software als alternatief voor modulaire synths

emiliano

Stamgast
Lid sinds
20 december 2006
Berichten
117
Ik ben op zoek naar software die een betaalbaarder alternatief kunnen zijn voor een analoge modulaire synth.

Opties zijn bv.

-Nord Modular G1 (editor)
-Max for Live OSCiLLOT
-Pure Data of MAX/MSP zelfbouw (zelf programmeren zie ik niet zitten)

Zijn er nog die ik over het hoofd zie?

Ik weet natuurlijk wel het verschil tussen analoog en digitaal, die discussie wil ik dus vermijden :P
 
Ik hoef alleen nog U-he softsynths. Bazille dus.

of ACE minder mogelijkheden maar wat een vette sound.
 
Reason is de leukste oplossing vind ik persoonlijk. Heel modulair als je een beetje onder de motorkap kijkt
 
Patchblocks?
Pure-data achtig programeerbaar en ook een "echte" fysieke interface.

Bijkomend voordeel: relatief makkelijk om zelf nieuwe blokjes erbij te maken (Het is plain C code in XML wrapper; als je al C kan helemaal niet moeilijk.).

Goede klantenservice ook. Ik had wat stuk en kreeg gewoon vervangende onderdelen opgestuurd.
 
Propellerheads reason en genoeg de achterkant van je rack gebruiken om (cv-)kabeltjes om te pluggen?

De c.v. update rate in reason is een magere 700 HZ ;veel te weining voor audio rate modualtion etc.
Als je modulator een sine wave @ 2khz , wordt die dus maar 3 maal geupdated per cycle , en dan kan je echt niet meer spreken van een sine maar eeredere een hele steppy lo res wave:D
Hier staat wat meer uitleg die ik op kvr audio forum heb gegeven ( onder de naam gentleclockdivider)
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?p=5939818
Nord modular = 96 Khz
Reaktor = afhankelijk van je S.R. instellingen ...dus ook audio rate
Bazille en u-he zijn ook audio rate , maar bazilles lfo's zijn S.R./4
 
Xils4 meerdere ems synthi's
Bidule inderdaad overzichtelijk
Reaktor more then you'll ever need
Bidule sowieso
 
VAZ Modular ?

vm1.png
 
Back
Top