Mijn top 5 software synths (vst) en die van jou??

Doe tegenwoordig meer met plugins, dus hierbij een update van de favs (met wat ik momenteel veel gebruik);
Roland Cloud
UVI Falcon met vele vintage synth en orchestral libs erbij
NI Maschine / Komplete Collector edition 12 (waaronder Massive X. wat een dikke sound)
Tal UnoX / Audiorealism Redominator
Arturia Collection 7 ( vooral die mellotron / dx7 zijn goed)
 
Native instrumenbts fm7
en NI pro-53
d16 phosycon
verder weet ik het niet zo goed

sampler in ableton...

en izotope iris 2 moet je proberen.
 
Omnisphere
Sylenth1
Alchemy 1.5 (de windowsversie waar ik veel geluiden voor heb gemaakt toentertijd)
Kontak 5
Directwave
 
Kontakt van 5 naar 6
Ja,verder bij m'n oude gebleven omdat echt niets vernieuwend uitgekomen is.
Misschien in de uvi reeks want daar zijn wel wat parels in te vinden.
 
Reaktor 6 (vooral Flesh van Tim excile & Form & Monark)
Omnisphere
Audiaire Zone
ABL3
Genesis Pro
 
1- Mijn absolute nummer 1 is microtonic. Beste drumcomputer ooit, alles is tweakable. Dikke sounds en dikke beats zijn klaar in een handomdraai. OK misschien niet de meest gelikte interface, maar gebruiksvriendelijkheid is top. Uiteraard ook nog patternarium online, een enorme inspiratiebron! Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat ie in dit topic zo weinig is genoemd....
Helemaal met je eens deze drum synth word inderdaad niet veel gespot of gebruikt lijkt wel!
In de laatste update kan je wel van skin veranderen misschien maakt dat je wat overzichtelijker :

Skins MicroTonic

En MicroTonic Scripts is ook erg gaaf :

 
Lang geleden dat deze topic nog eens boven water is gekomen.
Tuurlijk is de top 5 lichtjes veranderd sindsdien .Blijven de Absynth en Omnisphere.
De korg opsix vst,triton,falcon2.
 
JP6K
Serum
Sylenth1
Punch2
Roland Promars

Uiteraard zat andere synths die ik gebruik.
En ik heb de FL Studio synths buiten beschouwing gelaten, daar deze als vst niet meer verkocht worden, volgens mij.
Anders zou FLEX er ook tussen staan. 🤔
 
- Arturia Pigments, zeer uitgebreide wavetable en VA synth, veel modulatie en effecten. Kan erg goed klinken.
- Legend, zeer goede minimoog emu met ook 4 voice poly optie
- Tal NoiseMaker, lompe gratis synth, gebruik ik bijna niet meer, maar als ik denk lomp dan denk ik hieraan, zeker wel bruikbaar.
- Diva - kan heel goed klinken

Dit is wat ik uit wat ik heb in de praktijk gebruik, ik heb ook de arturia v collectie, gebruik ik ook soms. Vooral de CS80.

Wat ik interessant vind is dat Korg blijkbaar van 2 hardware synths vst's heeft gemaakt. De OPsix en de wavestation geloof ik. Ben wel benieuwd naar ervaringen daarmee!
 
-

Wat ik interessant vind is dat Korg blijkbaar van 2 hardware synths vst's heeft gemaakt. De OPsix en de wavestation geloof ik. Ben wel benieuwd naar ervaringen daarmee!
Nog 2 dagen tijdelijk aan verminderde prijs, indien interesse niet aarzelen.
 
Wat ik interessant vind is dat Korg blijkbaar van 2 hardware synths vst's heeft gemaakt. De OPsix en de wavestation geloof ik. Ben wel benieuwd naar ervaringen daarmee!
ik heb ze beide en ze zijn echt fantastisch.
In de wavestate thread hier staan er discussies over.

Maar ik heb wel een demo waarop ik ze beide tegelijk speel


In het algemeen, de wavestate native klinkt op wat kleine details na (er is 1 filter model dat iets anders reageert) hetzelfde als de hardware versie. De opsix native kan ik niet vergelijken met de hardware maar ik het de vst ervan gekocht en die klinkt echt belachelijk goed. (met name in het laag). De opsix gaat ook vele malen verder dan een gewone FM synth, dat zou je niet zeggen als je de hardware versie ziet, maar je kunt er zelfs je eigen synth modellen in ontwerpen (zie de discussie in de wavestate thread hier, waarin ook voorbeelden staan).

de opsix native is overigens op windows nog niet helemaal stabiel, dat is gemeld dus dat zal binnenkort wel gepatched worden. Er is goed mee te werken, maar in idle mode op windows loopt de cpu op naar zo'n 30 procent tot je weer een noot aanslaat.
 
Misschien heb ik al eerder geantwoord, maar dan is dit een update 😀

1. Arturia Pigments.
2. Synapse Audio The Legend.
3. Native Instruments FM8 (ik ben dol op FM-synthese).
4. Lennar Digital Sylenth1 (blijft goed).
5. XLN Audio XO (voor snelle inspiratie).

Battery 4 gebruik ik ook altijd wel, om er wat percussiegeluidjes achter te spelen. Het liefste heb ik lichte en snelle VST's. Daarom gebruik ik best vaak oude plug-ins, die nog steeds goed klinken.
 
1. Spire
2. Synapse Audio Dune 3
3. Lennard Digital Sylenth 1
4. Serum
5. XLN Audio XO
 
1 FL Studio Sytrus
2 Cherry Audio Eight Voice
3 distocore Bass::Murda (gratis)
4 Surge XT (gratis)
5 u-he TyrellN6 (gratis)
 
Misschien heb ik al eerder geantwoord, maar dan is dit een update 😀

1. Arturia Pigments.
2. Synapse Audio The Legend.
3. Native Instruments FM8 (ik ben dol op FM-synthese).
4. Lennar Digital Sylenth1 (blijft goed).
5. XLN Audio XO (voor snelle inspiratie).

Battery 4 gebruik ik ook altijd wel, om er wat percussiegeluidjes achter te spelen. Het liefste heb ik lichte en snelle VST's. Daarom gebruik ik best vaak oude plug-ins, die nog steeds goed klinken.
XO is idd top voor snelle (drum) inspiratie maar kwalificeert wellicht niet als een synth. Maar who cares. Wel één voor een forse (black friday?) korting want ietsje aan de prijs.
 
Back
Top