Waarom Reason zuigt:

Breed

Bass Engineer
Lid sinds
6 september 2001
Berichten
456
Locatie
Den Haag
1) Interface - Waarom maken ze al interfaces na van bestaande bakken. Voordeel is juist dat je een groot scherm hebt waarbij je mooie menuutjes kan maken maar nee ze maken een LCD na in een PC progje... Wat onzinnig!
2) Graphische overhead - Waarom ziet 't er in godsnaam uit als een rack? Leuk hoor al die CPU cycles daaraan opofferen. Is ook niet echt overzichtelijk want je kan niks resizen en verplaatsen.
3) "Integratie" met Rebirth. Moet je ze te gelijk runnen dat gaat natuurlijk lekker, not. Vooral als je 't op mijn kleine laptop draait met 800 x 600 zodat ze niet tegelijk op 't scherm staan.
4) Sequencer - Jezus deze is echt bar slecht, daar moet iedereen over eens zijn, gelukkig kan je een externe gebruiken (?); nog niet geprobeerd...

Dit is natuurlijk IMHO... =]
Betere alternatieven: Buzz, Generator, Fruity Loops
 
Probeer het eens met rewire en cubase.
Gewoon een zooi instrumenten aanmaken in reason en gebruiken in cubase. Verder niet zo omkijken naar reason is dan wel makkelijk. Maar qua beeldscherm is cubase ook niet zo galant voor kleine (kut)schermpjes. Wel kun je dan fatsoenlijke plugins gebruiken in cubase want die van reason zijn behoorlijk basic.

Het leuke van reason voor mij is dat je er snel een beginnetje van een nummer mee kunt maken en dan doorzetten in cubase. Gewoon ff lekker pielen en komt er wel wat leuks uit.
Net zoiets als een zooi loops in Acid plempen en dan wat klooien. Die loops kun je gestreched saven en importeren in andere progs/sampler.
Trouwens als je geen sampler hebt en toch wilt recyclen dan is reason wel een uitkomst. Die andere sampler en virtueel analoge synth klinken eigenlijk slecht (kunt trouwens geeneens akai CD's lezen). De redrum daartegen is wel fijn maar weegt niet zo sterk op tegen soft drum samplers.

En die grafische poespas hoort nou eenmaal bij die gasten. Die denken dat ze daarmee meer mee verkopen. Laat tenminste wel zien dat ze goed in de afwerking zijn.
 
ho wat een frustratie :)

ho wat een frustratie :)

ik hoop maar dat je er niet teveel geld aan uitgegeven hebt :)

ik heb zelf uiteraard slechts de demoversie geprobeerd (haha jaja vast)ik wil maar zeggen dat je niet echt het recht hebt om zo kwaad te reageren op een produkt dat je enigzins gestolen hebt, bevalt het niet dan koop je et toch gewoon niet

maar goed ... mijn comment:

ik vindt vooral de analogie met een echt 19" rack supercool
zo zie je precies waar je me bezig bent en et ziet er nog grappig uit ook
ja en lcd schermpjes die had je in vst plugins ook al. het is een beetje een trend om een virtuele studio te maken.
en CPU cycles , och iedereen heeft toch een beetje stevige CPU tegenwoordig ...
wat betreft rebirth hebje helemaal gelijk
ze hadden beter een TeeBee en een drumstation alike kunnen neerzetten in dat rack :)



:Z
 
tsja...

tsja...

of ik ooit NIETgecrackte software zal gebruiken of kopieen van anderen weet ik niet...

Maar de potentie van REASON en REBIRTH samen met CUBASE vind ik dat ze wel alles hebben wat de gemiddelde huiskamermuziekant heeft aan echte hardware...

(Nou gemiddelde, ik heb niks, dus mensen zoals ik halen het gemiddelde omlaag)

Wel vind ik dat t dan ook niet echt tegen BUZZ op kan als t om de synthesis gaat...

