D16 LuSH-101

Hoe bevalt de interface? Lijkt me zo op het eerste gezicht namelijk nogal een gepruts met al die (in verhouding) kleine knopjes en schuifjes?
 
Ik zit nu die demo te checken maar wat een geweldige VSTi weer van die gasten...Ik ga hem ook zeker kopen maar ik ga me niet overhaasten omdat de leuke december maand er aan gaat komen en vorig jaar hadden ze ook een mooie kortingsactie van 40% tot die tijd nog even geduld....Wat betreft de inteface en de knoppen het is hier en daar wel wat klein ik zou gewoon de demo proberen denk dat de sound je wel over gaat halen :D
 
Het keyboard in de GUI is nodig om het gevoel te hebben dat je een SH-101 on steroids aan het bedienen bent.
Maar ze zouden best een optie voorzien om het keyboard onzichtbaar te maken zodat de plugin minder ruimte in beslag neemt.

Zelf vind ik het visuele aspect belangrijk. De sound klinkt als hardware en de GUI ziet eruit als hardware. Op een of andere manier geeft dat toch een meerwaarde voor mij.
 
Er wordt veel geklaagd over de interface, met name de te kleine lettertjes. Zelf ondervind ik daar geen problemen mee en de foto-realistische SH-101 look vind ik geweldig.

De beperkingen van de demoversie zijn wel irritant. Juist op weg naar interessante sound en boem, is de 15 minuten weer voorbij. De presets zijn meest niet naar mijn smaak, maar met zelf wat programmeren blijkt de Lush echt wel een lekker geluid te hebben. Als er over niet al te lange tijd een keer een promotie-actie met flinke korting komt, ga ik vermoedelijk wel overstag.
 
Ja het keyboard is wel erg groot (zeker aangezien het naar mijn mening nutteloos is). Verder vind ik het jammer dat hij me cpu bijna in 1 keer in beslag neemt. Op die manier kan ik er nooit fatsoenlijk een track mee maken.
 
Heb em gisteren ook ff geprobeerd.. vond em erg goed klinken.. ben verrast :) Die stepsequencer die ook weer samen met de Arp is te gebruiken levert best verassende effecten op.. ook overzichtelijk dat je in een laag aan het werk bent.. En.. vond de knoppies niet te klein ofzo..
Vind wel CPU load erg hoog, ook verdeeld ie het niet over de andere cores op mijn AMD 6 core.. geluidje met 3 layers zie de CPU helemaal in het rood gaan.. met de latency ergens rond de 20ms :(
 
Wat is dan aan te raden dag van vandaag, laptop/pc à RAM 8Gb, of 16 of 24/32 GB?
 
Het is idd wel een cpu vreter, ik werk hier met i7 2600k 64bits 16 gig intern en nog vreet die cpu op en al helemaal als je wat met layers gaat experimenteren....Ik vind dit wel iets wat in een update verbeterd mag worden...Ik zal hun eens een mail sturen en vragen of er wat dat betreft nog wat verbetering te verwachten is
 
Meer dan 8 lijkt mij overdreven.

Tenzij je natuurlijk veel met orchestral libraries werkt natuurlijk, maar ik denk dat weinig mensen hier Hans Zimmer achtige producties doen.

3 gig was voor mij net te weining (met XP), 4 Gig net genoeg met W7, 8 gig is ruim voldoende (en heb 16 gig nu omdat die extra 8 gig toch niet de kosten waren.. Op de groei gekocht zeg maar ;))

In de demo hierboven zitten wel leuke sounds, maar ik vind het nogal schellig?? kan aan mij liggen, of aan hoe het is opgenomen. Anywie, ik ga hem zo zelf even testdriven.
 
En vandaag mee lopen spelen.

Nieuwe track begonnen die zou moeten draaien rond een warme pad uit lush. Maar zo snel even de presets beluisterend klinkt Diva toch een heeel stuk warmer dan Lush.
En dat dan zelf over een kleurende mixer en externe fx blijf ik toch een soort digitaal randje horen. Uiteindelijk lush maar een beetje gelaten voor wat het was en een ijzige pad gebruikt die netzogoed, of eigenlijk beter, uit Largo gehaald zou kunnen worden.

De bassen klonken op zich nog wel aardig, en met de arp is het wel leuk spelen. Groot nadeel is... de interface (gui), van een afstandje ziet het er leuk en authentiek 101 achtig uit, maar man.. wat een kleine font. Natuurlijk moest ik voor de eerste keer even zoeken waar alles zit, mar het is een priegelzooitje.

Voordeel is wel weer dat je makkelijk waardes kunt scrollen met je muisscrollbutton, dat lijkt wel lekker vloeiend te lopen.

Blijft natuurlijk lastig te zeggen na even snel demo-en, maar helaas voldoet Lush niet aan mijn verwachting.
 
Het is idd wel een cpu vreter, ik werk hier met i7 2600k 64bits 16 gig intern en nog vreet die cpu op en al helemaal als je wat met layers gaat experimenteren....Ik vind dit wel iets wat in een update verbeterd mag worden...Ik zal hun eens een mail sturen en vragen of er wat dat betreft nog wat verbetering te verwachten is

Reken er niet te veel op. Ze hebben er al aardig het maximale uit geknepen qua performance zonder in te leveren op geluid. En het is in de loop der tijd al wat beter geworden. Het blijft een flinke load helaas.
 
Back
Top