Waarom Reason zuigt:

Origineel geplaatst door J-Run
Cakewalk's Project5 moet misschien de tegenhanger worden zonder deze problemen.
Al eens naar Orion Platinum gekeken...... ;)

total.jpg
 
Lekker ruzie maken over welke software beter is?

Goh, dat weet toch iedereen?

Net zo zinvol als lopen bomen over welk mengpaneel of sampler beter is.
 
Reason is een uitstekend programma. Zeker als je het combineert met bijvoorbeeld ableton live. Het is qua gebruik een
van de meest eenvoudige pakketten om te leren. Je moet gewoon even de handleiding doornemen en wat in depth tutorials van het internet plukken en je kan aan de slag.

Er zijn inmiddels genoeg goede sample cd's te krijgen voor reason die je geluiden bibliotheek kunnen vormen.

Ik heb er iig veel plezier van :)
 
Hi,

Ben het geheel eens: De Reason interface zuigt.

Ze kunnen op zn minst de interface laten strechen over de voledige breedte van je scherm. Die kleine pielknopjes zijn nl erg slecht voor mijn aan rsi lijdende rechter pols.

Sound is echter wel ok denk ik.

hP
 
Origineel geplaatst door oOAIOo
Hi,

Ben het geheel eens: De Reason interface zuigt.

hP

Dat is inherent aan soft synths...

ELKE soft-synth zuigt !:(
 
Origineel geplaatst door oOAIOo
Die kleine pielknopjes zijn nl erg slecht voor mijn aan rsi lijdende rechter pols.

Neem RSI serieus!
Geen gemaar of andere excuses. Zorg dat je er af komt. Meest eenvoudige oplossing is om met je poten van die k*tmuis af te blijven. ;)

Enne, als je de teringhekel aan die interface hebt zorg dat je hem via je midi knoppen kan bedienen. Lekker draaien en dat opnemen. Wie houd je tegen?
 
Re: Het heeft wel voordelen..

Re: Het heeft wel voordelen..

Origineel geplaatst door CraZ
Maar... ik vind ook niet dat iedereen zomaar een Mellotron of Prophet 5 moet gebruiken in zijn composities.. Mensen die zo'n ding écht hebben staan.. hebben er toch meer feeling mee, en maken er dus waarschijnlijk ook betere.. echtere muziek mee.

hoezo dat??? Als je het mooie geluiden vind en je ze graag wilt gebruiken dan houd nix je toch tegen??? Dit is juist zodat iedereen die het wil goedkoop (ivt. de hardware versies) kan bezitten. Zelf ben ik helemaal te gek van mellotron geluiden. Prachtig geluid. Vooral die choirs. En de prophet 5 vind ik ook mooi om te horen. Vooral in pro 53. Goede leads en aardige pads zitten er in. Ik zit er nu mee te rommellen...
 
En dat brengt ons op het volgend punt:


Maak een stukje muziek, met Reason ONLY, no Rewire no nix.


Music walks, bullsh*t talks."


Take care

EF
 
Origineel geplaatst door EternalFall
En dat brengt ons op het volgend punt:


Maak een stukje muziek, met Reason ONLY, no Rewire no nix.


Music walks, bullsh*t talks."


Take care

EF

www.springcollective.com

de track "Pacific Reeves" komt 100% uit Reason..... en is binnenkort op 12" vinyl te krijgen in de betere platenzaken en via onze website ;)

Olaf
 
Origineel geplaatst door CrimsonWarlock
Al eens naar Orion Platinum gekeken...... ;)

total.jpg

ja, maar dat is niet veel beter. Het aantal softsynths is top8~ (reason vind ik dan wel betere instrumenten hebben, maar is een stuk duurder) Alleen, krijg je weer zo'n verschrikkelijke sequencer die a la fruity loops wilt werken, maar niet wil lukken. Ik vind die patterns veel te lang duren, dus ik blijf wachten op een behoorlijke alles in 1 geluidsstudio.
 
