soft modulars

Staat niks over in de manual en kan ook niet vinden op het web,...

mocht iemand het weten, hoor ik het graag...

zal nog eens op youtube zoeken...
 
Staat niks over in de manual en kan ook niet vinden op het web,...
mocht iemand het weten, hoor ik het graag...
zal nog eens op youtube zoeken...

"Use the inputs and Aux outputs in Modular to interface with your hardware system through a DC-coupled audio interface."

https://www.softube.com/index.php?id...of-the-week-20

overigens de laatste versie van softube modular, laadt verschrikkelik langzaam, support gevraagd, bekend probleem (lijken nog meer problemen te zijn). terug gaan naar oudere versie werkt, maar dan is er geen rings.. heb download link gekregen.. nog niet geprobeerd.. althans bij is er een probleem, misschien niet bij iedereen. windows 7.
 
Dat stukje staat in de manual idd,.
Maar voor de rest nergens hoe dat moet,..

toch bedankt voor het checken, op het moment op vakantie op Bali,..

zal thuis eens youtuben, want vind het wel 1 vd leukste/beste programmas om muziek mee te maken
 
Schijnbaar heb ik al een audio interface (zie foto)

maar hoe route ik dat?!

kan ik dat instellen in de interne geluidskaart van mijn mac (of via NI mk3)

normaal open je softube en krijg je geluid door het te koppelen aan de input (zie foto), maar als ik het koppel aan de aux ben ik toch een extra kanaal nodig als ik ook de input wil gebruiken?!

als het erg noobish overkomt mijn excuses,. Maar kan hier maar weinig over vinden...

mocht ik een ander soort interface nodig zijn, wat is een voordelige optie?!


6d964d62-7e71-459b-9b0d-193fdb1e2169
 
kan ik dat instellen in de interne geluidskaart van mijn mac (of via NI mk3)

je moet een geluidskaart hebben die "DC-coupled TRS outputs" heeft. ik zal de technische termen ook niet precies goed gebruiken, maar CV signalen zijn voltages (-5 tot 5, meestal), evenals geluidsignalen overigens, maar goed, we hebben het niet over een werkelikke modular even.

dus je geluidskaart of iets anders moet de juist de voltages kunnen uitsturen, een normale geluidskaart, heb wat gelezen, heeft AC outputs.

DC-coupled, wat dat ook mag zijn, kan CV signalen uitsturen.

een andere oplossing zou de arturia beatstep kunnen zijn. sequencer met cv én gate. (een gate is niet anders dan een voltage, die aangeeft, nu moet het geluid spelen.)
en kan ook een daw aansturen of softube modular. weet niet of dat een oplossing is, wellicht moet je dat vragen op de modular threads, want hybride setups zullen er zeker zijn.

ik heb iets gevonden dat je via je geluidskaart toch cv signalen kunt uitsturen, maar lees het zelf maar even, ik weet niet of je toch nog een uitbreiding nodig hebt.

ik heb zelf ook een NI maschine mk3, die heeft 2 uitgangen, toch? ik gebruik m niet als geluidskaart. je moet een geluidskaart met meer uitgangen hebben.

ik heb het volgende vluchtig gelezen, is een alternatief voor motu volta, zeer prijzig, die dat ook zou kunnen, en is louter eeen plugin.

http://www.expert-sleepers.co.uk/silentway.html

de motu ultralite mk3 hybrid geluidskaart die ik heb, kan blijkbaar CV signalen uitsturen (niet ontvangen, want staat louter outputs). nooit geprobeerd, want sja, geen synths... of een echte modular...

aangezien mijn kennis over hybride setups minimaal is, lijkt me deze vraag meer thuis in de hardware modular threads, want je hebt al een hardware modular, alleen die je wil je koppelen met de softube modular. dat neem ik aan...

EDIT: die audio interface, lijkt me louter een.. audio interface.. om de line levels naar "modular" leves om te zetten, audio signalen. staat niets over cv bij.

EDIT 2: er lijken me meerdere mogelikheden om te bereiken wat je wil. maar mijn kennis houd hier op, in de zin van ik ken die meerdere mogelikheden, er over gelezen, en sja, dan weet je nog niet veel, want je gebruikt het niet, dus kan het ook niet snel en met veel opties uitleggen.
 
Thanks,.. ik heb een beatstep pro, ga ik morgen eens kijken of het daarmee wil,.
had ik niet aan gedacht dat het daarmee zou kunnen!

Nog even uurtje of 16 terugvliegen, kan ik weer mooi aanklooien !!

nogmaals dank voor de moeite :mega:
 
Thanks,.. ik heb een beatstep pro, ga ik morgen eens kijken of het daarmee wil,.
had ik niet aan gedacht dat het daarmee zou kunnen!

