Reason Rack Extension licenses op de Ignition Key (zonder internet dus)

aanilles

Stamgast
Lid sinds
18 december 2001
Berichten
229
(Windows 7/Reason 7.01)

Hoe krijg ik mijn Rack Extension werkend op de computer zonder internet?
Op de computer MET internet heb ik wel beschikking tot de Rack Extension’s .

Vreemd genoeg lukt mij dit niet om voor elkaar te krijgen op de computer zonder internet….

Ik heb me suf gezocht op www.propellerheads.se
Dit moet wel kunnen………staat op de site..

I prefer not to connect my computer to the internet, can I still use Rack Extensions?
Rack Extensions does require active internet connection at least once, when you access the Propellerhead Shop and install the Rack Extensions on your machine. However, after installation it's possible to put your Rack Extension licenses on your Ignition Key and run them without an internet connection.

In mijn account staat:
Manage license:
Reason 7:
On Ignition Key: xxxxx
On Computer: xxxxx
On Balance: ---

Er staat dus een nummer bij:
On Ignition Key en on Computer
en niet on Balance, balance heb ik ook niet

Volgens mij klopt het tot zover…………

Wie kan mij op weg helpen?
 
Hang die pc aan inet, installeer alles (sync all in je rack extension tab van je account) en haal de inet er weer af.

De licenties staan wel op je key, maar niet de daadwerkelijk RE's.
Die moet je zelf installeren via inet. Dat is ook exact wat daar in het engels staat.

Zijn de re's installed, dan heb je alleen nog maar de key nodig om aan te tonen dat je die re's mag gebruiken zonder dat je een andere verificatie nodig hebt.
Je computer hoefd dan dus ook niet aan inet te hangen.

Pas als er re's zijn geupdate of je hebt nieuwe gekocht, die moeten dus opnieuw geinstalleerd, even eraan hangen, syncen, en klaar. Simpeler kan het niet.
 
Er is een manier om handmatig re's in de juiste map te zetten, ter backup enzo, maar dan nog moet je ze eerst hebben natuurlijk. Je hebt ze al op je inet pc, maar het topic op het reason forum is natuurlijk nu niet te lezen.
RE's worden niet meegeinstalled met Reason natuurlijk, omdat het aanbod/versienummer steeds verandert en het onderhand een flinke sloot extra data zou worden.

Ff pluggen, syncen, klaar. is in no time gedixt.
 
Het is gelukt!

Hieronder de stappen die ik heb uitgevoerd:
Installeer op de computer met internet: (Reason zelf hoeft dus niet!)
-Reason Codemeter Runtime Kit v.5.10a
-Reason Authorizer 2.0

Vervolgens login op:
www.propellerheads.se

In de tap Rack Extensions worden de RE’s weergegeven en kunnen ze worden gedownload.

Sync vervolgens de RE’s. De RE’s worden geplaatst in de onderstaande map:

C:\Users\Internet\AppData\Roaming\Propellerhead Software\RackExtensions

(afhankelijk van je computer indeling, bijvoorbeeld even zoeken op: RackExtensions, dan vind je de juiste map wel )

Kopieer de RackExtensions map en plaats deze op de computer zonder internet in de zelfde map.

De rode Ignition Key wordt gebruikt voor de codes. En met een gewone memory stick kopieer je je RackExtensions.

Voor de rest moet het wel lukken dacht ik..
Succes!
 
Back
Top