Native Instrument Komplete upgrades half price !

Chojin

Criss Cross Rhythms
Lid sinds
19 november 2015
Berichten
379
Locatie
Hoorn
Native Instruments heeft nu komplete upgrades voor de helft van de prijs.

Ik heb zelf een voucher om select aan te schaffen voor 150 euro. Als ik deze daarna upgrade naar ultimate dan kost mij de upgrade maar 499 euro. Dus een full ultimate voor 650 euro.

Dat is toch een aardige deal of niet ? Of is op black friday nog een betere deal te krijgen ?
 
Ja zag hem, voor eigenaren van kontakten, maschine 2.0 of kompleet selekt is de upgrade naar komplete 11 200 euro.

Heb zelf komplete selekt gratis gekregen bij maschine. En de meest leuke vst's zitten al in komplete select. Fm8, reaktor en absynth moet ik missen maar dat is mij die 200 euro niet waard.

Desondanks nog steeds een leuke deal.
 
Ik denk er het bijna hetzelfde over. Maar ik vind 200 euro voor FM8 , Absynth en reaktor 6 best een goeie deal, plus dan alles wat je er nog bij krijgt wat niet in select zit is het zeker een aardige deal.
 
Ik wilde eigenlijk alleen upgraden naar 11 voor Reaktor euro reakt en misschien Form, voor 99 eu.

Maar voor 299 kan ik dus de ultimate krijgen.

Zijn de RC 48 en 24 goede reverbs? Want das een vd weinige dingen die ik mis.

Verder vind ik de nieuwe percussie elementen er wel interessant uitzien.

Maar of het de 200 eu extra waard is...


Overigens komen ze dit jaar vast met nieuwe hardware. Doen ze dan vaak ook interessante package deals? Of zijn die verwaarloosbaar?
 
RC24 en 48 zijn best mooie verbs ja (en vooral ook eenvoudig en goed inzetbaar). Het probleem met Komplete Ultimate vind ik alleen dat de jaarlijkse update dus ook weer fors duurder is dan die van de normale Komplete terwijl je na de aanvankelijke aankoop relatief weinig extra zult krijgen.
 
RC24 en 48 zijn best mooie verbs ja (en vooral ook eenvoudig en goed inzetbaar). Het probleem met Komplete Ultimate vind ik alleen dat de jaarlijkse update dus ook weer fors duurder is dan die van de normale Komplete terwijl je na de aanvankelijke aankoop relatief weinig extra zult krijgen.


Ik zou hem ook niet jaarlijks updaten, maar eerder na een jaar of 3.

Daarnaast heb je met VST altijd wel het idee dat je wat tekort komt. Maar laten we eerlijk zijn... in Komplete zit meer dan genoeg om de komende 20 jaar mee te produceren.

Denk dat ik toch voor de reverbs ga, als ik aan 't einde van de maand nog wat over heb.
 
Ik heb ze destijds gedemood omdat ik op zoek was naar een eenvoudige reverb. Even demo-en is vaak wel zo verstandig, voorkomt dure teleurstellingen. ;)
 
Voor mij is de upgrade wel waard mooie nieuwe vst's erbij en vooral ook volledige Kontakt !
 
Ik heb alleen Reaktor player... Ik wil wel graag Reaktor 6, maar dan moet ik de volledige versie kopen voor 199,- Ik wacht wel op een aanbieding....

Ja ik zit met een soortgelijk issue. Wat ik nog zou willen is Absynth, en met wat ik wel heb (Kontakt 5+Reaktor 5+FM8 ) kom ik ook in aanmerking voor Komplete voor 199 euro, maar ja, da's dan weer duur betaald als ik alleen Absynth wil om een beetje mee te prutsen.

Maar aan de andere kant, losse aanbiedingen op Absynth zijn ook alweer een tijd geleden...

Ik kan nu wel updaten naar Reaktor 6 voor relatief weinig (49,50), maar ja, eigenlijk gebruik ik Reaktor helemaal nooit, dus dat was destijds al zonde van het geld :D
 
Ja ik zit met een soortgelijk issue. Wat ik nog zou willen is Absynth, en met wat ik wel heb (Kontakt 5+Reaktor 5+FM8 ) kom ik ook in aanmerking voor Komplete voor 199 euro, maar ja, da's dan weer duur betaald als ik alleen Absynth wil om een beetje mee te prutsen.

Maar aan de andere kant, losse aanbiedingen op Absynth zijn ook alweer een tijd geleden...