Re: Waarom Reason zuigt:

Origineel geplaatst door Breed
1) Interface - Waarom maken ze al interfaces na van bestaande bakken. Voordeel is juist dat je een groot scherm hebt waarbij je mooie menuutjes kan maken maar nee ze maken een LCD na in een PC progje... Wat onzinnig!
2) Graphische overhead - Waarom ziet 't er in godsnaam uit als een rack? Leuk hoor al die CPU cycles daaraan opofferen. Is ook niet echt overzichtelijk want je kan niks resizen en verplaatsen.
3) "Integratie" met Rebirth. Moet je ze te gelijk runnen dat gaat natuurlijk lekker, not. Vooral als je 't op mijn kleine laptop draait met 800 x 600 zodat ze niet tegelijk op 't scherm staan.
4) Sequencer - Jezus deze is echt bar slecht, daar moet iedereen over eens zijn, gelukkig kan je een externe gebruiken (?); nog niet geprobeerd...

Dit is natuurlijk IMHO... =]
Betere alternatieven: Buzz, Generator, Fruity Loops

generator = nu reaktor...

Ik gebruik reason ook af en ik moet zeggen dat ik t een goed programma vind. En wat de geluidskwaliteit betreft.....ligt dat niet aan jullie geluidskaart? Jammer van reason is dat je geen vstplugins kan gebruiken. Als je wil niet die karige sequencer wil dan gebruik je toch gewoon een atari voor de seq en gebruik je je hardware ernaast.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
John Scofield is een fan van Reason... (de man uit de jazz scene idd :W )

[ot]
Ik heb 'm vorig jaar gezien, voordat ie echt met samples ging stoeien: beste concert ooit! Dit jaar zag ik 'm weer in de melkweg, waarbij slaggitarist Avi Bortnik allerlei samples triggerde enzo. Veeeeeel minder goed concert. Heel geforceerd die samples en loops, en duidelijk hoorbaar gedaan door iemand die weinig kaas heeft gegeten van electronische productie en 'dance' muziek. Fantastische jazzmuzikanten die dan mee moeten spelen met 'n houterige drumloop. Leuk als je 'n nieuw speeltje hebt, maar ga er pas 't podium mee op als je er echt wat mee kan. ... Scofield is nog steeds de man hoor.
 
Dan moet hij die Bortnik maar snel wegkieperen. Die gast is op z'n gitaar ook al alles behalve technisch, al ramt hij mij waarschijnlijk wel uit de melkweg met z'n axe. Anders stond ik wel naast Scofield te spelen en samples te triggeren heheh... :D
 
ik vind idd dat iedereen maar moet doen wat ie leuk en fijn vindt en niet zomaar als je iets niet oke vindt het de lucht uitschieten.

Natuurlijk is Reason niet ultiem, maar met een goeie geluidskaart (lees Echo Gina, Luna enzovoorts) en een midi controller als Midiman of Phatboy kom je toch al een eind in de buurt zonder al te veel geld uit te geven.

greets from the Southern Capitol, Patrique
 
en ik kan jullie vertellen dat met de nieuwe modules die in reason 2.5 zitten het programma nog weer een hele stap beter wordt...vooral de nieuwe reverb en de distortion/overdrive/amp module zijn echte life-savers! veel meer mag ik er helaas nu nog niet over zeggen, maar het is meer dan de moeite waard.... ik denk dat bij reason het allerbelangrijkste is om je eigen sampels te gebruiken ipv die op de standaard sample-CD.....daarmee krijg je al gelijk veel meer een eigen sound...en verder kost het natuurlijk tijd en experimenteren om elke omgeving zo te gebruiken dat jou typische "sound" eruit komt..
 
idd, bedankt Olaf ;)

ik heb zelf die 2.5 nog niet gezien, wel op de website van propellorheads gekeken en ben me nu al aan het verheugen op mijn nieuwe loon. Ik wil Reason dus wel gaan kopen om in samenwerking met mijn Maxi Studio ISIS en Phatboy midi controller toch een beetje studio gevoel te krijgen. Weet iemand nog een 2ehandsje of ergens een goedkope uit te halen ???
 
Je kan er gewoon niks moois uit halen en dan ga je het programma maar de schuld geven :D
 
Origineel geplaatst door CrimsonWarlock
Al eens naar Orion Platinum gekeken...... ;)

total.jpg

Orion werkt veel overzichtelijker, maar heeft een nadeel je kan hem niet aansturen als module( wel 1 apparaat)
Ik krijg een nummer niet lopend als ik een midi signaal send uit m'n atari. (maar da's een ander verhaal)

Mijn voorkeur gaat zeker uit naar orion.
Als ik eerst al die apparaten van reason moet leren te gebruiken ben ik nog wel even bezig.
Maar goed da's mijn visie.
 
Back
Top