Tone2 - Electra softsynth

Paulogic

Stamgast
Lid sinds
16 augustus 2014
Berichten
377
Locatie
Bambrugge (Erpe-Mere) België
Op een nieuwssite zag ik een advertentie voor de Tone2 Electra synth. Dus maar even gekeken en blijkbaar is dit een interessante VST.
(En ze hebben ook andere interessante VST's).

https://www.tone2.com/electra2-samples.html

Iemand ervaring met deze en/of een inzicht? Het is vooral dat gebruik van Samples dat mij interesseert, ook al heb ik al TAL sampler en
zou FORM van NI ook wel bruikbaar kunnen zijn (maar dan anders)?

Thx alvast,
 
Tone2 heeft een aantal eigenzinnige en veelzijdige synths. Zo is hun Nemesis gebaseerd op een eigenzinnige implementatie van FM.

Zelf gebruik ik van Tone2 alleen hun gratis Firebird2 (32-bit)
https://www.kvraudio.com/product/firebird-by-tone2-audiosoftware

Je oog is gevallen op Electra. Maar dan vanwege de sample mogelijkheden?

Het zijn wel echte synthesizers. Geen samplers. Als je een prima gratis sampler zoekt, dan is de TX16W misschien wat voor je.
https://www.kvraudio.com/product/tx16wx-software-sampler-by-cwitec

Ik denk dat je iets specifieker moet zijn met je vraag. Dan krijg je ook betere antwoorden.

Wat zoek je precies aan functionaliteit of klank? Wat moet ie zoal gaan kunnen?
Zoek je vooral een synthesizer (met sample/wavetable mogelijkheden)? Of vooral een sampler (met synthesizer mogelijkheden)?
 
Wel de combi synth/sample boeit mij wel.

Gewoon simple sampletje opnemen en afspelen, zoals met de S10 van Roland destijds, is al lang achterhaald en hoor je trouwens nog zelden.
Voor zo'n doeleinden gebruik ik nu sporadisch TAL. Hierbij dan meestal een one-shot klank met enige vervorming.

Electra, zoals ik denk te lezen in hun omschrijving, zou naast hun verschillende methodes van klankopwekking ook toelaten om een sample
erbij te gebruiken, dus combi sample en andere osc's. Qua mogelijkheden vermoed ik toch heel wat en duidelijk anders dan gewoon layering.

FORM van NI, benaderd het gebruik van een sample dan weer op een heel andere creatieve manier waarbij de originele sample zelfs compleet
onherkenbaar kan zijn. Vermoedelijk ook heel veel nieuwe "sounds" uit te krijgen.

Ik zoek vooral iets om naast de B&B klanken iets bij te voegen dat anders is maar toch nog mooi integreerd. Geen Piep Tuut Muziek zoals je
soms wel eens tegenkomt.
 
Oh ja : Piep Tuut en Boem Tjak muziek, zijn niet mijn "woorden" hoor. Ik hoorde die vooreerst gebruiken door enkele Pro muzikanten in de SoundFactory...
Ik snapte hen wel... hihi.
 
Wel de combi synth/sample boeit mij wel.

Gewoon simple sampletje opnemen en afspelen, zoals met de S10 van Roland destijds, is al lang achterhaald en hoor je trouwens nog zelden.
Voor zo'n doeleinden gebruik ik nu sporadisch TAL. Hierbij dan meestal een one-shot klank met enige vervorming.

Electra, zoals ik denk te lezen in hun omschrijving, zou naast hun verschillende methodes van klankopwekking ook toelaten om een sample
erbij te gebruiken, dus combi sample en andere osc's. Qua mogelijkheden vermoed ik toch heel wat en duidelijk anders dan gewoon layering.

Er zijn bergen synthesizers die samples kunnen laden als "oscillator". Single shots, single cycles, wavetables....
Er zijn ook bergen samplers met synthesizer mogelijkheden zoals filters, envelopes en LFO's (zoals de eerder genoemde TX16W).
En in beide gevallen zijn ook vaak combinaties van "synthese", dus "bewerkte" samples en onbewerkte "samples" mogelijk (in 1 klank/patch/voice/program...)
 
Back
Top