Softsynths die echt wat doen wat niet met hardware kan

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.708
Locatie
Utrecht
Ik ben toch weer een beetje op zoek naar software die mijn klankenpalet kan uitbreiden. En dan gaat het toch een beetje om de dingen zoals Reaktor, MAX/MSP, etc...

Alles wat in hardware kan, daar heb ik in principe geen interesse in.


NORD MODULAR UITGESLOTEN!
 
Laatst gewijzigd:
Re: Softsynths die echt wat doen wat niet met hardware kan

Origineel geplaatst door bikkel
En dan gaat het toch een beetje om de dingen zoals Reaktor, MAX/MSP, etc...

Zijn dit dingen waar je naar toe wilt uitbereiden of van waar uit je wilt uitbereiden..? :)
 
Re: Re: Softsynths die echt wat doen wat niet met hardware kan

Re: Re: Softsynths die echt wat doen wat niet met hardware kan

Origineel geplaatst door demian
Zijn dit dingen waar je naar toe wilt uitbereiden of van waar uit je wilt uitbereiden..? :)

Nou dat zijn voorbeelden van programma's die dingen kunnen die niet in hardware kunnen. Al kan er natuurlijk veel met een Nord Modular. Ik heb een hekel aan software die allerlei dingen na probeert te doen van hardware, van de interface tot het geluid. In allebei de gevallen is het toch nooit goed genoeg.

Het gaat om die dingen waarvan er optimaal van de nieuwe mogelijkheden van software gebruik gemaakt wordt.
 
ik vind absynth toch wel dingen kunnen die hardware niet kan. zeker op gebied van sample manipulatie. maar ook granulaire synthese die nu in de 4de versie van absynth zonder sample bron kan. en ik vraag me af welke synth FM synthese, granulaire synthese en "gewone?" synthese in één patch kan gebruiken.
 
Je hebt bijv BMP-synhts, Je tekent dan je Oscilator doormiddel van een .bmp of .jpeg file in te laden. Dat lijkt mij toch een onuitputtende bron van klanken. En zeker (nog) een "No Go" voor hardware. Ik zou het eens aan mijn huisgenoot vragen hoe dat progammatje heet wat hij heeft. En hij gebruikt alleen maar freeware ism SE dus het zal niks kosten :P
 
Origineel geplaatst door isnieZot
ik vind absynth toch wel dingen kunnen die hardware niet kan. zeker op gebied van sample manipulatie. maar ook granulaire synthese die nu in de 4de versie van absynth zonder sample bron kan. en ik vraag me af welke synth FM synthese, granulaire synthese en "gewone?" synthese in één patch kan gebruiken.

Denk dat je met Virsyn Tera v.3 een heel eind komt. Ook Virsyn Cube2 is een beest:)
 
Origineel geplaatst door isnieZot
ik vind absynth toch wel dingen kunnen die hardware niet kan. zeker op gebied van sample manipulatie. maar ook granulaire synthese die nu in de 4de versie van absynth zonder sample bron kan. en ik vraag me af welke synth FM synthese, granulaire synthese en "gewone?" synthese in één patch kan gebruiken.

een Nord Modular G2 kan dat ook...
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Je hebt bijv BMP-synhts, Je tekent dan je Oscilator doormiddel van een .bmp of .jpeg file in te laden. Dat lijkt mij toch een onuitputtende bron van klanken. En zeker (nog) een "No Go" voor hardware.

Dr zijn een hoop synths waarin je zelfgebouwde wavetables kunt laden. Zelfs in wavelab zou je een golfvorm kunnen tekenen en die in een sampler kunnen stoppen zodat hij fungeert als oscillator. Dus wat mij betreft wel degelijk een "Go" voor hardware.

-C-
 
Origineel geplaatst door isnieZot
granulaire synthese? een G2 heeft toch geen sample module?

Maar wel DSP geheugen......:D
 
Origineel geplaatst door isnieZot
granulaire synthese? een G2 heeft toch geen sample module?

Origineel geplaatst door isnieZot
Maar ook granulaire synthese die nu in de 4de versie van absynth zonder sample bron kan.

Je had het antwoord zelf wel kunnen destilleren ;).

-C-
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
een Nord Modular G2 kan dat ook...

Een Nord Modular kan vrij weinig zonder dat je er een PC of Mac aan hangt. Dat je de DSP's en controllers buiten je PC hebt is fijn, maar een Nord Modular is niet veel meer dan een loskoppelbare softsynth.
 
Origineel geplaatst door C738
Dr zijn een hoop synths waarin je zelfgebouwde wavetables kunt laden. Zelfs in wavelab zou je een golfvorm kunnen tekenen en die in een sampler kunnen stoppen zodat hij fungeert als oscillator. Dus wat mij betreft wel degelijk een "Go" voor hardware.

-C-

Zijn er ook hardwaresynths waarin je een bmp of jpeg kan gooien :confused:
Wavetable is toch links (met pennetje een lijn tekenen? ik bedoel dus dat het rechter plaatje als oscilator. Lekker vage gradients bouwen en dan luisteren. Mijn huisgenoot is pas na 6uur thuis dus ik weet echt ff niet hoe het progje heet.
 

Attachments

  • waveidee.jpg
    waveidee.jpg
    36,4 KB · Bekeken: 68
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Zijn er ook hardwaresynths waarin je een bmp of jpeg kan gooien :confused:
Wavetable is toch links (met pennetje een lijn tekenen? ik bedoel dus dat het rechter plaatje als oscilator. Lekker vage gradients bouwen en dan luisteren. Mijn huisgenoot is pas na 6uur thuis dus ik weet echt ff niet hoe het progje heet.

Die software zet het toch echt om in iets wat er als een golfvorm uit ziet.

Het lijkt me een beetje een niche waarvan ik het zelf het nut niet zo van in zie, of er moeten onverwachte voordelen aan zitten die ik van te voren niet ingeschat had. Dat het intuitiever werkt dan een golfvorm tekenen of op bepaalde frequenties zetten zoals een K-5000.
 
Eigenlijk heb ik tot nu toe alleen Absynth, MAX/MSP en consorten en Reaktor voorbij zien komen. Zo triest is het toch niet gesteld in softsynthland? Dit zijn namelijk de drie synths die ik al kende.
 
Tot nu toe veel software die meer-meer-meer features heeft, of iets met granulair doet.

Die prophet 5 met wat er bij en die Chameleon daar heb je natuurlijk prima hardware alternatieven voor.
 
Back
Top