Elektra 2 vs Omnisphere 2

DJSANDINO

Ingeburgerd
Lid sinds
16 november 2011
Berichten
38
Locatie
Gelderland
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje namelijk:

Ik ben van plan over een aantal maanden een nieuwe VST plugin te kopen, maar ik twijfel nu sterk tussen 2, Tone2 Elektra 2 en Spectrasonics Omnisphere 2.
Vandaar dat ik met deze vraag kom, zodat jullie me hopelijk kunnen helpen de juiste keuze te maken.

Ik wil namelijk een 'all in one" synth waarmee veel sound design mee gedaan kan worden, maar die ook veel bruikbare presets heeft, dus niet alleen synths, maar ook vocalen, etcetera..
Vandaar die 2.

Op dit moment staat mijn vizier op Omnisphere, maar waarom ik nog twijfel is omdat ik niet zeker weet of er presets tussen zitten die bruikbaar zijn voor de stijl die ik maak.
Daarmee doel ik vooral op Trancy leads, bassen en pads.
De stijl die ik maak is voornamelijk Progressive Trance en daarmee doel ik vooral op wat Coldharbour Recordings, het label van Markus Schulz uitbrengt.

Dus lees je dit en weet je meer en je kunt me hiermee helpen, graag reageren!

Groetjes Sander
 
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje namelijk:

Ik ben van plan over een aantal maanden een nieuwe VST plugin te kopen, maar ik twijfel nu sterk tussen 2, Tone2 Elektra 2 en Spectrasonics Omnisphere 2.
Vandaar dat ik met deze vraag kom, zodat jullie me hopelijk kunnen helpen de juiste keuze te maken.

Ik wil namelijk een 'all in one" synth waarmee veel sound design mee gedaan kan worden, maar die ook veel bruikbare presets heeft, dus niet alleen synths, maar ook vocalen, etcetera..
Vandaar die 2.

Op dit moment staat mijn vizier op Omnisphere, maar waarom ik nog twijfel is omdat ik niet zeker weet of er presets tussen zitten die bruikbaar zijn voor de stijl die ik maak.
Daarmee doel ik vooral op Trancy leads, bassen en pads.
De stijl die ik maak is voornamelijk Progressive Trance en daarmee doel ik vooral op wat Coldharbour Recordings, het label van Markus Schulz uitbrengt.

Dus lees je dit en weet je meer en je kunt me hiermee helpen, graag reageren!

Groetjes Sander

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een beetje moest grinniken bij het vergelijk tussen deze twee synths. Een beetje het vergelijk tussen een standaard rijtjes woning en een villa van 30 miljoen :D

Maar goed, als je echt een fijne uitgebreide synth wil met veel bruikbare hapklare brokken voor jouw genre , zou ik veel eerder naar spire kijken.

Maar als ik zou kiezen tussen jouw keuzes ga ik 100% voor omnisphere.

:doei:
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een beetje moest grinniken bij het vergelijk tussen deze twee synths. Een beetje het vergelijk tussen een standaard rijtjes woning en een villa van 30 miljoen :D
hahaha, mooi gezegd

Maar inderdaad, doe jezelf een plezier en ga gewoon voor omnisphere 2, het is simpelweg de absolute top van wat er op dit moment beschikbaar is en de EDM library die standaard erbij zit is zeer goed en makkelijk aan te passen naar wat je nodig hebt.
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een beetje moest grinniken bij het vergelijk tussen deze twee synths. Een beetje het vergelijk tussen een standaard rijtjes woning en een villa van 30 miljoen :D

Maar goed, als je echt een fijne uitgebreide synth wil met veel bruikbare hapklare brokken voor jouw genre , zou ik veel eerder naar spire kijken.

Maar als ik zou kiezen tussen jouw keuzes ga ik 100% voor omnisphere.

:doei:

Haha bedankt voor je reactie!
Ik heb Spire al, maar de presets daarvan zijn voor mij niet echt inspirerend en ik heb ook niet de mogelijkheid om presets te kopen omdat ik geen mastercard heb..
Alleen de site Resonance Sound heeft voor zover ik weet de optie om met ideal te betalen.
Vandaar dat ik naar een synth zoek die van zichzelf al topnotch presets heeft op alle vlakken.
Het is ook niet zo dat ik zelf niet goed ben in sound design, maar ik kan van verfrissende geluiden heel erg geïnspireerd raken voor mijn eigen muziek.

Greetz Sander
 
Hallo hallo.
Internet lag er lange tijd dus vandaar mijn late reactie..
Bedankt voor het nogmaals reageren!
Ik ben waanzinnig blij met Omnisphere!
De diepte is ongekend en de geluidskwaliteit is ook top.
Ik ga wel wat soundbanks aanschaffen voor de meer 'dance' georiënteerde sounds.
De leads zijn toch vooral wel digitaal en scherp in het hoog, niet mijn pakkie aan.
Maar hij heeft zoveel diversiteit echt fantastisch.=)
En beroemde producer Airwave heeft ook een soundbank voor deze synth gemaakt, als je die hoort, wauw..

Ik ben dus zeer tevreden met mijn keuze, dus ik bedank jullie allen voor het goede advies!
 
Echt, Omnisphere is zo diep dat je er in principe geen andere softsynth naast nodig hebt. Alchemy 2 (die ik er bij Logic gewoon bij heb) en zelfs mijn geliefde Zebra2 van u-he gebruik ik nagenoeg nooit meer.
 
Ik heb Alchemy ook eigenlijk een beetje gezien als "wil wel Omnisphere zijn maar haalt het niet helemaal". Zitten wel een hoop gave ideetjes in, maar goed.
 
