NI The Gentleman en Release probleem ?

Paulogic

Stamgast
Lid sinds
16 augustus 2014
Berichten
377
Locatie
Bambrugge (Erpe-Mere) Belgiƫ
Ik heb dus recent de KK S61MKII met bijhorende software aangekocht en ben volop aan het acclimatiseren met
de diverse instrumenten alsook met de werkwijze.

Gisteren merkte ik in Kontrol dat bij The Gentleman, zomaar willekeurig, sommige noten geen release hebben. Soms al van de eerste ingedrukte toets,
soms na enkele noten. Soms enkele goed en dan plots allemaal direct cutoff...
Ander reeds geteste instrumenten lijken voorlopig dit fenomeen niet te hebben.

Ik vind alvast niets terug bij NI forum ivm dit verschijnsel, althans niets zinnigs of bruikbaar qua oplossing. Ook op Gearslutz niets bruikbaar.

Het is geen Note stealing of CPU overload, ik heb dit allemaal reeds gecontroleerd. Ik ben heel goed vertrouwd met mijn Mac en andere (mijn job).

Misschien belangrijk om weten : MBPro 2015, HighSierra, 8 GB, 256 SSD en libraries op externe Samsung T5 SSD. UR242 van Steinberg.
Nog geen DAW geladen.
 
Oorzaak opgespoord en oplossing gevonden.

Dit geldt voor Mac OSX gebruikers :

Externe SSD, waarop mijn libraries staan, was geformatteerd op Ex-Fat. Zowel Fat als Ex-fat lijken niet zo'n goede formaten te zijn voor streaming. (oudere Windows formaten)
Eens geformatteerd op HFS werkte alles prima, ook veel snellere laadtijden.

APFS, kreeg ik niet geactiveerd op de externe Samsung T5 SSD, maar dit lijkt logisch te zijn.

ps : Vermoedelijk zal dit ook een probleem/oplossing zijn voor Windows machines. Daar zal dan NTFS het aan te raden formaat zijn, vermoed ik.
 
Back
Top