Drum synths

Toon

Ursa Major
Lid sinds
24 augustus 2002
Berichten
2.218
Locatie
Geel
Zijn er eigenlijk goede drumsynths? Ik heb ooit eens met die fxpansion 008 zitten te prullen maar vond de imitaties van bv. Roland drumcomputers niet zo goed. Bestaat er niets als een 808/909 plugin die je rechtstreeks als instrument in Logic/Cubase kan openen? ( zoiets als rebirth maar dan zonder die rewire brol)
 
euhm, gast ik vind die geluiden nu eenmaal super enne, probeer maar eens een 808 snare uit je Ms20 te halen.
 
en anders neem je toch 909 cq. 808 samples?
en de waldorf attack... dat is een goede drumsynth.
hatsekidee alle vragen beantwoord :)
 
duidelijk.. wat jij wil natuurlijk...
een 808 snr haal je idd ook niet uit een ms-20, maar een hele fijne kick wel, al geprobeerd zeker?
trouwens, de meeste geluiden in een 808 zijn gewoon stukjes ruis met een sinus tik aan het begin en up-pitched met vervolgens een EQ er over :eureka:

Origineel geplaatst door Toon
euhm, gast...

ik ben toch echt lid hoor :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik nu inderdaad samples en ben er best wel over tevreden. Toch is het leuker dat je nog wat extra kunt afregelen. Die Waldorf Attack is misschien wel een leuke drumsynth, maar die preset 808 kit slaat nergens op. Als je het schema van een TR808 bekijkt dan weet je dat het toch net iets meer is dan een paar oscillatortje/noise source en een filtertje erover plaatsen is. Vandaar dat er nog maar weinig mensen in geslaagd zijn om echt getrouwe digitale copies ervan te maken, nl. Propellerheads Rebirth(of zijn dat ook samples) en Novation.
 
Ik heb het niet over zelfgemaakte drums en wil het daar ook niet over hebben!!
 
Een 909 vsti, die werkt onder cubase (logic schijnt ie minder goed te werken)

-samplebased
-decay/tune functies
-beta

tr909 vsti beta
(synthedit.com)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb die 808 eens gedownload maar hij schijnt in Logic z'n samples niet terug te vinden. Ligt het nu aan Logic of moet ik onder audio ergens de een of andere map selecteren?
 
als je een 808 of 909 geluid wil moet je denk ik gewoon 1 van die bakken kopen. en wil je eigen drummsounds maken kijk dan ook is naar een simmons module of een tama of paragon systems en er zijn nog wel wat merken.
 
Origineel geplaatst door Toon
Ik heb die 808 eens gedownload maar hij schijnt in Logic z'n samples niet terug te vinden. Ligt het nu aan Logic of moet ik onder audio ergens de een of andere map selecteren?

Omdat de een logic en de ander cubase o.i.d gebruikt heb ik het pad een vaste lokatie
naar c:\ gegeven. Dit werkt vrij makkelijk (staat ook in de readme!)

v707 - 707wav map maken en daarin de samples
v808 -808wav map maken en daarin de samples
etc..

dus:
C:\707wav\ (in deze map de samples)
C:\808wav\ (in deze map de samples)
enz.

Voor Cubase werkt dit 100% zeker, met logic heb ik 1 reaktie (totaal) waar het niet werkte.

Synthedit werkt wel met paden, maar omdat iedereen een C:\ schijf heeft leek
me dit logisch en makkelijk.
Mochten mensen suggesties hebben om er meer van te maken, ik sta open
voor suggesties.

:peukie:
 
Re: Drum synths

Origineel geplaatst door Toon
Zijn er eigenlijk goede drumsynths? Ik heb ooit eens met die fxpansion 008 zitten te prullen maar vond de imitaties van bv. Roland drumcomputers niet zo goed. Bestaat er niets als een 808/909 plugin die je rechtstreeks als instrument in Logic/Cubase kan openen? ( zoiets als rebirth maar dan zonder die rewire brol)


ik heb dit met fxpansion gemaakt veel tweaken en afmixen..een 808 emu*D
 
Back
Top