Hoe krijg je deze sound: Stephan Bodzin?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.617
Locatie
Zwolle
Dag,

Ik hoorde een nieuwe track van Stephan Bodzin in een podcast. De sound is je reinste eargasm. Is dit na te bootsen met VST's? Hij doet veel met de Moog weet ik en ik heb sinds kort Arturia The Legend. Dat is een fantastische Moog-emulator, maar die klinkt nog steeds clean. Hoe krijg je er dit gruizige laagje over? Iemand enig idee? Ik wil dit ook! :D

 
Volgens mij gebruikt ie vrijwel alleen maar plugins, en dan vooral de moog van arturia als basis.

 
Last edited by a moderator:
Bij "gruizig" dacht ik aan granular synthese. Misschien moet je het in die hoek zoeken. Maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee, dus ik kan ook fout zitten.
 
Als antwoord op sounddesign en Bodzin, is het antwoord mijns wetens bijna altijd Moog 8~
Vooral de Moog Sub 37 gebruikt hij veel. Ook die noiselagen zouden goed uit een Moog kunnen komen, daar ik soortgelijke resultaten krijg met de Noise Osc van mijn Sub Phatty.
Kan wel even kijken of ik later een audiosnippet kan maken.
 
Nou, take your pick. Hij heeft een Moog Memorymoog LAMM, Moog Minimoog, Moog Stage Phatty, Moog Sub37, Moog Subsequent 37, Moog Grandmother en Moog One. Verder nog een Sequential Prophet 6, Korg PS3300, Modor NF-1 en vast nog wel meer. Maar het kunnen natuurlijk ook gewoon plugins zijn :D
 
Is vrij duidelijk dat dit geen plugin is.
Dat hoor je vrij duidelijk. En een plugin kan leuk klinken maar je gaat er niet dit timbre mee maken.
gewoon een patch met wat ruis erin wat later overstuurd er iets. .dat gruisige komt uit een bbd delay/chorus :Z
 
Nou, take your pick. Hij heeft een Moog Memorymoog LAMM, Moog Minimoog, Moog Stage Phatty, Moog Sub37, Moog Subsequent 37, Moog Grandmother en Moog One. Verder nog een Sequential Prophet 6, Korg PS3300, Modor NF-1 en vast nog wel meer. Maar het kunnen natuurlijk ook gewoon plugins zijn :D

haha heeft die nerd niet eens een matriarch
 
Zal vast wel hardware zijn maar zie niet in waarom dat niet kan met software?

Die distortion drive en de vetheid van de osc's en de bbd gruis.. het klinkt zo analoog en vies allemaal dat is gewoon niet te doen met een plugin.

Natuurlijk kun je dit geluid wel benaderen met plugins maar das toch wat anders.
Als je dat doet en a/b'd met het origineel zou de plugin al snel een stukje dunner klinken.
 
Back
Top