Maar ja zolang de tracks eruit vloeien en goed klinken, hoef ik niet perse te weten hoe je aan je sound komt, maar ja altijd wel een beeetje nieuwsgierig...
 
Het heeft wel voordelen..

Het heeft wel voordelen..

Zelf gebruik ik nauwelijks muziek software.. maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je hoeft immers geen Prophet 5 te gaan kopen.. om er een paar soundjes uit te halen (Pro52 schijnt een waanzinnige plugin te zijn).

Maar... ik vind ook niet dat iedereen zomaar een Mellotron of Prophet 5 moet gebruiken in zijn composities.. Mensen die zo'n ding écht hebben staan.. hebben er toch meer feeling mee, en maken er dus waarschijnlijk ook betere.. echtere muziek mee.

Toen wij begonnen (en nu trouwens nog steeds) hadden we ook niet de beschikking over alle analoge bakken van de wereld. En dat heeft toch ook zijn positieve kanten..
 
Re: Waarom Reason zuigt:

Origineel geplaatst door Breed
1) Interface - Waarom maken ze al interfaces na van bestaande bakken. Voordeel is juist dat je een groot scherm hebt waarbij je mooie menuutjes kan maken maar nee ze maken een LCD na in een PC progje... Wat onzinnig!
2) Graphische overhead - Waarom ziet 't er in godsnaam uit als een rack? Leuk hoor al die CPU cycles daaraan opofferen. Is ook niet echt overzichtelijk want je kan niks resizen en verplaatsen.
3) "Integratie" met Rebirth. Moet je ze te gelijk runnen dat gaat natuurlijk lekker, not. Vooral als je 't op mijn kleine laptop draait met 800 x 600 zodat ze niet tegelijk op 't scherm staan.
4) Sequencer - Jezus deze is echt bar slecht, daar moet iedereen over eens zijn, gelukkig kan je een externe gebruiken (?); nog niet geprobeerd...

Dit is natuurlijk IMHO... =]
Betere alternatieven: Buzz, Generator, Fruity Loops

En staan deze argumenten nog :) ?
 
Hmmm, voor mij is Reason nog steeds de meest stabiele software-sequencer-studio. Terwijl bij Sonar WEIGERT mijn SW1000 kaart te aanvaarden, maakt Reason geen probleem.
Ik heb nog geen (lees: geen ENKELE crash) meegemaakt met Reason, terwijl het een hel is om Sonar, of Logic te configureren.

Dat is voor mij het belangrijkste punt op software gebied.

Op grafisch gebied vind ik Reason ook erg goed, temeer het hele concept een hardware studio (met succes) imiteert.

Druk maar eens op de tab toets en bekijk de bekabeling eens: heel erg leerrijk, want het is identiek aan de hardware tegenhanger.

Grote muziekscholen in Amerika gebruiken Reason in hun opleiding.

Ps.: Akai format wordt nu wel geimporteerd: ik ben momenteel de Beta2 versie van Reload aan het testen: een beetje langzaam, maar de conversie naar Reason format is onberispelijk. ( je moet wel Refill Packer hebben geïnstalleerd);

Het enigste wat misschien nog ontbreekt aan Reason is de mogelijkheid tot directe audio opnames, maar daar zijn al plannen voor gemaakt.


Een directe concurrent kan Project5 zijn voor Reason, maar ik denk dat ik het toch bij Reason houd.

Met de remote controller is Reason de meest mobiele software studio ever.

Maar eenieder moet natuurlijk zijn eigen werkinstrumenten kiezen, die hij het prettigst vindt.

In the end, is enkel het resultaat, de song van belang, niet de middelen, waarmee je die hebt gemaakt.

Ik ken zelfs studiomuzikanten, die (stiekum) een Yamaha Djx gebruiken. LOL Natuurlijk zullen zij dat nooit publiek toegeven.



and now, make some music dammit

:)

EF
 
Grappig, gister dacht ik nog wat je nu weer eens met Reason 3 gingen bedenken.

