Layeren van instrumenten in Reaktor

Lid sinds
2 augustus 2015
Berichten
940
Locatie
Leuven
Hallo,
kan iemand me op weg helpen met het layeren van instrumenten of ensembles in dezelfde instantie van Reaktor?
Het lukt om bv. een sequencer te linken met een ensemble (bv. Monark) maar hoe kan je bv. verschillende instrumenten layeren zodat ze dezelfde noten spelen?
Je mag me ook naar een video linken maar kon zelfs niks vinden...
 
Ja, is een beetje tricky. Je moet je sequencer even opslaan als een instrument. Dan kun je in een nieuw ensemble-project verschillende synth-ensembles openen (panel view) en ook de instrument-instantie van je sequencer. Via de property/connect-tab van je synths stel je dan internal-MIDI-IN in op de sequencer. Op de property/connect-tab van je sequencer stel je bij internal-MIDI-OUT je synths in. En let er ook nog op dat je meestal de tweede van iedere synth in de lijst moet kiezen als hij meerdere keren voorkomt. Is al weer een tijd geleden dat ik er mee werkte, maar zo herinner ik het me. Laat maar weten of het je lukt, anders maak ik wel een voorbeeld-ensemble voor je.
 
Bedankt Ishi. Het is nog steeds niet gelukt...maar ik probeer het vandaag nog eens opnieuw.
 
Ok, het lukt nu om verschillende ensembles te laden en deze dezelfde noten te laten spelen. Hiervoor moest ik eerst de multi-out optie aanzetten waardoor er een hoop extra tracks in mijn DAW verschenen. Dan in reaktor de EDIT knop drukken en alle ensembles die ik wou gebruiken in het hoofdvenster gesleept. Daarna voor alle ensembles out-ports aangemaakt en tenslotte midi gestuurd vanuit de midi editor. Dit werkt nu wel maar wanneer ik nu die EDIT knop opnieuw druk om terug te keren naar de grafische interface zie ik maar 2 en half ensembles van de 6 of 7 die ik geladen heb...

De sequencer van Reaktor ervoor schakelen heb ik nog niet kunnen proberen maar zou nu geen probleem meer mogen zijn.


Reaktor layering01.JPG
 

Attachments

  • Reaktor layering02.JPG
    Reaktor layering02.JPG
    49,7 KB · Bekeken: 130
Heb het eindelijk gevonden. Je moet je ensembles opslaan als panels dan kan je er doorheen skippen en past alles.
 
Back
Top