Nog even uurtje of 16 terugvliegen, kan ik weer mooi aanklooien !!

nogmaals dank voor de moeite :mega:

ow je hebt zelfs de beatstep pro! ja! die is helemaal perfekt er voor.

lekker vliegen gij!
 
ik gebruik de VM modular vooral om eigenlik samplers/synths te bouwen, niet zo zeer als een modular, al heb ik al wat patches die zeer modular zijn.

ik heb soms van de obsessies: envelope followers is er nu éen, en pitch follower. die laatste bestaat natuurlik niet, en is ook niet zo noodzakelijk, maar multiband benadering is wat ik denk wil.

dat heb ik nu zojuist, geprobeerd te maken met een reeks band pass filters. en dat lijkt te werken. ik kan natuurlik ook nog een threshold achter elke band pass zetten.

de envelope follower van VM heeft geen sensitivity, wel gain, wat je wel meer ziet. sensititivity is beter toepasbaar, en de envelope follower van VM heeft louter een gain en release en die release lijkt niet veel te doen, kan door een verkeerde opzet, maar de envelope follower b.v. in de mini-filter werkt wel beter.

dat is het mooie van VM; de plugin host. (ja vcv rack heeft die ook, maar ik heb een vreemde voorkeur voor VM, en de softube modular, die laatste gebruik vrijwel louter als een echte modular omgeving.).

waarom envelope followers en multiband benadering; voor effekten. je hebt byome, en de Mfilter, maar waarom niet zelf bouwen, wanneer je zelf al zoveel effekten hebt, en louter modulatie en routing mogelikheden wil, dat kan in VM.

wellicht heeft iemand meer ideeën.
 
en softube modular heeft een nieuwe module, prijzig; de buchla 296e.... (terzijde: ik heb met softube support gesproken, een tijdje terug, dat SM veel trager laadt, er is nu een nieuwe versie of die was er al... maar laadt even traag..)
via resellers natuurlik goedkoper te krijgen. maar dan is het nog immer een prijzig ding.
 
en softube modular heeft een nieuwe module, prijzig; de buchla 296e.... (terzijde: ik heb met softube support gesproken, een tijdje terug, dat SM veel trager laadt, er is nu een nieuwe versie of die was er al... maar laadt even traag..)
via resellers natuurlik goedkoper te krijgen. maar dan is het nog immer een prijzig ding.

Fok,.. wil eigenlijk geen software meer kopen,.. maar heb een zwak voor softube en buchla :frons:
 
Fok,.. wil eigenlijk geen software meer kopen,.. maar heb een zwak voor softube en buchla :frons:

wanneer je het echt niet kunt laten, ik weet het nog niet (ook een zwak voor softube en buchla), dan is het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden via jrrshop, $83,51 of zoiets, wanneer "add to cart" doet, krijg je gelijk een discount, add coupon GROUP, krijg je nog een dollar...
 
er is een update uit voor NI reaktor; 6.3. nu gesplitst in 3 modes; rack, ensemble, player. de rack is de nieuwe modular omgeving voor puur modular gebruik, gericht op gebruikers, ahum, niet op developers. de rack omgeving, werkt met licenties; zoals voltage modular en softube modular. de basis blocks zitten er al in en de euro reakt library is nu te koop voor racks.

racks wat is het voordeel: patch kabels, kleinere bestanden (sja...), maar vooral de patch kabels, en betere nks ondersteuning, voor third party blocks/racks.

dus een kommerciële omgeving tegenover een open omgeving. de diskussies zijn te zien op het NI forum, en KVR.

unfiltered audio, waar michael hetrick, de bouwer (o.a.) van euro reakt, heeft een kommerciële tegenhanger:

https://www.unfilteredaudio.com/collections/reaktor
 
en er is een "nieuwe" aanbieder van packs voor reaktor 6.3 racks;

https://www.toyboxaudio.com/

ik heb alle packs nu, vooral, vanwege dat ik 1 pack heb gekocht, die problemen veroorzaakte, voor de moeite kreeg de andere 2 packs...

1 pack, the free pack, is... gratis... 44 modules...

ik was vergeten, dat michael hetrick, via unfiltered audio, ook een gratis pack for racks heeft, met 18 modules.

wanneer je niks wilt kopen, maar wel reaktor 6.x hebt, krijg je met block base, blocks prime én de euro reakt gratis modules én the toybox free pack, een flink aantal gratis modules.

dus go modular for free, in reaktor dan... vcv is er ook, maar klankmatig is reaktor toch een stuk beter.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top