atari software (ook geen grap)

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
Ik heb mijn Atari van stal gehaald.

Heb erg veel sound banken voor mijn d50 erinzitten.

Maar ik heb een probleem: hij leest niet alle disks meer en kan ze niet op een pc inladen. Is daar een progje voor?

En zijn er op het net soundbanken en editors te vinden voor andere synths?

help me please!
 
atari files redden / synth editor

atari files redden / synth editor

Bedoel je dat je drive / floppies rottig zijn?
Floppies niet kunnen lezen kan liggen aan de drive of aan de floppy. Als het aan de drive ligt en de flop oke is kun je proberen de flop te kopieren en dan nog eens in te lezen.

Ga daarvoor naar iemand met een atari OF ga ff langs bij iemand die een linux versie heeft draaien. Linux kan namelijk ongelofelijk veel floppyformaten aan (iets van 36 combinaties van sectoren en tracks). Kopieer dan de files eens naar een andere floppy (uiteraard in hetzelfde formaat). Probeer die dan eens te lezen met je atari. Misschien helpt het. Als het overigens zuivere systex is wat er op de flop staat, save dat dan op een dos-flop en probeer dat met een sequencer naar je dx te uploaden.

De editor bij uitstek is Sounddiver van Emagic. Die kan enkele honderden synths aan. Tevens is sounddiver een librarian.
 
Dus ga er van uit dat wel wel aan die dingen ligt.
Oke, probeer ze dan te kopieren via een andere atari of een linux doos.
 
Wat dacht je van een atari simulator?

http://www.atari.st

Voordeel dat die ook sneller is dan je atari. Hoe dat met midi zit enzo weet ik niet. Misschien dat ze dat goed hebben opgelost. (geloof nooit dat ze midi zo strak hebben als de atari heeft)
 
Back
Top