simsynth: het lelijke eendje?

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Hello folks,

eenzaam surfend door synthesizerland, kwam ik tot de opmerkelijke conclusie dat ik de enige ben op deze aardbol
die gebruik maakt van Simsynth 2.7!

'k Zal hem even voorstellen:

* 3 syncable, totaal moduleerbare oscillators met 5 waveforms (1 form kan je zelf helemaal harmoniseren!)

* zeeeeer uitgebreide en zware filterunit (stijl oberheim)
* zeeeeer uitgebreide effectsunit

* een super intuitieve en uitgebreide sequencer om de mooiste pads mee te maken!!!! Zeer zeldzaam en ongelooflijk boeiend naar ik meen!!!

* programmable adsr en filtermogelijkheid
* syncbutton om te syncen met externe bron
* direct waveconvertor
* en last but not least: een heel goede audio-engine wat mij betreft!!
* en last but not least: VERY CHEAP

Enige minpunt: enkel PC-based...

Hebben jullie hem ooit uitgeprobeerd? Wat waren jullie bevindingen? Persoonlijk vind ik hem fel onderschat en miskend.

Reacties?

Groetjes,
 
Hij klinkt wel vet en hij ziet er gelikter uit dan de oude versie die ik ken.
Ik zie dat Fruity Loops hem heeft overgenomen.
Het is alleen jammer dattie verder stand alone werkt en niet als bijvoorbeeld VST instrument kan worden gebruikt.
Verder heeft ie volgens mij geen ASIO support, beetje jammer.

Of zou hij via Hubi toch vanuit je sequencer te besturen zijn?
 
Re: simsynth: het lelijke eendje?

Orgineel geplaatst door nick nova
dat ik de enige ben op deze aardbol
die gebruik maakt van Simsynth 2.7!

Ik heb hem ook (al eeuwig..) al heb ik hem de laatste tijd weinig gebruikt. Hij klinkt heel behoorlijk en je kunt er prima riffs of loops mee maken. Alleen jammer dat hij geen VST, Asio etc ondersteunt.
 
Yep, weinig support inderdaad... waarom propellerheads niet even melden? Voor een loopje hier en daar is ie wel goed, he.

Btw, hoe werk je juist met die hubi's loopback, snap er niet zoveel van...

PS: het is bijzonder dat je 10 minuten nadat je je topic gepost hebt al direct 2 reacties krijgt!!! En dat met 70 leden...
Volgens mij zijn wij een bunch gelukkige freaks!!!! (in de echte zin van het woord)


See you,
 
En de meesten kijken ook bijna dagelijks op t forum, naast informatief is t ook bijna gezellig te noemen en zeker verslavend

Hierbij nog even hulde aan Wiener303 en Twin-X die t een stapje verder heeft kunnen brengen


Maarre om even op je topic terug te komen, zijn de prgrammeurs wel van plan om t nog als VST plugin op de markt te brengen?
 
en nog een heel oude thread!!

waarom rakel ik deze weer op?
Ik was op zoek naar info over simsynth op dit forum.
volgens mij een super synth voor diegenen met pc en weinig centen :D
persoonlijk ben ik op zoek naar een goedkope interessante oplossing voor mijn muziekhobby.
simsynth + midicontroller lijkt dus een oplossing.

Helaas, is alle info die ik vond niet écht diepgaand. Hoe zit het met het geluid van deze synth?
Ik wil geen pro-contra soft-hard discussie herstarten.
Toch vraag ik me af hoe het zit met de diepte en breedte van deze synth.
Hoe vol zijn de klanken die je er uit kunt halen?
uiteraard hangt het een en ander af van je geluidskaart... maar toch.

alle ervaring met deze synth is welkom!

de oude versie is mij ook bekent, maar daar kon je realtime niets mee aanvangen,
hoewel het ook wel leuke geluiden gaf.

binnekort download ik dus nog eens de demo en laat ik mij eens goed gaan ;)

anyways...
ben benieuwd

cloudy
 
simsynth rockt al jaren. vanaf versie 1 zelfs (niet realtime toen :D)
ik (en wat anderen) heb een tijdje geleden gevraagd of ze hem niet naar vsti om konden zetten. (flp heeft de rechten gekocht nl.)
en hup! 6maand later was er de vsti! en hij roelt nog steeds ;-)
 
die "warm" functie is ook echt wel maf!

daar komen dus echt van die analoog klinkende klanken uit he....
niet te doen...
maar goed, ik wil hier geen lofrede afsteken :D

Het is alleen leuk te horen dat er nog mensen zijn die het proggie aprecieren! :)

@Virkaz: wow, wat een invloed :)
Maar als het zo'n superduper proggie is... vanwaar de weinige info hier op het forum?
(ik heb nochtans vrij goed gekeken denk ik)


greetz


cloudy
 
ik denk dat dit, net zoals crystal, zo'n wolf in schaapskleren is.
tja. verder weinig info.... weinig aan te doen.

ik weet wel, dat ik blij ben dat die simsynth vsti er nu is :)
aardige gozerts van www.pluginspot.com
 
crystal? vsti of ook standalone?
weer iets waar ik nog niet van hoorde... :confused:

/luie zak modus/ zijn er eigenlijk veel presets "out there" voor simsynth? /luie zak modus/
 
Ik ben ook altijd erg onder de indruk geweest van Simsynth, maar vondt het ook idd jammer dat ie zo lastig te sequencen is en geen asio ondersteund.
Ik vondt Simsynth één van de eerste softsynths die erg goed klinken, het verbaasd me dan ook niet dat Vangelis er zijn medewerking aan heeft gegeven.
Maar wat ik niet begrijp is dat er geen fatsoenlijke VST-opvolger van is gekomen. Die Fruityloops versie kan naar mijn mening niet tippen aan de origenele versie .
 
Die originele is ook dx,en vreet wat meer dan die vst
De vst is niks vergeleken met de dx versie.
Naar mijn mening is sim 2.7 nog steeds de enige vette bijna maar nog niet helemaal analoge simu die er is.
1 ding is echter jammer
Dat ie niet poly is
 
Ik neem aan dat de meeste van jullie cubase(-sx) gebruiken.. Dan kan je toch fruityloops als VST instument laden en daarin de simsynth gebruiken ?!

t is misschien een beetje een omweg, maar het werkt wel :)
 
Back
Top