Softsynthgeil !

Kubin

Ingeburgerd
Lid sinds
3 oktober 2001
Berichten
39
Locatie
Brababnt
Hiep Hoi ,

als er iemand software geil is dan ben ik het wel .
en die simsynth is inderdaad wel ok.
maar ik gebruik hem na de vondst van FM heaven niet mee.

wie kent deze Plug in
hij is VSt
en hij heeft bijv alle patches van een yamaha dx7
tenminste ik kreeg van iemand een cd'tje waar die op stonden .
nou je pleurt ze in een mapje en in je fm heaven plugin druk je op import.
je kan dan telkens 20 patches van de yamaha dx 7 in die plugin zetten
en ja je hebt dan dus controle over echt elke parameter !

Super vet dingetje

groeten
mark
 
Enig idee of je hem ergens kunt downloaden ? Of is dit weer zo'n 800 $ plugin.....
 
Op de site stond dat hij ook SY77 klanken aan kon.
En die hebben 2 feedback operators meer. En nog 2 extra noise inputs als ik het goed heb. En er zijn ontzettend veel te gekke klanken die alleen met FM kunnen. (als je nog eens dagen wilt programmeren en dan maar een heeeeel klein stukje van de puzzel gevonden hebt dan moet je FM proberen)

Trouwens voor degenen met hardwarematige FM synths kun je met sounddiver 3 ook on the fly banken van DX7's vertalen naar SY formaat. En de FS1r kan als bekend ook DX7 sysex aan. En die heeft 8 operatoren en nog veel moois.

(Heb zelf een SY99 dus heb'm niet nodig, en verkopen doe ik niet. Hij gaat mee de eeuwige flightcase in ;) )
 
Als antwoord op bovenstaande vraag:

A limited demo of the synth is available for both Mac and PC. The demo release has the following restrictions:

The synth does not offer sample accurate sync. Sync is typically to the nearest 1/100th of a second, and is determined by the DAW package it is running under.
The bank/program load and import functions have been disabled.
Only one bank of presets can be used in the demo - the synth ships with 12 banks.
 
Laatst gewijzigd:
Hee mensen,

Die FM Heaven is niets vergeleken met Native Instruments FM 7
( http://www.nativeinstruments.com )
Die heeft een VEEL betere synthese. Ik hoor het verschil niet met een echte DX7! En hij leest ook alle DX7, DX7-II, DX11, TX81Z, DX21, DX27, DX100 en TX802 sysex dump. Heb hem mogen testen en is zeer degelijk te editen. En niet 20 tegelijk, maar honderd ofzo. Wel niet te veel openen terwijl je speelt anders crasht ie. (is mij al gebeurd) Als je de Pro52 en de B4 van NI goed vind, moet je deze zeker hebben. Hij is net een week of 2 te koop, voor ongeveer 4 of 5 honderd gulden. DUUR!! Maar ja softsynth he. Dus niemand weet waar je ze vandaan haalt >:|

Trouwens, ze gaan steeds verder met die softsynths. Wat komt er volgend jaar :confused: :confused:

fm7.jpg


Misschien dat we daar een poll voor moeten houden ofzo.

CU M8's *D

J-Run
 
Laatst gewijzigd:
Volgend jaar komt er Absynth voor de PC uit. Ook van Native Instruments (wel overgekocht van de orginele bedenker dat wel). Die is zeker interessant.
 
Oh ik dacht al dat het aan mij lag dat ie steeds crashte bij snel switchen van patches. Niet dus blijkbaar.
 
FM7 is echt geweldig! de sounds die daar uit komen tering! en met de easy-edit optie kan ik zelfs FM "programmeren" ..... ik ben er behoorlijk van onder de indruk.......

Olaf
 
ik vind VirSyn ook heeel erg goed klinken..alleen vreet die wel behoorlijk wat CPU.....

Olaf
 
Vette computer, 80 gig met ..... niets.
Geen zin om 20 sample cd's met drums en gitaar te in mn
comp te frotten, dus gewoon een sylus en VG gekocht en klaar is kees
(ik ben me toch lui).
Verder doe ik vrijwel alles met midi.
 
Ik wilde al bijna aan fuse vragen hoe hij erbij komt dat Absynth volgend jaar pas uitkomt totdat ik zag dat deze thread uit 2001 is naar boven gegraven lol :D
 
Inmiddels zijn we al weer op Absynth 2 en kan ook FM7 de diverse DX7 presets lezen.

Native Instruments is goed bezig en het schijnt dat ze nu ook bezig zijn om voor oa de VariOS softsynths te maken.
 
Origineel geplaatst door fuse
Inmiddels zijn we al weer op Absynth 2 en kan ook FM7 de diverse DX7 presets lezen.

Native Instruments is goed bezig en het schijnt dat ze nu ook bezig zijn om voor oa de VariOS softsynths te maken.

En wat weet jij er over,lijkt me zeer interessant dat native instruments softsynths gaat uitbrengen voor de varios,als dat zo is,koop ik me een variosje wel!:-)
en naar het schijnt gaat yameha na zoveel jaar weer een hardware fm-synth terug uit brengen
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sinew1958
En wat weet jij er over,lijkt me zeer interessant!
en naar het schijnt gaat yameha na zoveel jaar weer een hardware fm-synth terug uit brengen

Ja en ze gaan hem dx200 noemen heb ik uit betrouwbare bron....8o)
 
Back
Top