Reason TDM versie of zo?

Maar het wordt nu wel even tijd dat ze al hun modules qua geluidskwaliteit mee laten groeien. Want al met al ben ik toch op dat gebied van mening dat het wel verbeterd kan worden.
 
ach het zal me worst wezen wat iedereen gebruikt, het gaat om het resultaat.....kan ik ergens wat vette tracks van je horen die je met buzz, fruityloops of generator hebt gemaakt? ben benieuwd!
 
Re: Waarom Reason zuigt:

Origineel geplaatst door Breed
1) Interface - Waarom maken ze al interfaces na van bestaande bakken. Voordeel is juist dat je een groot scherm hebt waarbij je mooie menuutjes kan maken maar nee ze maken een LCD na in een PC progje... Wat onzinnig!
2) Graphische overhead - Waarom ziet 't er in godsnaam uit als een rack? Leuk hoor al die CPU cycles daaraan opofferen. Is ook niet echt overzichtelijk want je kan niks resizen en verplaatsen.
3) "Integratie" met Rebirth. Moet je ze te gelijk runnen dat gaat natuurlijk lekker, not. Vooral als je 't op mijn kleine laptop draait met 800 x 600 zodat ze niet tegelijk op 't scherm staan.
4) Sequencer - Jezus deze is echt bar slecht, daar moet iedereen over eens zijn, gelukkig kan je een externe gebruiken (?); nog niet geprobeerd...

Antwoorden:
1. marketing
2. marketing
3. omdat jij geen Vaio met 16" of Apple met 17" breedbeeld hebt is het suf?
4. reason is niet bepaald een stukje muzieksoftware waar je een stuk Mozart op gaat namaken.
 
ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar logic/cubase en reason of wat dan ook is toch niet met elkaar te vergelijken.
reason is een best leuk alternatief voor als je geen geld heb voor logic, cubase, plugins enz. maar meer s t ook niet.
ze proppen er epxres een hele hoop dingen niet in omdat het dan alleen maar een slechte imitatie wordt van cubase of logic, dat zeggen die propellerhoofden zelf (sos kweet niet welk nummer)

die interface vind ik juist uitstekend bedacht, veel mensen die nog niks weten van muziek maken en willen gaan beginnen kiezen voor reason waarom, de interface ziet eruit als hardware, het ziet eruit als iets bekend, je weet wel, "hey dat ene ziet eruit als dat ene apparaat met veel knoppen die alle producers ook gebruiken, dus reason is goed"
het routen gebeurt ook heel logisch, met kabels, ook weer iets waarmee de gebruiker bekend is, kabels, je steek in a en b een kabeltje en klaar is kees.

de interface is volgens mij de grote kracht achter reason. als je via allerlei menutjes je routings moet instellen, dan denk ik dat het niet zo'n succes zal zijn geweest, meeste mensen geven t al op als ze 3 opties achter elkaar zien wat ze in 1 keer vlug lezen niet begrijpen.


Origineel geplaatst door EternalFall


Grote muziekscholen in Amerika gebruiken Reason in hun opleiding.


ja in Amerika, dat zeg niks over het produkt,
als er iets zuigt in Amerika dan zijn het de scholen, cursusen, enz enz (niet dat het hier in nederland zo goed is...)
als je daar een universitaire opleiding krijg voor muziek kan je vragen verwachten zoals deze:

wat is a synthesizer:
a: fax machine
b: fruit
C: famous rockstar
d: non of the above

beetje overdreven.......nee eigenlijk toch niet 8o)
 
Is dit niet een beetje dom. Een koe van 2 jaar oud uit de sloot halen? ;)
 
Ach, ik vind het wel een leuk programma dat reason, daarin kon ik zonder handleiding al lekker muziekjes maken en een beetje patchen, maar reaktor is bv niet zo ff 1.2.4 uit te vogelen.

