Beste gratis VST synth(s) om les in te geven

SynnyS

Groot lid
Lid sinds
8 april 2003
Berichten
3.371
Locatie
Hengelo
Ik geef les in Audio Design aan de hogeschool, nu is er in mijn lokaal eindelijk op alle systemen Ableton Live 9 suite + max for live geïnstalleerd.

Maar graag zou ik zien dat de systeembeheerder ook wat 3rd party vst synths zou installeren.

Ik zoek gratis vst synths, het liefst met een duidelijke interface, om de beginselen van audio synthese over te brengen op mijn studenten.

Ik ken Synth1, alhoewel ik de interface wel om te huilen vind, maar hebben jullie wellicht tips voor onmisbare gratis plugins? Ik ben zelf niet zo thuis in de freeware... Ik heb bij KVR wel even in de database gekeken, maar daar heb ik ruim 1000 resultaten en alles staat alfabetisch, ik zou graag op populariteit willen sorteren, maar die optie zie ik niet...
 
De eerste die me zo te binnen schiet is Charlatan (http://www.blaukraut.info/). Overzichtelijke interface met een goede basis aan synthese opties.

screenshot.png
 
Wat is er mis met de ableton synths?
Lijkt me toch veel beter als al dat synthedit free geneuzel?
 
….Ik heb bij KVR wel even in de database gekeken, maar daar heb ik ruim 1000 resultaten en alles staat alfabetisch, ik zou graag op populariteit willen sorteren, maar die optie zie ik niet...

Op KVR kun je via Order Results (derde van onderen in de selectiescherm) kun je 'By User Rating' selecteren.
 
Is zo'n simpele synthesizer met vast signaalpad nu echt iets om op hogeschoolniveau sound design op te leren ? Misschien is de Nord Modular G2 Demo meer geschikt om wat dieper te gaan ? Is ook wat Roland Kuit gebruikt - kijk wat in zijn posts ?
 
EDIT: Nevermind: Gratis is de grote vereiste dus mijn voorstel was niet echt aan de orde.

Toch checken?: Future audio workshop Circle. Way betreft visuele feedback van wat de envelopes en lfo's nu echt doen wellicht 1 van de duidelijkere softsynths.
 
Wat is er mis met de ableton synths?
Lijkt me toch veel beter als al dat synthedit free geneuzel?

Lijkt me logisch: studenten hebben vaak géén ableton thuis en willen laag drempelig aan de slag (als in 'gratis')

;)
 
Ik geef les in Audio Design aan de hogeschool, nu is er in mijn lokaal eindelijk op alle systemen Ableton Live 9 suite + max for live geïnstalleerd.

Maar graag zou ik zien dat de systeembeheerder ook wat 3rd party vst synths zou installeren.

Ik zoek gratis vst synths, het liefst met een duidelijke interface, om de beginselen van audio synthese over te brengen op mijn studenten.

Ik ken Synth1, alhoewel ik de interface wel om te huilen vind, maar hebben jullie wellicht tips voor onmisbare gratis plugins? Ik ben zelf niet zo thuis in de freeware... Ik heb bij KVR wel even in de database gekeken, maar daar heb ik ruim 1000 resultaten en alles staat alfabetisch, ik zou graag op populariteit willen sorteren, maar die optie zie ik niet...

Waarom ga je niet met Max for Live zelf aan de slag om met simpele patches de basis uit te leggen? Lijkt mij de perfecte tool daarvoor.
 
Back
Top