Arturia V Collection 4 naar 5 voor Resizable GUI?

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
Hoi,

Ik kocht in het verleden Arturia's V Collection versie 4.

Nu zijn de GUIs van die synths belachelijk (en bijna onbruikbaar) klein op een 27" iMac.

Nu lees ik dat V Collection 5 resizable, "high res" GUIs heeft (had er vanaf dag 1 moeten in zitten.. grrrr).

Arturia vraagt 200 euro om te upgraden, dus logische vraag: naast die GUIs, zijn er nog andere must-have niewigheden?

Thx
 
Synclavier V als nieuwe plugin zou het de overweging waard kunnen maken, als dat je smaak is.
 
Het gebruik van synths als effect gaat nu via een sidechain i.p.v. effect plugin. Grote voordeel hiervan is dat midi note en controller events ook aankomen. Je kunt dus nu bijvoorbeeld een Solina strings door een ARP2600 filter halen en tegelijk ook de oscillators van de ARP mee laten doen, alleen al om het filter te laten meelopen met het keyboard is dit al handig. De note trigger en gate kun je nu gebruiken om de sequencer te starten en te stoppen, erg leuk met de sequencer op het filter.
 
Eergisteren van CS80V2 de upgrade gedaan naar de Volledige V Coll V5.
Vroeger heb ik ook de JP8V nog gehad maar die licentie ooit verkocht met oude computer.

Echt wel een groot verschil op mijn 5K (iMac) en 4K scherm, vooral omdat je procentueel
de GUI kunt vergroten. Ze zien er ook beter uit, althans deze die ik kan vergelijken.

Gisteren zelfs nog bij TSF een Minilabje gaan halen om onderweg of even tussendoor
wat te kunnen spelen met deze SoftSynths. Altijd leuk om wat klanken te maken, zoeken,
en die dan later al klaar te hebben als ik eens in mijn studiootje kruip.

Het gebruik van synths als effect gaat nu via een sidechain i.p.v. effect plugin. Grote voordeel hiervan is dat midi note en controller events ook aankomen. Je kunt dus nu bijvoorbeeld een Solina strings door een ARP2600 filter halen en tegelijk ook de oscillators van de ARP mee laten doen, alleen al om het filter te laten meelopen met het keyboard is dit al handig. De note trigger en gate kun je nu gebruiken om de sequencer te starten en te stoppen, erg leuk met de sequencer op het filter.

Lijkt mij heel COOOOOL, waar kan ik daar info over vinden. Ik heb nog niet gekeken of
er ergens handleidingen zijn. Ik heb er nog enkele te doorworstelen van andere aankopen en
het komt er maar niet van. Ik zou eens een jaartje leesverlof moeten inlassen :D
 
Hoi,

Ik kocht in het verleden Arturia's V Collection versie 4.

Nu zijn de GUIs van die synths belachelijk (en bijna onbruikbaar) klein op een 27" iMac.

Nu lees ik dat V Collection 5 resizable, "high res" GUIs heeft (had er vanaf dag 1 moeten in zitten.. grrrr).

Arturia vraagt 200 euro om te upgraden, dus logische vraag: naast die GUIs, zijn er nog andere must-have niewigheden?

Thx
Nee, Arturia vraagt 99€ als je enkel de nieuwe GUI's wil, en 199€ voor de volledige V5 update met de nieuwe plugins.
 
Paulogic, de handlijdingen kun je down loaden op de Arturia website.
Gui update and bug fixing voor 99 euro vind ik schandalig.
de B-3 vind ik beter dan Native instruments B-4 en de Synclavier wow
kosten 200 euro wat ik voor deze 2 instrumenten over had.
maar is meer dan de helft van het complete pakket van 17 instrumenten.
die franse ratten weten dat niemand veel wil betalen voor verbeterde gui's dus bijna iedereen gaat voor de complete update. kassa!
moet wel zeggen het zijn geweldige producten en ben er erg blij mee.
ook de Keylab 61 is een geweldige controler
 
Upgrade van CS80v2 naar full V Coll v5 was bij mij 249 eurootjes.
Best wel aanvaardbaar voor al die softsynths.

Downloaden... tuurlijk, compleet niet aan gedacht. Thx Deltagolf.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top