Bristol Synthesiser Emulations on Linux

Da's een mooie set synths zeg, zelfs een synthi er tussen en alles helemaal voor nop!
Je hebt voorlopig wat om uit te proberen, ik hoop voor je dat ze een beetje leuk klinken.
 
Zijn erg leuk. Klinken goed. Controls volgens mij niet te mappen naar midi-CC.

Weinig over te vinden omdat mensen bang zijn om linux te draaien? :P
 
Many of the synths share components: the filter covers most of them, the Prophets and Oberheims share a common oscillator and the same LFO is used in many of them.
Da's dan wel weer wat jammer; het geeft me een beetje een SynthEdit-gevoel. Aan de graphics kan heel eerlijk gezegd ook nog wel wat verbeterd worden.

Waarom is er weinig op internet over te vinden? Kleine doelgroep, hoge barrier to entry; de manier waarop Linux met geluid omgaat is schijnbaar nog steeds een beetje een crapshoot met Jack en ALSA en Pulse etc.
 
Waarom is er weinig op internet over te vinden? Kleine doelgroep, hoge barrier to entry; de manier waarop Linux met geluid omgaat is schijnbaar nog steeds een beetje een crapshoot met Jack en ALSA en Pulse etc.

Dat laatste is wel zo: ik werk zelf met Linux Mint en ik ben evenveel met JACK-issues bezig als met de overige audio programmatuur, maar langzaam maar zeker krijg ik het onder de knie.
 
Laatst gewijzigd:
Zijn die verschillende synthesizers in het Bristol-pakket dus eigenlijk meer presets en skins voor één en dezelfde synthesizer waar het hele pakket op gebaseerd is?
 
Zijn erg leuk. Klinken goed. Controls volgens mij niet te mappen naar midi-CC.

Weinig over te vinden omdat mensen bang zijn om linux te draaien? :P

Dat is jammer en er zal waarschijnlijk ook geen midilearn op zitten.
Ik zelf zou het echt lastig vinden als je niets kan mappen naar een controller, dan mis je toch wel een stuk beleving.


Da's dan wel weer wat jammer; het geeft me een beetje een SynthEdit-gevoel. Aan de graphics kan heel eerlijk gezegd ook nog wel wat verbeterd worden.

Waarom is er weinig op internet over te vinden? Kleine doelgroep, hoge barrier to entry; de manier waarop Linux met geluid omgaat is schijnbaar nog steeds een beetje een crapshoot met Jack en ALSA en Pulse etc.

Ik werk op windows maar ik heb ook een linux based pctje in huis en heb wel 'ns wat geinstalleerd en indeed; het is wel zoeken geblazen en gedoe en soms heb je geen drivers enz.
Veel is gratis natuurlijk dus je mag niet al te kritisch zijn maar in the end heb ik het Linux based recording gelaten voor wat het is.
 
Gelukkig is het opensource en kan iedereen deze code aanpassen om ontbrekende features toe te voegen ;)
 
Gelukkig is het opensource en kan iedereen deze code aanpassen om ontbrekende features toe te voegen ;)

Da's waar en voor een aantal mensen die coderen wel handig natuurlijk.
Ik bouw wel zelf pctjes maar code aanpassen gaat mij toch iets te ver.
Ik heb me nooit in programmeren verdiept.
 
Back
Top