Ik kan nu wel updaten naar Reaktor 6 voor relatief weinig (49,50), maar ja, eigenlijk gebruik ik Reaktor helemaal nooit, dus dat was destijds al zonde van het geld :D

Reaktor 6 heeft o.a. dit als leuke bijkomstigheid, kunnen vast modular-aanhangers wel waarderen
 
Ik vind de diverse aanduidingen zo wazig van Native instruments.
Je hebt de "basic" uitvoering van Komplete die ze "Select" noemen.
Vervolgens de Komplete, die ze Komplete noemen maar dat niet is?
En ten slotte de Komplete Ultimate, die dus wel helemaal"komplete is?
Ik kocht de middelste uitvoering , de komplete van 525 euro of zoiets, ik gebruik uitsluitend Kontakt, verder niets.
ook ik kreeg een aanbiedeing om naar de Ultimate te upgraden voor de prijs van 299 euro, Ook bij die Ultimate versie zou ik enkel gebruik maken van Kontakt, Is dat die 299 euro waard?
Eerlijk gezegd mis ik bijna niks......
 
Ik vind de diverse aanduidingen zo wazig van Native instruments.
Je hebt de "basic" uitvoering van Komplete die ze "Select" noemen.
Vervolgens de Komplete, die ze Komplete noemen maar dat niet is?
En ten slotte de Komplete Ultimate, die dus wel helemaal"komplete is?
De release van Ultimate kun je als volgt traceren.

De strategie van NI is niet zo wazig. Idealiter willen ze graag dat je een abonnement neemt op hun diensten - vandaar de jaarlijkse upgrade-fees. -Of- ze hebben nog geen zin in Creative Cloud-achtige toestanden (zie ook Roland Anthology), of ze gaan het binnenkort doen.

Na elke release van Komplete komen er nog steeds producten uit; toen 10 uit was kwam Form er, en die kreeg je bij 10 er niet automatisch bij, evenals diverse sample-libraries. Elke nieuwe versie van Komplete krijgt alle tussentijds gereleasde producten er in, en dan begint het riedeltje weer opnieuw.

Alleen - op een gegeven moment werden er best wel wat meer sample-libraries gereleased en wat instrumenten. Ga je die er dan bij doen terwijl je de upgrade-prijs eenmalig omhooggooit om te compenseren?

NI zit ook met een ander probleem: ze kunnen niet elk jaar zoveel waarde toevoegen. Schroef de upgradeprijs omhoog en je maakt je klanten minder gelukkig; laat 'm op hetzelfde en maak verlies. Maak 'm variabel en dan haken er pas -echt- een hoop mensen af.

De split naar Ultimate was vanuit dat oogpunt de minst pijnlijke. Wel alles erbij kunnen gooien zonder je al te veel pijn te doen met de prijs.

De split naar Select komt omdat een hoop mensen 400+ euro behoorlijk gortig vinden. Als je alleen Massive wil hebben kost dat al 150 euro - en er een paar Kontakt Player libraries bij gooien is dan een goedkope manier om te upsellen. Plus - mensen denken "hee, wat meer dan alleen dit is best gaaf" en kunnen dan overtuigd worden om te upgraden naar Komplete regulier. Plus, door Select bij de Komplete Kontrol te gooien verzacht je voor weinig geld de aankoopprijs ook weer en kun je demonstreren hoe geweldig die integratie wel weer niet is.

Er is echt wel over nagedacht, alleen denkt sales op een andere manier :)

Ik kocht de middelste uitvoering , de komplete van 525 euro of zoiets, ik gebruik uitsluitend Kontakt, verder niets.
ook ik kreeg een aanbiedeing om naar de Ultimate te upgraden voor de prijs van 299 euro, Ook bij die Ultimate versie zou ik enkel gebruik maken van Kontakt, Is dat die 299 euro waard?
Eerlijk gezegd mis ik bijna niks......

Komplete is het waard als je Kontakt wil en er nog een plugin bij wil (bijv. Reaktor). Voor wat je dan extra krijgt als je Komplete koopt is het voordeliger om dat te pakken ipv de losse produkten.

Dat wil NI overigens ook; ze weten goed dat alles apart kopen een hele berg meer kost en pushen je dan ook om Komplete te halen ipv Kontakt.

Zelfs als je alleen Kontakt gebruikt kan het interessant zijn; een hoop libraries die je er dan bij krijgt zijn echt wel goed en beter dan de default Kontakt library. Als je al vol zit met 3rd party spul van 8DIO etc - dan mis je hoogstwaarschijnlijk niet zo gruwelijk veel.
 
Back
Top