Aan de geluidskwaliteit is mij nog niets opgevallen dat ie bijster slecht is, en net op 't moment dat ik allemaal samples wilde gaan maken voor in m'n mpc, lees ik dit :confused: Ik zal d'r toch maar ff wat beter naar luisteren dan :)
 
Origineel geplaatst door actionHank

opleiding krijg voor muziek kan je vragen verwachten zoals deze:

wat is a synthesizer:
a: fax machine
b: fruit
C: famous rockstar
d: non of the above

beetje overdreven.......nee eigenlijk toch niet 8o)

Euh, is ff zien, hmmm kweenie, ik gok maar op a 8o) Heb ook wel eens ergens gehoord dat je er muziek uit mee kunt maken, is mij nog niet gelukt.:biertje:
 
Origineel geplaatst door Hazes
Euh, is ff zien, hmmm kweenie, ik gok maar op a 8o) Heb ook wel eens ergens gehoord dat je er muziek uit mee kunt maken, is mij nog niet gelukt.:biertje:

Zet je fax op "tone" ipv "pulse" en zet hem dan op handsfree (ja zelfs met faxen kun je tegenwoordig bellen). Vervolgens ram je dan op de numerieke toetsen en zie daar: "altijd is kortjakje ziek" :D
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Zet je fax op "tone" ipv "pulse" en zet hem dan op handsfree (ja zelfs met faxen kun je tegenwoordig bellen). Vervolgens ram je dan op de numerieke toetsen en zie daar: "altijd is kortjakje ziek" :D

maar pulse is mijn favoriete golfvorm.....:D
 
Origineel geplaatst door olafmol
ach het zal me worst wezen wat iedereen gebruikt, het gaat om het resultaat.....

En zo is het maar net!
Zolang we niet via Brainscan-interpreters direct alle ideeen in de computer kunnen inputten moeten we het doen met (steeds beter en intuitiever wordende) interfaces om onze creativiteit eruit te trekken...

Ben het opzich wel eens dat de editor niet echt lekker werkt...maar dat is toch weer het verhaal van wat je gewend bent? Cubase heeft daar nadelen bij...Cakewalk ook...dus sjah...
 
Het maakt toch niet uit waarmee je je nummers maakt? Klinkt het goed dan klinkt het goed,
Hoe minder middelen, hoe creatiever je te werk moet gaan, niet iedereen heeft geld voor dure synths.
En je moet redelijk wat geld hebben, wil je vergelijkbare apparatuur for-real hebben.
Je kunt er goede tracks mee maken, die de platenlabels serieus nemen.

----------------------------
Ik ben trouwens niet alleen pro-reason, maar veel doen er zo negatief over...
 
Re: Waarom Reason zuigt:

Origineel geplaatst door Breed
1) Interface - Waarom maken ze al interfaces na van bestaande bakken. Voordeel is juist dat je een groot scherm hebt waarbij je mooie menuutjes kan maken maar nee ze maken een LCD na in een PC progje... Wat onzinnig!
2) Graphische overhead - Waarom ziet 't er in godsnaam uit als een rack? Leuk hoor al die CPU cycles daaraan opofferen. Is ook niet echt overzichtelijk want je kan niks resizen en verplaatsen.
3) "Integratie" met Rebirth. Moet je ze te gelijk runnen dat gaat natuurlijk lekker, not. Vooral als je 't op mijn kleine laptop draait met 800 x 600 zodat ze niet tegelijk op 't scherm staan.
4) Sequencer - Jezus deze is echt bar slecht, daar moet iedereen over eens zijn, gelukkig kan je een externe gebruiken (?); nog niet geprobeerd...

Dit is natuurlijk IMHO... =]
Betere alternatieven: Buzz, Generator, Fruity Loops


Dan koop je het toch lekker niet !!!!
 
Reason is een prima geluidsstudio qua geluid, maar ik vind de interface en sequencer ook verrot. Cakewalk's Project5 moet misschien de tegenhanger worden zonder deze problemen. Ben ook aan het wachten op Steinberg's tegenhanger.:)
 
Back
Top