Spectrasonics Keyscape

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.794
Locatie
Den Bosch
day1.jpg


Ik ben nooit zo'n fan om een aankondiging van een aankondiging aan te kondigen, maar omdat Omnisphere 2 zo'n beetje mijn favoriete softsynth is en Spectrasonics nu al een week loopt te teasen post ik hem toch maar.

Morgen krijgen we te horen wat het is dus hebben we nog een mooi dagje om te speculeren. Het is NIET Omnisphere 3 en het zou iets 'compleet onverwachts' moeten zijn als we de teasers/opmerkingen tot zover mogen geloven. The fourth instrument ... dus iets nieuws naast Trillian, Stylus RMX en Omnisphere...

Eric Persings greatest hits?

https://www.spectrasonics.net/
 
Laten we hopen dat het niets is, scheelt weer centen. :D
 
Nou, ik ben op zich wel in de markt voor een dikke plugin als het wat is :) Heb net weer wat meuk verkocht tenslotte...
 
Dank :)

Maar qua speculatie, Stylus RMX dekt het ritme/groove gebeuren redelijk af, Trillian zit dan op het basgebeuren en Omnisphere als redelijke alleskunner op het gebied van sample-based/digitale en VA synthese. Waar zou dan de meeste ruimte zitten? Iets met FX of vocal processing misschien?
 
Een stem synth, ala Vocaloid, maar dan 3 generaties verder ontwikkeld?

Dat zou héél gaaf zijn, maar waarschijnlijk te niche. Ik heb een Vocaloid, maar daar is best ruimte voor verbetering.
 
Schijnbaar is het een plugin genaamd "Keyscape" vol met klassieke toetseninstrumenten. Eerste dingen verschijnen op Twitter en Instagram. Hoera :frons:
 
main-keyscape.jpg


Linkje naar de product site

Keyscape™ - Collector Keyboards
KEYSCAPE™ is an extraordinary new virtual instrument featuring the largest selection of collector keyboards in the world. Ten years in the making, each of these rare, sought-after keyboards were carefully restored and then deeply multisampled by the renowned Spectrasonics Sound Development Team. These compelling and highly expressive sounds will inspire you to PLAY!


Technical Specifications

• Huge 77 GB library with over 500 sounds, 36 Instrument Models and Hybrid “Duo” Patches
• Deeply Multisampled sounds with up to 32-way velocity switching, Round Robins, etc
• Mechanical Noise, Pedal Noise and Release Noise behavior modeling
• Patches feature authentic circuit modeled amps and effects
• Optional “Lite” installation (30 GB) for stage use
• Omnisphere® 2 integration
 
Lijkt me een heel gaaf product, maar ik geloof niet dat ik de doelgroep ben. Integratie met Omnisphere 2 is vet, en het is een indrukwekkende collectie maar $399 (wat ongetwijfeld zal vertalen als €450) is wel een beetje erg veel voor een niet-toetsenist / niet-connaisseur als ik. Voor die paar keer dat ik dit soort geluiden nodig heb, kom ik al een heel eind met de diverse sample libraries en emulaties die ik al heb (en amper gebruik).
 
Back
Top