vst met crappy casio klanken

bertz

Nieuwkomer
Lid sinds
5 november 2004
Berichten
3
ik ben op zoek naar een vst of andersinds softwarematige emulatie van een goedkoop klinkend keyboard. ik zat pas achter een casio CTK-471, een keyboard van pakweg 80 euro, die erg crappy en kunstmatig klinkt, maar ik ben juist erg gecharmeerd van die wakkietakkie-klanken die daaruit komen.. de doorsnee vst-synth klinkt stukken geavanceerder.. hammond, fender, moog-emulatoren genoeg, maar waar vind ik een softwarematige ctk-471 (of aanverwant keyboard) ? iemand tips ?
 
samplen

samplen

Je kan het geluid ook samplen.
Hoef ook niet te zoeken naar die vst.
Maar ja je moet er maar 80 euro er voor over hebben.
Voor dat casio dingetje 8o)

Havelock
 
Waarom koop je die dingen niet. En als je klaar bent met samplen, ga je ze circuitbenden.
 
ga eens kijken op een rommelmarkt :okdan:
Daar vindt je casiootjes genoeg aan wegsmijtprijzen!
 
Met een beetje programmeerwerk en wat effecten lukt het best aardig om met wat analoge bakken simulaties die sound te benaderen. Laatst is me dat per ongeluk ook gelukt met de Oddity die ik in een trackje had gestopt en waarbij mensen dachten dat ik een oud casiootje had gesampled.
 
Re: vst met crappy casio klanken

Origineel geplaatst door bertz
ik ben op zoek naar een vst of andersinds softwarematige emulatie van een goedkoop klinkend keyboard. ik zat pas achter een casio CTK-471, een keyboard van pakweg 80 euro, die erg crappy en kunstmatig klinkt, maar ik ben juist erg gecharmeerd van die wakkietakkie-klanken die daaruit komen.. de doorsnee vst-synth klinkt stukken geavanceerder.. hammond, fender, moog-emulatoren genoeg, maar waar vind ik een softwarematige ctk-471 (of aanverwant keyboard) ? iemand tips ?

Dit klinkt echt erg goedkoop! http://preromanbritain.com/ymvst/
 
heb nog steeds niet precies gevonden wat ik precies zocht, maar toch bedankt voor alle goedbedoelde tips.
 
hmm, ik kan niet meteen een concreter antwoord geven, maar er zijn gratis VSTi's te vinden op het net, die volledig gebasseerd zijn op samples. Ik denk dat je het in die richting eens moet zoeken.
Soms willen ze Solina's en dergelijke nabootsen, maar soms gaan ze gewoon richting Casio denk ik.
probeer ook eens de vsti's van mda.

probeer die eens uit, en vergelijk de klank eens. Echte casio-klank is het niet, maar het kan wel cheesy klinken als je dat wil... ;)

succes
 
ik heb nog wel een casio keyboard (kun je overkopen en samplen)

Goedkoop klinkende vsti's zijn redelijk makkelijk te vinden: begin bij steinberg sx:dubbel:
 
Er is een VSTi gebaseerd op samples, "Cult Sampler", die vrij veel 'classics' in zich heeft. Daar zitten ongetwijfeld een hoop brakke geluiden tussen 8)
 
Back
Top