X

vst met crappy casio klanken

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

vst met crappy casio klanken

ik ben op zoek naar een vst of andersinds softwarematige emulatie van een goedkoop klinkend keyboard. ik zat pas achter een casio CTK-471, een keyboard van pakweg 80 euro, die erg crappy en kunstmatig klinkt, maar ik ben juist erg gecharmeerd van die wakkietakkie-klanken die daaruit komen.. de doorsnee vst-synth klinkt stukken geavanceerder.. hammond, fender, moog-emulatoren genoeg, maar waar vind ik een softwarematige ctk-471 (of aanverwant keyboard) ? iemand tips ?

samplen

Je kan het geluid ook samplen.
    Hoef ook niet te zoeken naar die vst.
    Maar ja je moet er maar 80 euro er voor over hebben.
    Voor dat casio dingetje

Havelock
    [I Love Synthesizer Sound] - [Systems Of A Modulars] - [Muziek=Emotie]®
    [S@M][TranceFormers][Havelock]©™ 
    Powered by Apple©™

Comment

Waarom koop je die dingen niet. En als je klaar bent met samplen, ga je ze circuitbenden.

Comment

ga eens kijken op een rommelmarkt
        Daar vindt je casiootjes genoeg aan wegsmijtprijzen!

Comment

Met een beetje programmeerwerk en wat effecten lukt het best aardig om met wat analoge bakken simulaties die sound te benaderen. Laatst is me dat per ongeluk ook gelukt met de Oddity die ik in een trackje had gestopt en waarbij mensen dachten dat ik een oud casiootje had gesampled.
          MySpace

Comment

Re: vst met crappy casio klanken

Origineel geplaatst door bertz
            ik ben op zoek naar een vst of andersinds softwarematige emulatie van een goedkoop klinkend keyboard. ik zat pas achter een casio CTK-471, een keyboard van pakweg 80 euro, die erg crappy en kunstmatig klinkt, maar ik ben juist erg gecharmeerd van die wakkietakkie-klanken die daaruit komen.. de doorsnee vst-synth klinkt stukken geavanceerder.. hammond, fender, moog-emulatoren genoeg, maar waar vind ik een softwarematige ctk-471 (of aanverwant keyboard) ? iemand tips ?
            Dit klinkt echt erg goedkoop! http://preromanbritain.com/ymvst/
            mijn tracks

Comment

Re: Re: vst met crappy casio klanken

Origineel geplaatst door Yawgmoth
              Dit klinkt echt erg goedkoop! http://preromanbritain.com/ymvst/
              Geweldig! Nu nog een VST die de YM2413 (FM) kan nabootsen en het feest kan beginnen

Comment

heb nog steeds niet precies gevonden wat ik precies zocht, maar toch bedankt voor alle goedbedoelde tips.

Comment

hmm, ik kan niet meteen een concreter antwoord geven, maar er zijn gratis VSTi's te vinden op het net, die volledig gebasseerd zijn op samples. Ik denk dat je het in die richting eens moet zoeken.
                  Soms willen ze Solina's en dergelijke nabootsen, maar soms gaan ze gewoon richting Casio denk ik.
                  probeer ook eens de vsti's van mda.

probeer die eens uit, en vergelijk de klank eens. Echte casio-klank is het niet, maar het kan wel cheesy klinken als je dat wil...

succes

Comment

ik heb nog wel een casio keyboard (kun je overkopen en samplen)

Goedkoop klinkende vsti's zijn redelijk makkelijk te vinden: begin bij steinberg sx
                    Laptop met BurlB2/UA2192/RmeDigiFace*
                    Versterkers van: CAE/VHT/Matchless/Kemper* BoxOfDoom* Gitaren van: Gibson/Haar/Yamaha* Pedals van: Zvex, Nobels, Timmy, Ibanez, XTS, Analogman, BasicAudio, Xotic, Jrockett, WayHuge, Crowther, SpontaneousAudio* Monitoren van Yamaha, ATC, AuratoneC5, Ultraphones, Sennheiser, Shure* Mircofoons van: Shure/Royer/Sennheiser*preamps van: BAE/Sennheiser*Controllers van: VoodooLab/Edirol/Radial

Comment

Er is een VSTi gebaseerd op samples, "Cult Sampler", die vrij veel 'classics' in zich heeft. Daar zitten ongetwijfeld een hoop brakke geluiden tussen
                      gear list: zootje gitaren, zootje software (o.a. Nuendo 3), zootje samples (o.a. QLSO), zootje synths (o.a. Access Virus-B), zootje randapparatuur (Dynaudio Bm5a speakers, mackie mixer, etc), zootje microfoons en een Sound Devices 744t

wish list: Sound Devices 722 - en die komt er zeer binnenkort aan

Comment

Origineel geplaatst door Haarbol
                        Er is een VSTi gebaseerd op samples, "Cult Sampler", die vrij veel 'classics' in zich heeft. Daar zitten ongetwijfeld een hoop brakke geluiden tussen

idd vreselijk gedateerd: http://www.mmspool2.de/data_bestserv...erliste_g.html
                        wel een fz1, maar nix van de ctk serie's
                        Laptop met BurlB2/UA2192/RmeDigiFace*
                        Versterkers van: CAE/VHT/Matchless/Kemper* BoxOfDoom* Gitaren van: Gibson/Haar/Yamaha* Pedals van: Zvex, Nobels, Timmy, Ibanez, XTS, Analogman, BasicAudio, Xotic, Jrockett, WayHuge, Crowther, SpontaneousAudio* Monitoren van Yamaha, ATC, AuratoneC5, Ultraphones, Sennheiser, Shure* Mircofoons van: Shure/Royer/Sennheiser*preamps van: BAE/Sennheiser*Controllers van: VoodooLab/Edirol/Radial

Comment

Working...
                        X