Ik heb Alchemy ook eigenlijk een beetje gezien als "wil wel Omnisphere zijn maar haalt het niet helemaal". Zitten wel een hoop gave ideetjes in, maar goed.

Het idee is inderdaad top. Maar ik vind de kwaliteit van Omni aantrekkelijker en vooral de manier van werken. De work-flow en interface van Alchemy (die in Logic) ligt mij gewoon niet zo.
 
Ik ga wel wat soundbanks aanschaffen voor de meer 'dance' georiënteerde sounds.
De leads zijn toch vooral wel digitaal en scherp in het hoog, niet mijn pakkie aan.
Maar hij heeft zoveel diversiteit echt fantastisch.=)
En beroemde producer Airwave heeft ook een soundbank voor deze synth gemaakt, als je die hoort, wauw..

Ja, voor Dance sounds is de airwave bank erg goed, ook de multi's die complete tracks op zich zijn zijn behoorlijk indrukwekkend.
Wat met name mooi is aan de airwave bank is dat je de envelopes kan aanpassen en de sound op een eenvoudige manier kan aanpassen aan je eigen idee. Of je neemt 1 van de bijgeleverde Arpeggiator presets of effect racks. Echt een complete package met veel waarde.

Sowieso zijn de pluginguru sound sets erg goed, al die sets zijn zeer bruikbaar en leveren je een flinke start op kwa dance sounds.

Mijn favoriete sound designer voor omnisphere is overigens fultrum, die sound banks vind ik zo knap gemaakt. Maar dat is meer cinematic / ambient.

Echt, Omnisphere is zo diep dat je er in principe geen andere softsynth naast nodig hebt.
ja ik vind dat je daar wel gelijk in hebt, maar het is ook wel een feit dat maar weinig mensen omnisphere echt snappen, er zijn toch nog best veel mensen die denken dat omnisphere een simpele rom sample speler is en eigenlijk geen idee hebben van wat er allemaal mogelijk is met omnisphere.

Dus voor die mensen zijn andere (simpeler te bedienen) vsts nog best handig, ik gebruik zelf ook sylenth 1 en de native suite voor sommige dingen, puur omdat dat sneller gaat voor sommige type sounds, dat betekent niet dat omnisphere dat niet zou kunnen, maar soms wil je gewoon snel even net die sound die in omnisphere gewoon wat meer tijd kost.

Neemt niet weg dat omnisphere bomvol functionaliteit zit en zelfs de VA engine is van enorm grote klasse. Maar hoeveel mensen zouden nu echt weten hoe omnisphere werkt?

bijvoorbeeld, weet iemand hier dat je bijvoorbeeld Modulation envelopes op tempo synced basis kan intekenen (dus simpel voorbeeld: een filter envelope over tijd van tempo synced 1/4 naar 1/16 naar 1/8T en dan naar 1/2 laten lopen over een voorgedefinieerd tijdpad, dit kan overigens ook over Grainsizes bijvoorbeeld of welke parameter je maar wil.)
of hoe je morphed van bijvoorbeeld een juicy LP filter naar een BP filter met bijvoorbeeld je modwheel?

Het kan allemaal, maar het is vrij ingewikkeld om uit te vinden hoe je dat moet doen aangezien je die parameters alleen maar krijgt in bepaalde situaties. En in dat soort gevallen zijn VST's waarin de gui interface wat simpeler toch vaak wat toegankelijker voor mensen.

Neemt niet weg dat voor de mensen die omnisphere daadwerkelijk begrijpen, er niets beter op de markt is op dit moment vind ik.
 
Mijn favoriete sound designer voor omnisphere is overigens fultrum, die sound banks vind ik zo knap gemaakt. Maar dat is meer cinematic / ambient.
haha, fultrum, ik kijk te veel netflix. Dat moet uiteraard Luftrum zijn.





Luftrum heeft overigens veel meer sound sets, dus ook voor andere synths staan er behoorlijk goede sound sets op hun site: http://www.luftrum.com
 
Neemt niet weg dat voor de mensen die omnisphere daadwerkelijk begrijpen, er niets beter op de markt is op dit moment vind ik.

Als je van plugins houdt om in te verdrinken kan ik je ook zeker aanraden eens naar UVI Falcon te kijken. Vergeleken daarmee is Omnisphere nog redelijk 'simpelkes' :D
 
Laatst gewijzigd:
Wow omnisphere kende ik al, zeer vette softsynth idd ;) Maar die UVI Falcon wil ik
ook wel eens zeker onder handen nemen...

Niemand die deze wat cheaper wegdoet haha ;)
 
Ik heb hem voor een wat lagere introductieprijs gekocht de dag voor 1.0 uit kwam, maar het is inderdaad een forse investering. Het is wel de natte droom voor sounddesigners, maar wel erg complex en ontoegankelijk - het volgt niet bepaald het stramien van standaard synths maar is meer een mix tussen iets modulairs en een node based/object oriented visuele ontwikkelomgeving. Er zit zelfs een scripttaal in :D

Hierbij moet ik opmerken dat ik zelf nooit veel verder ben gekomen dan presets verbouwen en wat kleine experimenten, de leercurve is dermate intimiderend dat ik toch meestal een andere synth pak als ik iets gedaan wil krijgen. Maar nu de lange najaarsavonden weer aanbreken...
 
Als je van plugins houdt om in te verdrinken kan ik je ook zeker aanraden eens naar UVI Falcon te kijken. Vergeleken daarmee is Omnisphere nog redelijk 'simpelkes' :D

inderdaad mooie synth, maar wel weer meer van hetzelfde, ik hou het toch maar bij omnisphere :D
 
Back
Top