af of ik nu nog maar 3 levens over heb (als je een PC her-installatie een leven zou noemen)... of dat het om 5 activaties op verschillende PC's gaat???
Je kon eerst deactiveren in Software Center voor je die PC leeggooide. Maar hopelijk geven ze je die activatie terug. ;)
 
Oke.. Da's soort van goed nieuws :) Die ouwe PC heb ik nog niet geformat qua besturingsschijf.. al doet ie afentoe lastig. Nooit je ouwe schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt..

Het gaat dus echt om verschillende installatie's op PC's, en niet om het aantal keren dat je een installatie overnieuw hebt moeten doen.. beter!! :)

Ga es kijken of ik dat alsnog kan regelen.. moet de oudere PC sowieso nog ff een keer aanzetten, aangezien Ableton redelijk nieuw is voor me en ik in mijn nieuwe installatie allemaal samples in projecten lijk te missen. Thanx iig :mega:
 
Dan kwam mijn post niet te laat, maar juist op tijd. :biertje:

Clipboard01.jpg


Arturia's systeem werkt heel goed, maar had ik geweten dat ze naar C/R gingen overschakelen had ik die plugins nooit gekocht! Gelukkig was het maar 130 euro voor die hele V-collection.
 
Hey dat ziet er goed uit :) Ga als ik mijn ouwe PC weer actief heb de boel deactiveren :)

Wel jammer dat je altijd zoveel tijd moet investeren in al die registratie shizzle die ze voor je verzinnen.. Het kost altijd zo wanhopig veel tijd voor je systeem weer helemaal de ouwe is. :(

Ik heb trouwens 3 nog gewoon op Elicencer staan, denk dat dat gewoon werkt na een install, net als Cubase. Wat houdt C/R precies in?
 
Wat houdt C/R precies in?
Er zijn verschillende vormen. Algemeen gezien wil het zeggen dat de software geactiveerd wordt op basis van je computer hardware en/of OS. Zelden kom je te weten welke onderdelen of combinatie ervan de activatie ongedaan maken. En de activatie moet altijd online gebeuren.
Als de firma kopje onder gaat; in het beste geval verwijderen ze nog de C/R, in het slechtste geval werkt de software niet meer na de volgen herinstallatie van het OS en/of verandering van (onduidelijk welke) PC onderdelen. (zie bv. Kjaerhus Audio)
 
Ben eruit. Heb me suf gezocht maar het is dus de software die op de PC zelf staat :) Ik had nog iets gemaakt met V3 waar ik nog e.e.a. uit moet overnemen. Ben bang dat als ik "remove all" doe, ik dan het project niet meer goed kan draaien.

Maar idd het is toch maar zo dat als een fabrikant er mee stopt, je PC opnieuw een herinstallatie vereist, je niets meer kan met je pakket. Helemaal over op freeware gaat ook niet een optie zijn jammer genoeg.

Welke softwareversie van V-collection heb jij dan trouwens?
 
BBen bang dat als ik "remove all" doe, ik dan het project niet meer goed kan draaien.
Bedoel je "deactivate all"?
Dat wil gewoon zeggen dat je plugins dan niet meer werken op je oude PC, en dat die activatie weer vrijkomt om te gebruiken op de nieuwe PC. Dat verandert niets aan je project file zelf hoor.

Welke softwareversie van V-collection heb jij dan trouwens?
Ik heb V3... die is momenteel identiek aan V4, maar 3 plugins minder. ;)
 
Deactivate all.. dat was em ja :)

V3 heb ik mede gekocht voor de Wurli maar die vind ik nu ik een echte van heel dichtbij heb gehoord niet heel overtuigend meer. Diezelfde sample, iedere keer weer als je je sustain los laat is best wel irritant na 'n tijdje.

De Vox vind ik wel leuk tot nu toe en de Analoge emulaties zijn best wel oke vind ik :)
 
En de complete V-collection 4 zit alweer op 199 euro.. er zal binnenkort wel weer een update aankomen..
 
Back
Top