SynthVR

Bij de hackerspace hebben we een SteamVR setup met een HTC-Vive. Jammer dat ze die niet ondersteunen.
 
Bij de hackerspace hebben we een SteamVR setup met een HTC-Vive. Jammer dat ze die niet ondersteunen.

Absoluut, maar OpenVR ondersteuning komt eraan, dit is alpha.
Fijn te horen dat er minstens één NL hackerspace is die met SynthVR wil werken, welke (mocht deze open zijn)?
 
Laatst gewijzigd:
Nurdspace in wageningen :)

Heb de ontwikkelaar gesproken en hij hoopt ~binnenkort een HTC-Vive te lenen om de controller-bindings te fixen.
Heb goede hoop dat dit wel gaat werken.

Als synth engine gebruikt hij JUCE, dus er gaan nog wel een hoop meer modules uit voort komen. Stukje leuker om te patchen dan met je muis slepen in VCV denk ik.

Als het dan ook nog multi-player kan is het helemaal tof :D
 
Nurdspace in wageningen :)

Heb de ontwikkelaar gesproken en hij hoopt ~binnenkort een HTC-Vive te lenen om de controller-bindings te fixen.
Heb goede hoop dat dit wel gaat werken.

Als synth engine gebruikt hij JUCE, dus er gaan nog wel een hoop meer modules uit voort komen. Stukje leuker om te patchen dan met je muis slepen in VCV denk ik.

Als het dan ook nog multi-player kan is het helemaal tof :D

Dank :kimono:
 
En omdat het een Nederlands forum is wel goed om erbij te zeggen: SynthVR is :D gratis :engel: in alpha fase.
 
Zou mooi zijn als het opensource zou worden, en dan een model ala VCV, waar anderen makkelijk kunnen bijdragen met nieuwe modules :)
 
Hoe dan? deze code-bases zijn volgens mij niet echt compatible. Of je even de complete engine en interface van SynthVR er uit wil slopen?
Nee, dit is wel echt z'n eigen ding. Maar misschien dat bepaalde delen van VCV-code wel te hergeburiken zijn (bijv. de mutable algoritmes in nieuwe SynthVR modules stoppen).

Eerst eens werkend zien iig.
 
Leuk spul hoor:



Ben nu wat tutorials aan het volgen. Nadeel dat er nog niet veel modules zijn is dat je heel veel ruimte nodig hebt om zelf sequencers en mixers en instrumenten te bouwen. Helaas is het build-platform niet oneindig groot ook hehe.
 
Ben al paar uur aan het streamen op: https://www.twitch.tv/radiharkolis

Heb een 12 kanaals mixer met mutes en pre-fade effects send per kanaal gebouwd. Paar simpele subtractive synth/drum patches. Wat simpele clock/division/sequences en gaan.

Jammer dat je maar 5 slots hebt om te saven, en de patch-share optie deed het net niet (laden lukt wel).
Straks even backup maken van alle saves nog hehe.
 
Inmiddels heb ik een Valve Index en nog wat meer uur in SynthVR doorgebracht.

De multi-track recording is echt nice. Kun je later in je DAW-of-choice per track verder uitwerken/opknippen etc.
 
mocht die voor de PSVR uit komen, dan schaf ik het me aan.
 
Back
Top